Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Maglownica-chyba?

Zawieszenie
Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

[A6 C5] Maglownica-chyba?

Post autor: spinacz2100 » 06 lis 2009, 20:50

Witam, mam taki problem.Robiłem badanie zawieszenia w 3 stacjach diagnostycznych na zadnej nic nie wykryli, zadnych luzów w zawiezeniu ale jednak gdy ruszam kierownicą w prawo i w lewo to słychać jakiś metaliczny dzwięk,tykanie brak jakich kolwiek luzów na kierownicy.czasem gdy wjeżdzam na jakiś niski kraweżnik, czy parking lub dziurawa droge też słyszę dzwiek jakby coś tyło lużne pochodzi on tylko z lewego przedniego koła, gdy wjeżdzam na ten sam krawężnik prawym kołem nic nie stuka, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł bardzo proszę bo niestety chyba czeka mnie wymiana maglownicy.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 14:37 przez spinacz2100, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 09 lis 2009, 09:56

Możliwe że to maglownica, ewentualnie jeszcze sprawdzić, poduszke i łozysko amortyzatora.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 09 lis 2009, 15:18

dziś sprawdziłem dokładnie.jest to wina maglownicy.gdy się rusza kołem w prawą i lewą to cała listwa zembata maglownicy rusza się w górę i w dół powodując owy luz i stukanie.
można zredukować luz poziomy ale na pionowy lewej strony listwy już chyba nie ma nadzieji, wiec cyba tylko wymiana mnie ratuje.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł albo dobrą maglownice na zbyciu?
pozdrawiam, :cry: [/quote]

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 lis 2009, 08:31

spinacz2100 pisze:ma ktoś jeszcze jakiś pomysł
oddać do regeneracji, bo używki przeważnie po strzałach co wyjdzie bardzo szybko

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 10 lis 2009, 08:50

Nie wiem dokładnie jak jest u Ciebie, ale u mnie mechanik wyregulował maglownicę - wprawdzie nie chodzi ona tak jak powinna, nie ma stuków takich jak było, ale wszystko działa! <ok>

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 10 lis 2009, 18:51

Tylko komu oddać do regeneracji?W większości przypadków polega ona na przeszlifowaniu zębów do jednego poziomu-czyli najbardziej zużytego a jest to środkowe miejsce listwy .
Wiąże się to usunięciem utwardzonej warstwy co skutkuje tym że taka przekładnia wytrzymuje ok.6-mcy czyli okres deklarowanej gwarancji.Jaki warsztat poddaje listwę ponownej obróbce cieplnej czy chemicznej?Mimo wszystko starannie szukałbym używki.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 lis 2009, 17:24

endriu pisze:W większości przypadków polega ona na przeszlifowaniu zębów do jednego poziomu-czyli najbardziej zużytego a jest to środkowe miejsce listwy .
Wiąże się to usunięciem utwardzonej warstwy co skutkuje tym że taka przekładnia wytrzymuje ok.6-mcy
hmm bardzo ciekawe stwierdzenie, nie zagłębiałem się w to, na czym polega owa "regeneracje" i dokładnie co się tam zużywa
na allegro reklamują się firmy co się tym zajmują, za w sumie ok 600zł to "coś" powinni zrobić, no ale wiadomo w jakim bagnie mieszkamy, cholera wie co robią :-/

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 11 lis 2009, 22:38

Dokładnie tak jak mówisz Goly,pomijając fakt niedopuszczenia używanych przekładni do ponownego użycia ja bym ryzykował,każdy ma w okolicy jakieś szroty i można zobaczyć z czego jest wyciągana dana część,no i jest coś takiego jak gwarancja sprzedawcy przynajmniej do momentu zamontowania i sprawdzenia,bez tego bym nie brał.Nie każdy dzwon ingeruje w układ kierowniczy.

Awatar użytkownika
grisza1975
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 10 lis 2009, 23:13
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: grisza1975 » 29 lis 2009, 14:24

Witam
Czy jeśli słyszę stukania pod kierownicą przy skręcaniu w prawo lub lewo ale tylko podczas jazdy (na postoju przy włączonym silniku przy skręcaniu nic nie słychać) przyczyną tych stuków jest maglownica czy może coś innego?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grisza1975
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 10 lis 2009, 23:13
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: grisza1975 » 30 lis 2009, 08:21

Przeguby wykluczam - wymieniałem niedawno to raz, a poza tym to inne stuki niż przy przegubach. To stukanie tylko słychać w wewnątrz samochodu i występuje po sekundzie od wykonania skrętu kierownicą w prawo lub lewo ( są to 3 stuknięcia coś takiego puk puk puk) Sorki za opis ale tak to wygląda. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2009, 09:11

grisza1975 pisze:Przeguby wykluczam - wymieniałem niedawno to raz, a poza tym to inne stuki niż przy przegubach. To stukanie tylko słychać w wewnątrz samochodu i występuje po sekundzie od wykonania skrętu kierownicą w prawo lub lewo ( są to 3 stuknięcia coś takiego puk puk puk) Sorki za opis ale tak to wygląda. Pozdrawiam.
W tej chwili Ci nie pomoge ale Twój opis pasuje jak ulał do mojej sytuacji w Passacie B5 (czyli ta sama konstrukcja). Co prawda moje przeguby nie sa nowe i tez w pewnych sytuacjach je słychac ale te kilka (1 do 3,4) puknięć przy skręcie to co innego. Pojawiło sie ok roku temu (były tylko pojedyńcze) teraz jakby się nasililo.
Na poczatek chcę sprawdzić dokręcenie mocowania maglownicy, bo jest tak ,że stuknie np 3 razy przy zdecydowanym skręcie w lewo i potem już w lewo nie stuka. Ale jak nastepny skręt w prawo to znowu te 3 razy. Przynajmniej tak wynika z dotychczasowych obserwacji.
Myslałem tez o wahaczach bo mam na liczniku ori 160 kkm i z tego co wiem to są od nowości. Luzów żadnych na szarpakach nie mają ale może coś się zaczyna ?
Ze sprawdzaniem mam pewien problem bo nie mam nikogo kumatego do pokręcania kierownicą, więc jakbys coś wykrył to będę pilnie sledził temat <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 03 gru 2009, 10:34

Nie wiem Koledzy ,czy szarpaki sprawdzą nasze zawieszenie?
byłem na szarpakach - przeglą i gość zachwalał jakie mam dobre zawieszenie a jak się ździwił jak powiedziałem ,że jadę jutro do warsztatu wymieniać wachacze. Po zdemontowaniu miałem kompletnie wytłuczone końcówki wahaczy przednich dolnych i oczywiście naderwane niekture gumy w sinenblokach.
Tylko dobry mechanik , który podniesie samochód na lewarkach i za pomocą breszki posprawdza nasze zawiechy! Szarpaki wykryją dopiero luzy kiedy jest już dużo za późno.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 05 gru 2009, 01:12

może moja podpowiedz coś pomoże,
mialem podobne objawy, tez podejrzewalem maglownice,
wkurzony byłem jak cholera :evil:
na nierownościach stukalo a po podwieszeniu auta (koła w gorze)
przy krótkim i dynamicznym skręcaniu kierownicą słyszałem również te stuki z lewej strony.
Bylem przekonany ze to coś z maglownicą !!!
Wahacze mam ok, drążki kierownicze z końcówkami również (wszystko ori)
Jedyne czego nie bylem pewien to łączniki stabilizatora.
(i az do wymiany nie byłem pewny czy to one są przyczyną tych stuków bo w sumie nawet ciężko chodziły)

Ale okazało sie ze to wlaśnie one były zużyte, szawgier zamowil mi te łączniki i co ciekawe.
Ja oryginalnie mialem założone łączniki starego typu (na sworzniach) a szwagier zamówił mi na gumotulejach plus śruby z nakrętkami które dają o wiele większą sztywność
i myślę ze trwałość jest ich równiez lepsza.
Po wymiania nic mi nie stuka mimo ze zawieszenie mam 1BE

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2009, 13:47

BartG60 pisze:przy krótkim i dynamicznym skręcaniu kierownicą słyszałem również te stuki
BartG60 pisze:Jedyne czego nie bylem pewien to łączniki stabilizatora.
(i az do wymiany nie byłem pewny czy to one są przyczyną tych stuków bo w sumie nawet ciężko chodziły)

Ale okazało sie ze to wlaśnie one były zużyte,
Ja jeszcze nie wykryłem definitywnie, ale jeżdżąc robię różne próby kierownicą i przy szybkim ruchu kierownicą w czasie jazdy na wprost mam pojedynczy stuk (i mam wrażenie słuchowe, że to zawsze ta sama strona), natomiast przy szybkim wjechaniu w ostry łuk mam ze 2-3 stuki. Szybkim to nie znaczy z bardzo dużą predkością, ale o to że nagły skręt w ostry łuk powodujący przechył nadwozia.
Dlatego dedukując zacząłem myslec o szukaniu przyczyn w zawieszeniu.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 gru 2009, 21:50

RomanS pisze:natomiast przy szybkim wjechaniu w ostry łuk mam ze 2-3 stuki. Szybkim to nie znaczy z bardzo dużą predkością, ale o to że nagły skręt w ostry łuk powodujący przechył nadwozia.
proponuję przyjrzeć się końcówką drążków i samym drążkom
najprościej auto na lewar do góry i poszarp kołem poziomo
jak nie będzie żadnego luzu to te w sumie cztery części możesz wyeliminować z wymiany
BartG60 pisze:może moja podpowiedz coś pomoże,
kolego zmień rok auta w profilu bo razi :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga