[2.4 V6 165KM APS] Powolne ubywanie plynu chlodniczego
[2.4 V6 165KM APS] Powolne ubywanie plynu chlodniczego
Witam wszystkich
Jestem swiezym posiadaczem Audi A6 z silnikiem benzynowym 2.4 v6 ( ile koni ma nie wiem - czy ktos moze mi powiedziec w jaki sposow sprawdzic ile ma koni)
Zakupilem to audi jakies 1,5 tygodnia temu i zauwazylem ze w zbiorniczku ubylo moze z 4mm plynu a przejechalem jakies ok 350km.
Obroty silnika sa rowne, auto odpala na zimnym i na goracym silniku tak samo - czyli bez najmniejszego problemu.
Na miarce od oleju i na korku od oleju nie widac sladow plynu, para z wydechu idzie tylko w zaleznosci od pogody ( jak jest wilgotno i nie za zimno)
Dzisiaj bylo sucho i jakies 5 stopni na dworze i z wydechu sie nic nie wydostawalo - zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku.
Tak jak pisze para leci tylko czasami w zaleznosci od pogody?
Coz to moze byc? Mam nadzieje ze to nie uszczelka....(juz kiedys tak "udalo" mi sie kupic samochod z wydmuchana uszczelka - ale tamten po 20km wybijal mi wode i temp byla 120)
Tutaj temperatura trzyma sie caly czas blisko 90 stopni ( ale przed 90)
Czy moze to byc jakis wyciek np. z chlodnicy lub z jakiegos weza, albo moze na pompie wody??
I co myslicie na temat zeby zalac uszczelniaczem do chlodnic?
prosze o pomoc
Jestem swiezym posiadaczem Audi A6 z silnikiem benzynowym 2.4 v6 ( ile koni ma nie wiem - czy ktos moze mi powiedziec w jaki sposow sprawdzic ile ma koni)
Zakupilem to audi jakies 1,5 tygodnia temu i zauwazylem ze w zbiorniczku ubylo moze z 4mm plynu a przejechalem jakies ok 350km.
Obroty silnika sa rowne, auto odpala na zimnym i na goracym silniku tak samo - czyli bez najmniejszego problemu.
Na miarce od oleju i na korku od oleju nie widac sladow plynu, para z wydechu idzie tylko w zaleznosci od pogody ( jak jest wilgotno i nie za zimno)
Dzisiaj bylo sucho i jakies 5 stopni na dworze i z wydechu sie nic nie wydostawalo - zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku.
Tak jak pisze para leci tylko czasami w zaleznosci od pogody?
Coz to moze byc? Mam nadzieje ze to nie uszczelka....(juz kiedys tak "udalo" mi sie kupic samochod z wydmuchana uszczelka - ale tamten po 20km wybijal mi wode i temp byla 120)
Tutaj temperatura trzyma sie caly czas blisko 90 stopni ( ale przed 90)
Czy moze to byc jakis wyciek np. z chlodnicy lub z jakiegos weza, albo moze na pompie wody??
I co myslicie na temat zeby zalac uszczelniaczem do chlodnic?
prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 18:12 przez yanoosch, łącznie zmieniany 3 razy.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Nie przejmuj się tym.Pewne wahania stanu płynu w zborniku wyrównawczym zdarzają się.Czasem jest tak że masz troszkę mniej, innego dnia troszkę więcej.Zrób tak: jeżeli tak Ci to przeszkadza to odkręć korek(jak płyn ostygnie), wtedy stan płynu wróci do stanu jaki być powinien(podniesie się).A jeżeli rzeczywiście będzie ubywało to trzeba szukać.Może uszczelka pod głowicą, ale nie obstawiałbym w tej chwili.Pooglądaj węże czy gdzieś się nie sączy.Spokojnie.
usunieto 

Niestety nie rozumiem o co chodzi z tymi tagami - jestem zalogowany na niejednym forum i szczerze mowiac na rzadnym z nich nie spotkalem sie z takimi zasadami.censored pisze:yanoosch, Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
Wiec jesli mozesz to prosze wytlumacz mi o co chodzi z tymi tagami.
A do Twojego przedmowcy - w sobote udam sie na kanal, pozdejmuje oslony i przyjze mu sie dokladniej
Dzieki bardzo za pomoc... czy tak jak teraz jest dobrze??censored pisze:yanoosch, w takim razie poczytaj regulamin nazywania tematów: regulamin-nazywania-tematw-vt23.htm
Przepraszam za OFF TOPIC
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
z tym korkiem, to już historie można pisać, czytałem na ten temat bardzo dużo, ale nikt do końca nie potrafił stwierdzić, czy korek mu pomógłabsajler pisze:Może być jeszcze problem z korkiem zbiorniczka, sam tak miałem w innym aucie. Wszystko szczelne przewody wszystkie łączenia, ale płynu i tak ubywało. Po wymianie korka wszystko wróciło do normy
rozmawiałem na ten temat z naprawdę wielkim mechanikiem, niestety powiedział, że korek to nie ta przyczyna, a tak na marginesie, to sam korek nie może się uszkodzić, ewentualnie jest na nim "oring" który po długim czasie ulega zmęczeniu i wystarczy jego zmienić, a cały korek
ubywającym niestety płynem, jest przeważnie uszczelka, co ciekawe może być tak, że nie będzie szedł do oleju, ani olej do płynu, tylko zostaje wyrzucony przez tłumik
dzieki za podpowiedzi.
Dzisiaj jednak nie znalazlem czasu zeby zajzec pod maske dokladnie, ale mam nadzieje ze w przyszlym tygodniu znajde troche czasu.
Slyszalem tez ze gdyby to byla uszczelka to z wydechu wydobywalby sie taki slodkawy zapach - nie wiem o jaki to zapach dokladnie chodzi ale jak na moj gust to czuc u mnie tylko spaliny.
mistics a czy u Ciebie cos stwierdziles od czego to moze byc, lub moze jakis mechanik Ci cos podpowiedzial??
Wiele osob zachwalalo AUDI dlatego tez sie na nie zdecydowalem - chociaz byla to moja decyzja poniewaz A6 bardzo mi sie podoba. Wszyscy znajomi mowili ze to wytrzymale auta - a czy to normalne zeby uszczelka padla przy przebiegu prawie 120tys (udokumentowany)
Na razie bede szukal na wezach i laczeniach a pozniej pomysle o uszczelce
Dzisiaj jednak nie znalazlem czasu zeby zajzec pod maske dokladnie, ale mam nadzieje ze w przyszlym tygodniu znajde troche czasu.
Slyszalem tez ze gdyby to byla uszczelka to z wydechu wydobywalby sie taki slodkawy zapach - nie wiem o jaki to zapach dokladnie chodzi ale jak na moj gust to czuc u mnie tylko spaliny.
mistics a czy u Ciebie cos stwierdziles od czego to moze byc, lub moze jakis mechanik Ci cos podpowiedzial??
Wiele osob zachwalalo AUDI dlatego tez sie na nie zdecydowalem - chociaz byla to moja decyzja poniewaz A6 bardzo mi sie podoba. Wszyscy znajomi mowili ze to wytrzymale auta - a czy to normalne zeby uszczelka padla przy przebiegu prawie 120tys (udokumentowany)
Na razie bede szukal na wezach i laczeniach a pozniej pomysle o uszczelce
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Mi też ubywało ale to chłodnica miała mały przeciek i kupiłem tu w UK środek "Red weld" (mała niebieska buteleczka) czyli tłumacząc czerwony spaw i zalałem to do zbiorniczka. ÂŚrodek zawiera takie granulki, które za zadanie mają wypełniać małe przecieki i oczyszczać układ chłodzenia. U mnie w 100% pomogło. Pomogło też mojemu tacie i dziewczynie więc bardzo polecam. Zakupiłem to w jednym ze sklepów halfords. W Polsce też już je widziałem pod Wrocławiem.Jestem pewny, że podobne polskie produkty też są na rynku.
Powodzenia.
Powodzenia.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam. Spotkało mnie to samo...Lesniak pisze:Ubytki plynu zwlaszcza w silnikach z LPG moga byc spowodowane gorsza jakoscia plastikow wykorzystanych w instalacji gazowej,potrafia sie one nieco odksztalcic i wyciek gotowy,warto tez sprawdzic wszystkie weze i opaski.
Początkowo delikatne niewidoczne praktycznie ubytki...potem coraz więcej i więcej...aż wkońcu dostrzegłem plamę pod samochodem. Problem ? Kolanka czy też trójniki które u mnie są z tyłu silnika...w standardzie dawali plastikowe a te nie są trwałe...teraz mam aluminium i mam nadzieje ze będzie dobrze
