Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Silniki wysokoprężne
kris83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2009, 11:19
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Góra/dolnośląskie

[A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: kris83 » 11 lis 2009, 13:11

Witam własnie kupiłem swoją A6 C6 i okazało się że jest tam silnik BRF
Wcześniej nic nie słyszałem o tym motorze i na forum też nie mogę znaleźć.
Jest to jednostka 100kW a nie jak inne 103kW
Trochę jestem zdziwiony.
Proszę o opinie oraz czy tu też występuje imbusik
Przebieg auta 177tys rocznik 07/2006 po winie to modelowo 2007
proszę o info

Proszę poprawnie nazywać tematy stosując tagi!
Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 17:01 przez kris83, łącznie zmieniany 1 raz.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 11 lis 2009, 13:59

Oj, kolego, słabo szukasz. Może to cię zainteresuje: https://a6klub.pl/a6-c6-blb-awaryjnosc-to-nie-mit-vt12330.htm .
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

kris83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2009, 11:19
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Góra/dolnośląskie

Post autor: kris83 » 11 lis 2009, 19:40

niestety ale przeczytałem to już wcześniej
Jest tam tylko nadmienione że "posiadam silnik BRF co o tym sądzicie" i nic po za tym nie ma.
Nikt się na ten temat nie wypowiedział (zmienili temat "rozmowy")
pozdr

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 12 lis 2009, 11:55

Pytałeś, czy w twoim silniku występuje imbusik. Tam jest napisane, że występuje.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

kris83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 lis 2009, 11:19
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Góra/dolnośląskie

Post autor: kris83 » 12 lis 2009, 22:29

jak na taki długi temat to trochę mało informacji na temat BRF

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 13 lis 2009, 09:28

Na to to już niewiele mogę poradzić ;-) .

Ale myślę, że brak postów może być dobrym znakiem - z reguły ludzie piszą o problemach z silnikami, a nie o tym, że im się jeździ bezawaryjnie.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

sipowitz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2008, 09:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sipowitz » 14 kwie 2010, 10:58

Bolesne w tym BRF jest występowanie tego nieszczęśliwego zabieraka (imbusa). Tylko pytanie, czy te zębatki zostały wykonane z twardszego metalu, niż te z BLB.
Pozdrawiam,
Andy

ElAmigo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 lis 2009, 16:26
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: ElAmigo » 16 lip 2010, 12:30

To dobry silnik. Poprowiono większość usterek z BLB. Mozna powiedzieć, ze to jego następca produkowany chyba października 2008. Ma 4km mniej niż BCE, ale to ze wzglegu na podatki np. w Belgii, skąd pewnie pochodzi..

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 16 lip 2010, 17:45

To jest praktycznie ten sam motor co BRE. Różnica wynika z kraju w jakim był produkowany. Skąd go sprowadziłeś??

SZOPEN74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 27 lip 2009, 14:38
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: SZOPEN74 » 20 lip 2010, 13:02

Ja mam BRF. Auto kupione w Belgii.
SZOPEN

wiesiek1902
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:33
Lokalizacja: antwerpia

Post autor: wiesiek1902 » 18 sty 2011, 21:04

Witam koledzy.

Może ktoś z forumowiczów wie gdzie znajdę dobry serwis na Śląsku, który sprosta zadaniu i będzie potrafił określić co boli moje auto.
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 20 sty 2011, 00:05

wiesiek1902 - silnik BRF to mechanicznie to samo co BRE, tyle, że produkowany chyba wyłącznie na Belgię. Różnią się tym, że BRF ma fabrycznie 136KM, a nie 140KM jak BRE - chodziło tu oczywiście o obniżenie kosztów dla kupujących ze względu na specyficznie naliczane opłaty w Belgii. Silnik był montowany w Audi A6 produkowanych w okresie od 09.2005 do 10.2008r. a w Audi A4 w okresie od 11.2005 do 06.2008r.

Zakładam, że przebieg auta potwierdziłeś i jest pewny.

Objawy dość standardowe, ale jednocześnie trudne do zdiagnozowania przez internet :-) Problemem może być zarówno wyrobiony zabierak, padające pompowtryski, EGR i klapa gasząca, a nawet dwumas (1 na 1.000.000 więc mało prawdopodobne). Do tego szereg innych, drobnych ale istotnych elemencików, które należy sprawdzić.
Aby w 100% stwierdzić co jest popsute trzeba obejrzeć auto - inaczej się nie da, tym bardziej, że najczęściej problem leży w kilku elementach, a nie w jednym...

Więcej info wysyłam Ci na PW.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Konrad Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad Wawa » 08 lip 2011, 15:49

Niestety coż z tego, iż łańcuszek został zastąpiony przez tryby skoro felerny imbus nadal siedzi tam gdzie siedział.

Ostatnio podczas przeglądu w ASO otwarcie rozmawiałem zmechanikiem na temat pomp w BRE i pytałem czy ta pompa jest bezpieczna w porównaniu z BLB...

Odpowiedział mi, że nie ma szczególnych wskazań, iż pompy olejowe się psują i jak juz pada to bardzo sporadycznie.

....zauważyłem jednak , że Pan mechanik ostro miesza się podczas zeznań, więc zapytałem wprost.........

czy mam Pan na Warsztacie audi A6 c6 z nowym typem pompy na kołach...

...odpowiedź padła, tak mam jedna z zatartym silnikiem...

Przepraszam za off top, ale to co napisałem nie jest wymyślone to ostatnie moje dywagacje podczas przeglądu w autoryzowanym serwisie

Pozdrawiam

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 12 lip 2011, 08:23

Ja posiadam ten silniczek u siebie w aucie i jestem zadowolony, cichutki, nic nie trzęsie, nie puka i chodzi równiutko czy to na zimnym czy na ciepłym, ogólnie zmieniałem zabierak 3 tyg temu, robota jak robota prosta się okazała, jak już będzie ktoś chciał wymieniać to dodam że ten z literką D na końcu już się nie dostanie, są teraz do naszych z literką F na końcu i różnią się tym, że w D był otwór gwintowany służący do wyciągania, a ten z literką F go nie posiada, dlatego trzeba się wyposażyć w neodymowy mały magnesik żeby go potem wyciągnąć. Istotnym elementem, bez którego nie ma się co zabierać za wymianę, jest malutki pierścień zabezpieczający.
Mój "imbusik" był już poddarty i był z literką A na końcu więc jak go fabryka wydała. Po tym zabiegu silnik pracuje jak na wstępie, choć przed zabiegiem miałem podobną pracę silnika do waszych. Polecam jego wymianę większość waszych problemów zostanie rozwiązana - głośniejsza praca, nierówne obroty itd.
Pozdrawiam wszystkich.

Konrad Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad Wawa » 13 lip 2011, 12:42

Generalnie, ja też jestem zadowolony z silnika.
Pracuje cicho, ładnie pali i bardzo dobrze radzi sobie z masą auta, bardziej mi się podoba kultura pracy BRE niż BKD
Jak dbasz to masz.

ps. Jasper masz może numery z etki tego imbusika i zabezpieczenia ?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga