Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,5TDI AFB 150KM] Klopoty po wymiana wtryskach

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:23
Lokalizacja: DĂźsseldorf/Bydgoszcz

[2,5TDI AFB 150KM] Klopoty po wymiana wtryskach

Post autor: chanky » 27 lis 2009, 16:13

Witam mam male problemy po wymianie wtryskow.
Silnik AFB 150 KM

A wiec....
Jak samochod dluszczy czas stoji to musze dluzej krecic. Tego on nigdy nie robil. Od wymiany mam to co dziennie rano.

Zaczelo rosnac spalanie Paliwa. Ale to nie oddrazu tylko powoli. Zanim sie pozegnaly wtryski mialem spalanie 7,2 l/100. TEraz wzroslo asz na 8,4 i czuje ze cos nie jest ok.

Nie mialem czasu jeszcze odczytac mu bledy ale, postaram sie jak najszybciej zrobic i tu wrzucic. Moze ktos z was bedzie wiedzial, czy nawet mial to samo.

Dziekuje, za kazda pomoc ;)

Pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
chanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:23
Lokalizacja: DĂźsseldorf/Bydgoszcz

Post autor: chanky » 28 lis 2009, 16:22

Piotruś pisze:Moje pierwsze wątpliwości dotyczą powietrza - na przykład na wężykach przelewowych. Mam nadzieję, ze po wymianie wtrysków założono nowe miedziane oringi uszczelniające "na przelewach" ?
Mam też nadzieję, ze nowe podkładki pod wtryskiwacze w gniazdach głowicy oraz nowe gumowe oringi uszczelniające to była "oczywista oczywistość" ;-) dla wymianiającego wtryski ???
Dziekuje za twoja odpowiedz. Zadzwonie do swego Mechanika i zapytam sie go czy on wymienil te "oczywiste" czesci.

Jezeli nie dam oddrazu wymienic :)

pozdrawiam
Tomek

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 lis 2009, 21:42

chanky pisze:Zadzwonie do swego Mechanika i zapytam sie go czy on wymienil te "oczywiste" czesci.
Mam wrażenie ( koledzy podejrzewam także) ze znam odpowiedź na to pytanie. ÂŻe oczywista oczywistość, jak to Piotr napisał, została wykonana. Czekam na dalsze rozwinięcie tematu.
Pozwolę sobie przytoczyć przypadek i mechaniorów których nie polecam- do uśmiania.
Uszkodzony był wtrysk sterujący i silnikiem telepało na wszystkie strony.Po wymianie 4-sztuk pompowtrysków w 1,9tdi (używane załatwiał sam pan mechanik 1900pln z wymianą) auto zaczęło palić ok 20%więcej paliwa bieg jałowy skoczył prawie o 50 % bo z 0,6 skoczył na 1,1l/h. Pojechałem z kolegą do tego mechanika żeby go wspomóc w rozmowach a mechanik na to....teraz uwaga...cytuję..: sprawdzimy układ mechaniczny hamulca ręcznego bo moze koła trzymają. No i sprawdzili : oddali i nic tak samo. <ok> Od co taka anegdota, pozdrawiam

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 29 gru 2009, 17:27

podkładki miedziane 6x10 o grubości 1mm ( dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym) będą OK :?:

U mnie poci się trochę koło 2 wtrysków, na 100% jest to ON nie olej, wiec wymiana tych podkładek miedzianych (po 2szt na 1 wtrysk) powinna wyeliminować wyciek... :roll:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 29 gru 2009, 23:09

Piotruś pisze: kup sobie lepiej "jakieś" 1,5 metra węża do przelewów (najlepiej bez tekstylnego oplotu, tylko gładkiego i zbrojonego
kurde, a to czemu bez oplotu ? Kupiłem (tzn. zamówiłem) właśnie z oplotem :-P bo taki był... tzn, jeszcze jest założony. Mam właśnie zamiar wymienić tak jak wspomniałeś wyżej, całość. Nie jest to jakiś mega wyciek, że się leje ciurkiem... widać delikatnie na pokrywie w okolicy wtrysku oraz na tym właśnie oplocie śladowe ilości ON (bo ten oplot jest biały) .

p.s. wyszedłem właśnie z założenia że gnać 70km w jedną stronę do ASO po 12 podkładek za 0,5pln/szt trochę się mija z celem, no ale najwidoczniej się myliłem :-P
Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, 23:24 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 29 gru 2009, 23:31

Piotruś pisze:1. Węże z oplotem są niezłe - jeśli kupisz je w ASO.
No to teraz chyba się bryknę do ASO i kupie te podkładki i wężyk. Jest sens wymieniać podkładki tam gdzie nie ma śladu wycieku ? tzn. na 4 pozostałych wtryskach...

Problemu nie ma bo za 1mb wężyka i 12 podkładek z wysyłką zapłaciłem coś ok. 20pln, najwyżej sobie do skutera zapodam ;-)

Zamówiłem takie coś : Wężyk w oplocie do diesla
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 29 gru 2009, 23:56

zakupiłem wężyk Multi Fuel GATES Auto Master 3,2mm (15pln/1m) oraz pierścienie uszczelniające 6x10 oryginalne (3,5pln/1szt).

Rzeczywiście, podkładki różnią się nieco grubością a wężyk bez oplotu jest na moje oko 2x grubszy (pewnie przez to wzmocnienie) oraz ma mniejsza średnicę wewnętrzną (3,2mm) a ten w oplocie ma 4mm ! Ciężko go nałożyć, ale na pewno nic nie będzie z niego ciekło ;-)

Zobaczymy czy bedzie sucho po przejechaniu kilkunastu KM :mrgreen:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga