[A6 C5] Maglownica-chyba?
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
[A6 C5] Maglownica-chyba?
Witam, mam taki problem.Robiłem badanie zawieszenia w 3 stacjach diagnostycznych na zadnej nic nie wykryli, zadnych luzów w zawiezeniu ale jednak gdy ruszam kierownicą w prawo i w lewo to słychać jakiś metaliczny dzwięk,tykanie brak jakich kolwiek luzów na kierownicy.czasem gdy wjeżdzam na jakiś niski kraweżnik, czy parking lub dziurawa droge też słyszę dzwiek jakby coś tyło lużne pochodzi on tylko z lewego przedniego koła, gdy wjeżdzam na ten sam krawężnik prawym kołem nic nie stuka, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł bardzo proszę bo niestety chyba czeka mnie wymiana maglownicy.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 14:37 przez spinacz2100, łącznie zmieniany 2 razy.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
dziś sprawdziłem dokładnie.jest to wina maglownicy.gdy się rusza kołem w prawą i lewą to cała listwa zembata maglownicy rusza się w górę i w dół powodując owy luz i stukanie.
można zredukować luz poziomy ale na pionowy lewej strony listwy już chyba nie ma nadzieji, wiec cyba tylko wymiana mnie ratuje.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł albo dobrą maglownice na zbyciu?
pozdrawiam,
[/quote]
można zredukować luz poziomy ale na pionowy lewej strony listwy już chyba nie ma nadzieji, wiec cyba tylko wymiana mnie ratuje.
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł albo dobrą maglownice na zbyciu?
pozdrawiam,
Tylko komu oddać do regeneracji?W większości przypadków polega ona na przeszlifowaniu zębów do jednego poziomu-czyli najbardziej zużytego a jest to środkowe miejsce listwy .
Wiąże się to usunięciem utwardzonej warstwy co skutkuje tym że taka przekładnia wytrzymuje ok.6-mcy czyli okres deklarowanej gwarancji.Jaki warsztat poddaje listwę ponownej obróbce cieplnej czy chemicznej?Mimo wszystko starannie szukałbym używki.
Wiąże się to usunięciem utwardzonej warstwy co skutkuje tym że taka przekładnia wytrzymuje ok.6-mcy czyli okres deklarowanej gwarancji.Jaki warsztat poddaje listwę ponownej obróbce cieplnej czy chemicznej?Mimo wszystko starannie szukałbym używki.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
hmm bardzo ciekawe stwierdzenie, nie zagłębiałem się w to, na czym polega owa "regeneracje" i dokładnie co się tam zużywaendriu pisze:W większości przypadków polega ona na przeszlifowaniu zębów do jednego poziomu-czyli najbardziej zużytego a jest to środkowe miejsce listwy .
Wiąże się to usunięciem utwardzonej warstwy co skutkuje tym że taka przekładnia wytrzymuje ok.6-mcy
na allegro reklamują się firmy co się tym zajmują, za w sumie ok 600zł to "coś" powinni zrobić, no ale wiadomo w jakim bagnie mieszkamy, cholera wie co robią

Dokładnie tak jak mówisz Goly,pomijając fakt niedopuszczenia używanych przekładni do ponownego użycia ja bym ryzykował,każdy ma w okolicy jakieś szroty i można zobaczyć z czego jest wyciągana dana część,no i jest coś takiego jak gwarancja sprzedawcy przynajmniej do momentu zamontowania i sprawdzenia,bez tego bym nie brał.Nie każdy dzwon ingeruje w układ kierowniczy.
- grisza1975
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2009, 23:13
- Lokalizacja: 3miasto
- grisza1975
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2009, 23:13
- Lokalizacja: 3miasto
Przeguby wykluczam - wymieniałem niedawno to raz, a poza tym to inne stuki niż przy przegubach. To stukanie tylko słychać w wewnątrz samochodu i występuje po sekundzie od wykonania skrętu kierownicą w prawo lub lewo ( są to 3 stuknięcia coś takiego puk puk puk) Sorki za opis ale tak to wygląda. Pozdrawiam.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
W tej chwili Ci nie pomoge ale Twój opis pasuje jak ulał do mojej sytuacji w Passacie B5 (czyli ta sama konstrukcja). Co prawda moje przeguby nie sa nowe i tez w pewnych sytuacjach je słychac ale te kilka (1 do 3,4) puknięć przy skręcie to co innego. Pojawiło sie ok roku temu (były tylko pojedyńcze) teraz jakby się nasililo.grisza1975 pisze:Przeguby wykluczam - wymieniałem niedawno to raz, a poza tym to inne stuki niż przy przegubach. To stukanie tylko słychać w wewnątrz samochodu i występuje po sekundzie od wykonania skrętu kierownicą w prawo lub lewo ( są to 3 stuknięcia coś takiego puk puk puk) Sorki za opis ale tak to wygląda. Pozdrawiam.
Na poczatek chcę sprawdzić dokręcenie mocowania maglownicy, bo jest tak ,że stuknie np 3 razy przy zdecydowanym skręcie w lewo i potem już w lewo nie stuka. Ale jak nastepny skręt w prawo to znowu te 3 razy. Przynajmniej tak wynika z dotychczasowych obserwacji.
Myslałem tez o wahaczach bo mam na liczniku ori 160 kkm i z tego co wiem to są od nowości. Luzów żadnych na szarpakach nie mają ale może coś się zaczyna ?
Ze sprawdzaniem mam pewien problem bo nie mam nikogo kumatego do pokręcania kierownicą, więc jakbys coś wykrył to będę pilnie sledził temat

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem Koledzy ,czy szarpaki sprawdzą nasze zawieszenie?
byłem na szarpakach - przeglą i gość zachwalał jakie mam dobre zawieszenie a jak się ździwił jak powiedziałem ,że jadę jutro do warsztatu wymieniać wachacze. Po zdemontowaniu miałem kompletnie wytłuczone końcówki wahaczy przednich dolnych i oczywiście naderwane niekture gumy w sinenblokach.
Tylko dobry mechanik , który podniesie samochód na lewarkach i za pomocą breszki posprawdza nasze zawiechy! Szarpaki wykryją dopiero luzy kiedy jest już dużo za późno.
byłem na szarpakach - przeglą i gość zachwalał jakie mam dobre zawieszenie a jak się ździwił jak powiedziałem ,że jadę jutro do warsztatu wymieniać wachacze. Po zdemontowaniu miałem kompletnie wytłuczone końcówki wahaczy przednich dolnych i oczywiście naderwane niekture gumy w sinenblokach.
Tylko dobry mechanik , który podniesie samochód na lewarkach i za pomocą breszki posprawdza nasze zawiechy! Szarpaki wykryją dopiero luzy kiedy jest już dużo za późno.
może moja podpowiedz coś pomoże,
mialem podobne objawy, tez podejrzewalem maglownice,
wkurzony byłem jak cholera :evil:
na nierownościach stukalo a po podwieszeniu auta (koła w gorze)
przy krótkim i dynamicznym skręcaniu kierownicą słyszałem również te stuki z lewej strony.
Bylem przekonany ze to coś z maglownicą
!
Wahacze mam ok, drążki kierownicze z końcówkami również (wszystko ori)
Jedyne czego nie bylem pewien to łączniki stabilizatora.
(i az do wymiany nie byłem pewny czy to one są przyczyną tych stuków bo w sumie nawet ciężko chodziły)
Ale okazało sie ze to wlaśnie one były zużyte, szawgier zamowil mi te łączniki i co ciekawe.
Ja oryginalnie mialem założone łączniki starego typu (na sworzniach) a szwagier zamówił mi na gumotulejach plus śruby z nakrętkami które dają o wiele większą sztywność
i myślę ze trwałość jest ich równiez lepsza.
Po wymiania nic mi nie stuka mimo ze zawieszenie mam 1BE
mialem podobne objawy, tez podejrzewalem maglownice,
wkurzony byłem jak cholera :evil:
na nierownościach stukalo a po podwieszeniu auta (koła w gorze)
przy krótkim i dynamicznym skręcaniu kierownicą słyszałem również te stuki z lewej strony.
Bylem przekonany ze to coś z maglownicą

Wahacze mam ok, drążki kierownicze z końcówkami również (wszystko ori)
Jedyne czego nie bylem pewien to łączniki stabilizatora.
(i az do wymiany nie byłem pewny czy to one są przyczyną tych stuków bo w sumie nawet ciężko chodziły)
Ale okazało sie ze to wlaśnie one były zużyte, szawgier zamowil mi te łączniki i co ciekawe.
Ja oryginalnie mialem założone łączniki starego typu (na sworzniach) a szwagier zamówił mi na gumotulejach plus śruby z nakrętkami które dają o wiele większą sztywność
i myślę ze trwałość jest ich równiez lepsza.
Po wymiania nic mi nie stuka mimo ze zawieszenie mam 1BE
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
BartG60 pisze:przy krótkim i dynamicznym skręcaniu kierownicą słyszałem również te stuki
Ja jeszcze nie wykryłem definitywnie, ale jeżdżąc robię różne próby kierownicą i przy szybkim ruchu kierownicą w czasie jazdy na wprost mam pojedynczy stuk (i mam wrażenie słuchowe, że to zawsze ta sama strona), natomiast przy szybkim wjechaniu w ostry łuk mam ze 2-3 stuki. Szybkim to nie znaczy z bardzo dużą predkością, ale o to że nagły skręt w ostry łuk powodujący przechył nadwozia.BartG60 pisze:Jedyne czego nie bylem pewien to łączniki stabilizatora.
(i az do wymiany nie byłem pewny czy to one są przyczyną tych stuków bo w sumie nawet ciężko chodziły)
Ale okazało sie ze to wlaśnie one były zużyte,
Dlatego dedukując zacząłem myslec o szukaniu przyczyn w zawieszeniu.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
proponuję przyjrzeć się końcówką drążków i samym drążkomRomanS pisze:natomiast przy szybkim wjechaniu w ostry łuk mam ze 2-3 stuki. Szybkim to nie znaczy z bardzo dużą predkością, ale o to że nagły skręt w ostry łuk powodujący przechył nadwozia.
najprościej auto na lewar do góry i poszarp kołem poziomo
jak nie będzie żadnego luzu to te w sumie cztery części możesz wyeliminować z wymiany
kolego zmień rok auta w profilu bo raziBartG60 pisze:może moja podpowiedz coś pomoże,
