Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.4 V6 165KM APS] Powolne ubywanie plynu chlodniczego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

[2.4 V6 165KM APS] Powolne ubywanie plynu chlodniczego

Post autor: yanoosch » 04 lis 2009, 18:38

Witam wszystkich
Jestem swiezym posiadaczem Audi A6 z silnikiem benzynowym 2.4 v6 ( ile koni ma nie wiem - czy ktos moze mi powiedziec w jaki sposow sprawdzic ile ma koni)
Zakupilem to audi jakies 1,5 tygodnia temu i zauwazylem ze w zbiorniczku ubylo moze z 4mm plynu a przejechalem jakies ok 350km.
Obroty silnika sa rowne, auto odpala na zimnym i na goracym silniku tak samo - czyli bez najmniejszego problemu.
Na miarce od oleju i na korku od oleju nie widac sladow plynu, para z wydechu idzie tylko w zaleznosci od pogody ( jak jest wilgotno i nie za zimno)
Dzisiaj bylo sucho i jakies 5 stopni na dworze i z wydechu sie nic nie wydostawalo - zarowno na zimnym jak i na cieplym silniku.
Tak jak pisze para leci tylko czasami w zaleznosci od pogody?
Coz to moze byc? Mam nadzieje ze to nie uszczelka....(juz kiedys tak "udalo" mi sie kupic samochod z wydmuchana uszczelka - ale tamten po 20km wybijal mi wode i temp byla 120)
Tutaj temperatura trzyma sie caly czas blisko 90 stopni ( ale przed 90)
Czy moze to byc jakis wyciek np. z chlodnicy lub z jakiegos weza, albo moze na pompie wody??
I co myslicie na temat zeby zalac uszczelniaczem do chlodnic?
prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 18:12 przez yanoosch, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 04 lis 2009, 21:00

Nie przejmuj się tym.Pewne wahania stanu płynu w zborniku wyrównawczym zdarzają się.Czasem jest tak że masz troszkę mniej, innego dnia troszkę więcej.Zrób tak: jeżeli tak Ci to przeszkadza to odkręć korek(jak płyn ostygnie), wtedy stan płynu wróci do stanu jaki być powinien(podniesie się).A jeżeli rzeczywiście będzie ubywało to trzeba szukać.Może uszczelka pod głowicą, ale nie obstawiałbym w tej chwili.Pooglądaj węże czy gdzieś się nie sączy.Spokojnie.
usunieto !!

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 04 lis 2009, 23:39

censored pisze:yanoosch, Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
Niestety nie rozumiem o co chodzi z tymi tagami - jestem zalogowany na niejednym forum i szczerze mowiac na rzadnym z nich nie spotkalem sie z takimi zasadami.
Wiec jesli mozesz to prosze wytlumacz mi o co chodzi z tymi tagami.
A do Twojego przedmowcy - w sobote udam sie na kanal, pozdejmuje oslony i przyjze mu sie dokladniej

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 05 lis 2009, 19:27

censored pisze:yanoosch, w takim razie poczytaj regulamin nazywania tematów: regulamin-nazywania-tematw-vt23.htm
Dzieki bardzo za pomoc... czy tak jak teraz jest dobrze??
Przepraszam za OFF TOPIC

mistics
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:04
Lokalizacja: Coventry

Post autor: mistics » 06 lis 2009, 21:24

Mam podobny problem też mi ubywa płynu troszeczkę na jakiś czas. Około 500 ml na 1,5 miesiąca Zauważyłem zależność że jak np dam mu ostro w pedał wieczorkiem to na drugi dzień ubywa mi ok 300 ml płynu. Oglądałem węże i wydaje mi sie wszystko ok.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 07 lis 2009, 14:47

absajler pisze:Może być jeszcze problem z korkiem zbiorniczka, sam tak miałem w innym aucie. Wszystko szczelne przewody wszystkie łączenia, ale płynu i tak ubywało. Po wymianie korka wszystko wróciło do normy
z tym korkiem, to już historie można pisać, czytałem na ten temat bardzo dużo, ale nikt do końca nie potrafił stwierdzić, czy korek mu pomógł
rozmawiałem na ten temat z naprawdę wielkim mechanikiem, niestety powiedział, że korek to nie ta przyczyna, a tak na marginesie, to sam korek nie może się uszkodzić, ewentualnie jest na nim "oring" który po długim czasie ulega zmęczeniu i wystarczy jego zmienić, a cały korek
ubywającym niestety płynem, jest przeważnie uszczelka, co ciekawe może być tak, że nie będzie szedł do oleju, ani olej do płynu, tylko zostaje wyrzucony przez tłumik

yanoosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 lis 2009, 18:20
Lokalizacja: Wrzesnia

Post autor: yanoosch » 07 lis 2009, 20:39

dzieki za podpowiedzi.
Dzisiaj jednak nie znalazlem czasu zeby zajzec pod maske dokladnie, ale mam nadzieje ze w przyszlym tygodniu znajde troche czasu.
Slyszalem tez ze gdyby to byla uszczelka to z wydechu wydobywalby sie taki slodkawy zapach - nie wiem o jaki to zapach dokladnie chodzi ale jak na moj gust to czuc u mnie tylko spaliny.
mistics a czy u Ciebie cos stwierdziles od czego to moze byc, lub moze jakis mechanik Ci cos podpowiedzial??
Wiele osob zachwalalo AUDI dlatego tez sie na nie zdecydowalem - chociaz byla to moja decyzja poniewaz A6 bardzo mi sie podoba. Wszyscy znajomi mowili ze to wytrzymale auta - a czy to normalne zeby uszczelka padla przy przebiegu prawie 120tys (udokumentowany)
Na razie bede szukal na wezach i laczeniach a pozniej pomysle o uszczelce

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lis 2009, 20:46

Mi też ubywało ale to chłodnica miała mały przeciek i kupiłem tu w UK środek "Red weld" (mała niebieska buteleczka) czyli tłumacząc czerwony spaw i zalałem to do zbiorniczka. ÂŚrodek zawiera takie granulki, które za zadanie mają wypełniać małe przecieki i oczyszczać układ chłodzenia. U mnie w 100% pomogło. Pomogło też mojemu tacie i dziewczynie więc bardzo polecam. Zakupiłem to w jednym ze sklepów halfords. W Polsce też już je widziałem pod Wrocławiem.Jestem pewny, że podobne polskie produkty też są na rynku.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lis 2009, 00:33

gembas pisze:zamula dodatkowo to co nie potrzeba<ok>
Wyraź się konkretnie.
Nie mam problemu z temp. Dochodzi do 90 i stoi jak drut.

Awatar użytkownika
daniel508
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 kwie 2008, 13:41
Lokalizacja: Siedlce/Tamworth

Post autor: daniel508 » 09 lis 2009, 09:07

Jak Ci się chce to wykręć wszystkie świece poklei i jak któraś będzie wyglądała jakby rdza była na niej to będzie oznaczało ze płyn idzie na tłoki i uszczelka do wymiany. Ale to jest tylko moja opinia wynikająca z mojego skromnego doświadczenia.
Srebna strzała

Lesniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:58
Lokalizacja: Iława

Post autor: Lesniak » 02 mar 2011, 22:43

Ubytki plynu zwlaszcza w silnikach z LPG moga byc spowodowane gorsza jakoscia plastikow wykorzystanych w instalacji gazowej,potrafia sie one nieco odksztalcic i wyciek gotowy,warto tez sprawdzic wszystkie weze i opaski.

homer0315
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 02 lip 2009, 17:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: homer0315 » 03 mar 2011, 11:20

Lesniak pisze:Ubytki plynu zwlaszcza w silnikach z LPG moga byc spowodowane gorsza jakoscia plastikow wykorzystanych w instalacji gazowej,potrafia sie one nieco odksztalcic i wyciek gotowy,warto tez sprawdzic wszystkie weze i opaski.
Potwierdzam. Spotkało mnie to samo...
Początkowo delikatne niewidoczne praktycznie ubytki...potem coraz więcej i więcej...aż wkońcu dostrzegłem plamę pod samochodem. Problem ? Kolanka czy też trójniki które u mnie są z tyłu silnika...w standardzie dawali plastikowe a te nie są trwałe...teraz mam aluminium i mam nadzieje ze będzie dobrze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja