Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c4 2.5tdi ael] Napinacz od AAT do AEL??

Silniki wysokoprężne
Michał T
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 mar 2009, 20:49
Lokalizacja: Lublin

[a6 c4 2.5tdi ael] Napinacz od AAT do AEL??

Post autor: Michał T » 02 paź 2009, 20:09

Witam wszystkich.
Jak myslicie czy napinacz paska wieloklinowego od AAT bedzie pasował do AEL bez zadnych przeróbek?
Pozdrawiam.
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 02 paź 2009, 21:15

tak, powinien pasować wg ETKI AAT I AEL to to samo, jeżeli chodzi o napinacz oraz podstawę paska wielorowkowego

Michał T
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 mar 2009, 20:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michał T » 02 paź 2009, 23:00

A jesli bym stosował ten napinacz z AAT to pasek tez musi być z AAT na logike?
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 02 paź 2009, 23:41

krs2919 pisze:tak, powinien pasować wg ETKI AAT I AEL to to samo, jeżeli chodzi o napinacz oraz podstawę paska wielorowkowego
czytaj dobrze...

skoro taki sam napinacz to i taki sam pasek. tylko zalezy czy masz wersje z klima czy bez.

pasek idzie 6PK 1725 (wersja z klima)
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Michał T
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 mar 2009, 20:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michał T » 03 paź 2009, 06:51

I działa to bez zadnych zastrzeżeń? Ma moze ktos tak zrobione? Pozdrawiam
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 03 paź 2009, 10:44

Michał T pisze:I działa to bez zadnych zastrzeżeń? Ma moze ktos tak zrobione?
Pozdrawiam
wez sprecyzuj o co Ci chodzi...

nie pytales czy ktos tak ma i czy dziala, tylko zapytales czy bedzie pasowalo. no to kolega
Ci odpowiedzial
krs2919 pisze:tak, powinien pasować wg ETKI AAT I AEL to to samo, jeżeli chodzi o napinacz oraz podstawę paska wielorowkowego
A jezeli jest taki sam to kazdy AEL tak ma bo to bylo fabryczne rozwiazanie i pasek tez fabrycznie taki idzie :evil:

P.S. z tego co widze to chyba nie zamierzasz kupowac nowego to podjedz na szrota i "organoleptycznie" zobaczysz czy podpasuje
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Michał T
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 mar 2009, 20:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michał T » 03 paź 2009, 14:01

chce kupic nowy tylko ze do AELa kosztuje 1000zł a do AAT 350zł a z tego co widziałe to te silniki wygladaja tak samo. Stad moje ptyanie czy stosował ktoś kiedys napinacz z AAT do AEL i czy zdało to egzamin :)
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 03 paź 2009, 22:53

czyli pewnie mowisz o tym

http://paa.pl/napinacz_paska_alternator ... 53276.html

nie bedzie do Aela pasowal... w AEl-u jest z amortyzatorem

a powiedz co sie dzieje ze chcesz wymienic napinacz??

jeszcze tylko sprecyzujmy... bo roznie sie to nazywa

chodzi Ci o ten amortyzator ze sprezyna?? czy ten uchwyt z rolka?
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Michał T
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 mar 2009, 20:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michał T » 04 paź 2009, 21:59

Rozróżniam amortyzator napinacza od napinacza i chodzi mi o napinacz. :) Wiem ze w AEL jest z amortyzatorem ale AAT jest przynajmniej na pierwszy rzut oka takim samym silnikiem i zastanawia mnie czy jakby dać do AELa taki sam napinacz i pasek jaki jest w AAT to czy zda to egzamin. Czy próbował ktoś takiej sztuczki??
Pozdrawiam.
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 05 mar 2010, 13:14

Witam
mam takie pytanko odnośnie napinacz w Audi 100 c4 2.5 tdi AAT
posiadam napinacz bez amoryzatorka i chodzi o to czy to normalne że podczas pracy silnika napinacz ma drgania...
wymieniłem łożysko w rolce oraz założyłem nowy pasek tylko że krótszy o 5mm i napinacz nadal drży, tak jakby pasek podbijał go...do tego słychać te drgania gdy sie stoi z przodu auta.

Konkretnie, czy tak ma być czy to oznaka że napinacz jest do wymiany...

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 mar 2010, 23:07

A koło pasowe nie ma bicia? Nie rozwulkanizowało się? Sprawdź na zgaszonym czy koło pasowe nie ma luzów, a podczas pracy popatrz czy nie ma bicia ;)
Obrazek TDI +

daro3333tarno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: daro3333tarno » 06 mar 2010, 14:17

Koło jest ok, sprawdzałem wszystkimi dostępnymi sposobami...wszystkie koła są ok

Byłem u znajomego mechanika i on potwierdził że sprężyna w napinaczu ma już dość, ten napinacz ma drżeć w zakresie 1mm-2mm a u mnie drży w zakresie 1cm-3cm :shock:

Ale trafiłem na super okazję:
Nowy napinacz za 100 zeta
Nie wiem dlaczego tak tanio ale mi to pasuje, nawet bardzo :mrgreen:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 21 mar 2010, 11:42

Zazwyczaj napinacz "lata" jak jest rozwulkanizowane koło pasowe dwumasowe lub nieodpowiednio przykręcona śruba centralna wału korbowego.
Nie zawsze sprawdzisz to na zmontowanym kole. Proponuję zdjąć "przód" i zajrzeć jak wyglada guma na kole.
Niestety jeśli na czas nie wymienisz koła spotkają Cię inen przykre konsekwencje - wybicie czoła wału korbowego i/lub klina na wale korbowym.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 22 kwie 2010, 14:18

Podczas ruszania ,szczególnie na wstecznym, bez gazu strasznie było słychać jęki.
Wymieniłem amor, a przy okazji rolkę i napinacz po kapitalnym.
Cisza.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
lapicki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2010, 18:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lapicki » 21 gru 2010, 19:34

Witam

Mam pytanie do może ktoś się orientuje :-? :
Co tak naprawdę jest przyczyna uszkodzeń koła pasowego wału korbowego, czy ma to jakiś związek za napinaczem, rolkami, paskiem co jest przyczyną :-/
Ostatnio wymieniałem paski i rolki, poprzedni właściciel wymieniał też owe kolo pasowe i po 20 tys km znowu mam z nim problem i chciałbym wiedzieć jaka może być tego przyczyna, w końcu ile razy można grzebać się przy tym, czy to jakaś wada fabryczna tych samochodów ?

Dzisiaj musiałem zostawić auto u mechanika, miałem dziwną pracę tylko na niskich obrotach i : warczenie z klekotaniem podobnym do stuku młotka i okazało się, że mam rozjechane koło. ( ruszało się na 1 cm ) Myślałem, że to właśnie dzięki pompie tak warkoczy lub napinaczu, ale jednak to koło pasowe, więc czeka mnie przeprawa ile, co i gdzie napiszę gdy auto będzie już zdrowe.?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja