Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 2.5 TDI] AVANT jak odpowietrzyć zbiornik paliwa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
brax9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 sie 2009, 13:26
Lokalizacja: Wołów/Wrocław
Kontakt:

[Audi 2.5 TDI] AVANT jak odpowietrzyć zbiornik paliwa

Post autor: brax9 » 04 lis 2009, 18:49

Witam forumowiczów, mam następujący problem:
Otóż od jakiegoś czasu jak tankuję paliwo ciągle odbija mi pistolet tak jakby był już pełny bak, ktoś mi powiedział że się zapowietrzył??
I nie wiem czy to zbieg okoliczności ale od tego samego czasu zaczęło mi się robić coś takiego że jak mam mało paliwa na rezerwie słabnie mi silnik, zaświeca się kontrolka od świec i gaśnie. Już mi się tak stało kilka razy i za każdym razem wlewałem paliwo (również do filtra i do wężyków) popuszczałem wtryski PLAK do ręki i kręciłem aż załapie trochę mnie to wkurza i zastanawiam się kiedy pompa mi siądzie. Może ktoś doradzi jak się za to zabrać jak zrzucić ten bak i wyczyścić a może są jakieś pompki odpowiedzialne za to albo jakiś filterek że się zapchał??
POMOCY !!!
:-(
Ostatnio zmieniony 05 lis 2009, 08:01 przez brax9, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Ale, że co?? Wożonko??"

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Re: [Audi 2.5 TDI] AVANT jak odpowietrzyć zbiornik paliwa

Post autor: kowallubin » 05 lis 2009, 23:09

brax9 pisze:Witam forumowiczów, mam następujący problem:
Otóż od jakiegoś czasu jak tankuję paliwo ciągle odbija mi pistolet tak jakby był już pełny bak, ktoś mi powiedział że się zapowietrzył??
I nie wiem czy to zbieg okoliczności ale od tego samego czasu zaczęło mi się robić coś takiego że jak mam mało paliwa na rezerwie słabnie mi silnik, zaświeca się kontrolka od świec i gaśnie. Już mi się tak stało kilka razy i za każdym razem wlewałem paliwo (również do filtra i do wężyków) popuszczałem wtryski PLAK do ręki i kręciłem aż załapie trochę mnie to wkurza i zastanawiam się kiedy pompa mi siądzie. Może ktoś doradzi jak się za to zabrać jak zrzucić ten bak i wyczyścić a może są jakieś pompki odpowiedzialne za to albo jakiś filterek że się zapchał??
POMOCY !!!
:-(
A wiec tak mi pomogli to i ja pomoge nie wdajac sie w szczegoly techniczne w ktorych nie jestem biegly kontrolka swiec zarowych podczas jazdy to zly zwiastun ale przede wszystkim to :

W 2.5 TDI NIGDY NIE JEZDZIMY NA REZERWIE BO UKLAD WTRYSKOWY MOZE SIE ZAPOWIETRZYC A PO TYM SAM NIE DOJDZIE DO SIEBIE I NATYCHMIAST PO TAKIM ZAJSCIU TRZEBA GO ODPOWIETRZYC

W przeciwnym razie mozemy sie narazic na powazne problemy z pompa wtryskowa vp 44

w twoim przypadku pewnie doszlo do zapowietrzenia. aby to sprawdzic trzeba zdjac gorna oslone silnika i zlokalizowc przezroczysty przewod paliwowy biegnacy mniej wiecej od filtra paliwa (okolice podszybia) do pompy jesli sa tam pecherze powietrza a nie czysty on to:

procedura odpowietrzania

jesli po tym sytuacja nie wroci do normy to wtedy dobry serwis bosch i gruuuuuby portfel

a odbijanie pistoletu przy tankowaniu jest spowodowane zapchaniem sie malego otworka odpowietrzajacego ktory jest umieszczony ponizej otworu ktorym lejemy on..

brax9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 16 sie 2009, 13:26
Lokalizacja: Wołów/Wrocław
Kontakt:

Post autor: brax9 » 05 lis 2009, 23:33

kowallubin a Ty już odpowietrzałeś??
tzn wydaje mi się wszystko na moje możliwości tylko z tą pompką będzie problem nie mam zielonego pojęcia jak ją zrobić??
Obrazek
"Ale, że co?? Wożonko??"

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 05 lis 2009, 23:43

Nie, nie odpowietrzałem czeka mnie ta przyjemność za 2 tygodnie będę wymieniał wężyki przelewowe. Jestem amatorem dlatego będę to robił u znajomego mechanika sam przy tym się ucząc tego w praktyce....

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 lis 2009, 12:12

brax9 pisze:tylko z tą pompką będzie problem nie mam zielonego pojęcia jak ją zrobić??
Witam. W sieci BRICOMARSHE (nie wiem jak to sie pisze ale kazdy sie domysli) ostatnio zauważyłem w dziale samochodowym, pompke ręczną do pompowania paliwa. Gruszka do ściskania w reku z wężami z obu stron-ssanie i pchanie(25 PLN). Podłączasz do zasilania przed filtrem i wciskasz do zasilania filtra. Zda egzamin ! Mysle ze jak w moim rejonie jest w tym sklepie to i w drugiej części Polski takze będzie.
kowallubin pisze:Jestem amatorem dlatego będę to robił u znajomego mechanika sam przy tym się ucząc tego w praktyce
A warto sie nauczyć takich podstawowych rzeczy aby nie płacić za byle co. Jak będzie potrzeba dokładniejszego wytłumaczenia co i jak to zrobić ( nie koniecznie dokładnie jak mówi procedura odpowietrzania) to służe pomocą. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 26 kwie 2011, 08:56

Witam, tak trafiłem na ten temat i chciałem zapytać bo może ktos się spotkał z takim przypadkiem. Miałem problemy z zapowietrzaniem się układu i trochę drążyłem temt gdzie tylko mogłem, trafiła do mnie dość ciekawa możliwa diagnoza, kazano mi sprawdzić czy zbiornik paliwa ma drożny układ odpowietrzania. Może coś w tym jest, jak się zrobi jakiś większy odcinek drogi i wypali trochę paliwa przy zatkanym odpowietrzeniu robi się podciśnienie w zbiorniku i stwaiając go na noc podciśnienie może wyciągnąć paliwo z przewodów i filtra. Co Wy na to?
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 27 kwie 2011, 15:33

Miałem taki przypadek ale w starym Passacie 1.8 benzyna. W czasie jazdy zaczęło go coraz bardziej mulić. Po zjechaniu pod CPN zdechł całkiem. Maska w górę i szok- silnik był taki gorący że katalizator się rozgrzał do białości (myślałem że się buda zapali, brrr...). Pierwsza myśl- spalanie ubogiej mieszanki- odkręciłem korek wlewu paliwa, wielkie psss, odpalił i pojechałem.
Tu mamy jednak diesla v6, więc jeśli miałby się zapowietrzyć to którędy? <mysli>

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 09 paź 2011, 18:52

witam ponownie, odnowię trochę temat. Po tym co napisałem wcześniej czyli o problemie z odpowietrznikiem zbiornika śmigałem kilka miesięcy i zawsze po tankowaniu nie dokręcałem do końca korka, palił rano bez problemu i układ nigdy się nie zapowietrzył aż do momentu kiedy dokręciłem go i rano lipa, nie odpalił a w przewodzi paliwa brak. Miał ktoś taki przypadek? czy to może być wina odpowietrzenia zbiornika? jeśli tak to jak go udrożnić i może jakiś schemat tego układu gdzieś znajdę, dodam że kilka miesięcy temu wymieniłem filtr ori zaworek na filtrze i wężyki przelewowe także tam jest sucho
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga