[a6 c4 2.5tdi ael] Napinacz od AAT do AEL??
[a6 c4 2.5tdi ael] Napinacz od AAT do AEL??
Witam wszystkich.
Jak myslicie czy napinacz paska wieloklinowego od AAT bedzie pasował do AEL bez zadnych przeróbek?
Pozdrawiam.
Jak myslicie czy napinacz paska wieloklinowego od AAT bedzie pasował do AEL bez zadnych przeróbek?
Pozdrawiam.
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
wez sprecyzuj o co Ci chodzi...Michał T pisze:I działa to bez zadnych zastrzeżeń? Ma moze ktos tak zrobione?
Pozdrawiam
nie pytales czy ktos tak ma i czy dziala, tylko zapytales czy bedzie pasowalo. no to kolega
Ci odpowiedzial
A jezeli jest taki sam to kazdy AEL tak ma bo to bylo fabryczne rozwiazanie i pasek tez fabrycznie taki idzie :evil:krs2919 pisze:tak, powinien pasować wg ETKI AAT I AEL to to samo, jeżeli chodzi o napinacz oraz podstawę paska wielorowkowego
P.S. z tego co widze to chyba nie zamierzasz kupowac nowego to podjedz na szrota i "organoleptycznie" zobaczysz czy podpasuje
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
czyli pewnie mowisz o tym
http://paa.pl/napinacz_paska_alternator ... 53276.html
nie bedzie do Aela pasowal... w AEl-u jest z amortyzatorem
a powiedz co sie dzieje ze chcesz wymienic napinacz??
jeszcze tylko sprecyzujmy... bo roznie sie to nazywa
chodzi Ci o ten amortyzator ze sprezyna?? czy ten uchwyt z rolka?
http://paa.pl/napinacz_paska_alternator ... 53276.html
nie bedzie do Aela pasowal... w AEl-u jest z amortyzatorem
a powiedz co sie dzieje ze chcesz wymienic napinacz??
jeszcze tylko sprecyzujmy... bo roznie sie to nazywa
chodzi Ci o ten amortyzator ze sprezyna?? czy ten uchwyt z rolka?
Rozróżniam amortyzator napinacza od napinacza i chodzi mi o napinacz.
Wiem ze w AEL jest z amortyzatorem ale AAT jest przynajmniej na pierwszy rzut oka takim samym silnikiem i zastanawia mnie czy jakby dać do AELa taki sam napinacz i pasek jaki jest w AAT to czy zda to egzamin. Czy próbował ktoś takiej sztuczki??
Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
Audi A6 C4 avant 2.5tdi [ael 140kM 103kW] :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
- Lokalizacja: Opole
Witam
mam takie pytanko odnośnie napinacz w Audi 100 c4 2.5 tdi AAT
posiadam napinacz bez amoryzatorka i chodzi o to czy to normalne że podczas pracy silnika napinacz ma drgania...
wymieniłem łożysko w rolce oraz założyłem nowy pasek tylko że krótszy o 5mm i napinacz nadal drży, tak jakby pasek podbijał go...do tego słychać te drgania gdy sie stoi z przodu auta.
Konkretnie, czy tak ma być czy to oznaka że napinacz jest do wymiany...
mam takie pytanko odnośnie napinacz w Audi 100 c4 2.5 tdi AAT
posiadam napinacz bez amoryzatorka i chodzi o to czy to normalne że podczas pracy silnika napinacz ma drgania...
wymieniłem łożysko w rolce oraz założyłem nowy pasek tylko że krótszy o 5mm i napinacz nadal drży, tak jakby pasek podbijał go...do tego słychać te drgania gdy sie stoi z przodu auta.
Konkretnie, czy tak ma być czy to oznaka że napinacz jest do wymiany...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
- Lokalizacja: Opole
Koło jest ok, sprawdzałem wszystkimi dostępnymi sposobami...wszystkie koła są ok
Byłem u znajomego mechanika i on potwierdził że sprężyna w napinaczu ma już dość, ten napinacz ma drżeć w zakresie 1mm-2mm a u mnie drży w zakresie 1cm-3cm :shock:
Ale trafiłem na super okazję:
Nowy napinacz za 100 zeta
Nie wiem dlaczego tak tanio ale mi to pasuje, nawet bardzo :mrgreen:
Byłem u znajomego mechanika i on potwierdził że sprężyna w napinaczu ma już dość, ten napinacz ma drżeć w zakresie 1mm-2mm a u mnie drży w zakresie 1cm-3cm :shock:
Ale trafiłem na super okazję:
Nowy napinacz za 100 zeta
Nie wiem dlaczego tak tanio ale mi to pasuje, nawet bardzo :mrgreen:
Zazwyczaj napinacz "lata" jak jest rozwulkanizowane koło pasowe dwumasowe lub nieodpowiednio przykręcona śruba centralna wału korbowego.
Nie zawsze sprawdzisz to na zmontowanym kole. Proponuję zdjąć "przód" i zajrzeć jak wyglada guma na kole.
Niestety jeśli na czas nie wymienisz koła spotkają Cię inen przykre konsekwencje - wybicie czoła wału korbowego i/lub klina na wale korbowym.
Nie zawsze sprawdzisz to na zmontowanym kole. Proponuję zdjąć "przód" i zajrzeć jak wyglada guma na kole.
Niestety jeśli na czas nie wymienisz koła spotkają Cię inen przykre konsekwencje - wybicie czoła wału korbowego i/lub klina na wale korbowym.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Witam
Mam pytanie do może ktoś się orientuje :-? :
Co tak naprawdę jest przyczyna uszkodzeń koła pasowego wału korbowego, czy ma to jakiś związek za napinaczem, rolkami, paskiem co jest przyczyną
Ostatnio wymieniałem paski i rolki, poprzedni właściciel wymieniał też owe kolo pasowe i po 20 tys km znowu mam z nim problem i chciałbym wiedzieć jaka może być tego przyczyna, w końcu ile razy można grzebać się przy tym, czy to jakaś wada fabryczna tych samochodów ?
Dzisiaj musiałem zostawić auto u mechanika, miałem dziwną pracę tylko na niskich obrotach i : warczenie z klekotaniem podobnym do stuku młotka i okazało się, że mam rozjechane koło. ( ruszało się na 1 cm ) Myślałem, że to właśnie dzięki pompie tak warkoczy lub napinaczu, ale jednak to koło pasowe, więc czeka mnie przeprawa ile, co i gdzie napiszę gdy auto będzie już zdrowe.?
Mam pytanie do może ktoś się orientuje :-? :
Co tak naprawdę jest przyczyna uszkodzeń koła pasowego wału korbowego, czy ma to jakiś związek za napinaczem, rolkami, paskiem co jest przyczyną

Ostatnio wymieniałem paski i rolki, poprzedni właściciel wymieniał też owe kolo pasowe i po 20 tys km znowu mam z nim problem i chciałbym wiedzieć jaka może być tego przyczyna, w końcu ile razy można grzebać się przy tym, czy to jakaś wada fabryczna tych samochodów ?
Dzisiaj musiałem zostawić auto u mechanika, miałem dziwną pracę tylko na niskich obrotach i : warczenie z klekotaniem podobnym do stuku młotka i okazało się, że mam rozjechane koło. ( ruszało się na 1 cm ) Myślałem, że to właśnie dzięki pompie tak warkoczy lub napinaczu, ale jednak to koło pasowe, więc czeka mnie przeprawa ile, co i gdzie napiszę gdy auto będzie już zdrowe.?