Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Stuki w przednim zawieszeniu

Zawieszenie
STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

[A6 C6] Stuki w przednim zawieszeniu

Post autor: STraits » 30 wrz 2009, 11:32

Jako że mam pierwszy raz do czynienia z zawieszeniem wielowahaczowym stąd moje pytanie - stuki takie jak od łączników stabilizatora. Głuche pukanie na dołkach. Na szarpakach nic nie wyszło. Sworznie OK. Jak objawia się uszkodzenie górnych wahaczy ? Moje podejrzenie pada na amortyzatory (S-Line - jakieś czerwone Monroe/Audi) lub na poduszki amortyzatorów. Diagnostyka amortyzatorów nic nie pokazała... i raczej nie pokaże. W Fordzie stukały mi amortyzatory z przodu w srodku mimo ze nie były wylane... jak Wasze doświadczenie widzi ten problem ? :) Nie chce eksperymentować i wymieniać po kolei wszystkiego...

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 30 wrz 2009, 21:15

Jeżeli kontrola amortyzatorów wykazała, że są jeszcze dobre to moim zdaniem nie ma sensu ich wymieniać.
Zawieszenie wielowachaczowe ma to do siebie, że trudno zdiagnozować który wahacz jest uszkodzony. Ja podnoszę auto do góry, wchodzę pod spód, biorę łyżkę do opon i sprawdzam każdy sworzeń w wahaczach a następnie patrzę czy gumy w tulejach nie są pozrywane ( sprawdź sobie tak górne). Pewnie zaraz na mnie nakrzyczą za to co powiem ale ja osobiście nie wymieniam od razu całego zawieszenia tylko ten wahacz który padł. Wcześniej miałem passata B5 przejechałem na nim 220 000 km i były wymienione po jednym górnym z każdej strony oraz obie końcówki drążków kierowniczych.

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 01 paź 2009, 08:22

powiem szczerze że nie wyszło totalnie nic na szarpakach. Potem byłem w serwisie gdzie właśnie łyżką podważał i sprawdzał. Najlepsze jest to ze zaden zakład nawet nie sciagnął koła do diagnostyki :))) Dzisiaj jade sprawdzic do gościa który sam ma A6 C5 i zna to zawieszenie...

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 01 paź 2009, 09:16

STraits pisze:Najlepsze jest to ze zaden zakład nawet nie sciagnął koła do diagnostyki ))
Bo cały problem ze zdiagnozowaniem stuków w zawieszce bierze się z tego że trzeba to zrobić pod obciążeniem czyli razem z kołem .
Bierzesz montówkę dość długą ,unosisz autko żeby pod oponę podłożyć montówkę i szarpiesz góra -dół symulując jazdę po wertepach , druga osoba dotyka poszczególnych sworzni bo dotykiem da się wyczuć luzy najdokładniej /przynajmniej ja tak mam /, następnie mocno i energicznie szarpiesz kołem w poziomie prawo -lewo a druga osoba sprawdza reką wszystkie sworznie . Całą operację wykonujemy na kanale .Dolne sworznie można sprawdzać opierając montówkę na wewnętrznej stronie felgi podkładając klocuszek i o sworzeń ,auto stoi na ziemi .Istotnie trzeba znać to zawieszenie żeby wiedziec co i gdzie przyłożyć i jak szarpnąć. Powodzenia w tropieniu stuków i puków .

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 01 paź 2009, 10:20

jaka jest szansa że wytłuczone są poduszki amortyzatorów ?

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 01 paź 2009, 17:27

Jeżeli stukanie jest głuche to raczej któryś z górnych wahaczy.

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 02 paź 2009, 13:18

Własnie zakupiłem 2 wahacze - drążki prowadzące - górne/przednie. Lemforder. 280 PLN sztuka.. masakra. Ale cena oryginału - prawie 600 PLN za sztuke troszke mnie posadziła na tyłku :) Co ciekawe - na Lemforderach są wytarte znaczki VW/Audi - wiec to samo co leci na pierwszy montaż. Moje na sworzniach mają luz. Zapewne pod taką masą będą stukać :)

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 02 paź 2009, 23:07

Jak będziesz jeszcze potrzebował jakiś części to skontaktuj się z tym człowiekiem. Ja u niego kupuję graty za całkiem fajne pieniądze.
sprzedawca-tanie-czesci-i-oleje-vt12554.htm

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 07 paź 2009, 10:19

No i dobra - temat rozwiązany. Tak ku potomnym :

Rozebrałem całe zawieszenie na częsci pierwsze. Wahacze które kupiłem wcześniej oddałem do sklepu bo prawie 600 PLN wyrzuciłbym w błoto. Moje były dobre i nie ma cudów żeby stukały. Podejrzenie padło na amortyzatory.... 890 PLN sztuka :((((( No to sciagam sprężyne i sprawdzam amortyzator na sucho. Pracuje pieknie - reaguje jak nowy - nie słychać też żeby coś w tłoczysku się odkręciło i mogło stukać... czyli jednak nie amortyzatory :) Pierwszy raz robiłem takie zawieszenie więc trochę po główkowałem i doszedłem do wniosku że jedyną rzeczą która moze stukać jest.... poduszka / górne mocowanie amortyzatora. Bo może się przy pracy amortyzatora i dołkach obijać o kielich / mocowanie aluminiowe zawieszenia. Dzwonie do ASO - cena 130 PLN za sztuke... ale postanowiłem sprawdzić z zamienników - Lemforder. 40 PLN sztuka - zamówiłem... przyszły nowe mocowania - a na nich numerki AUDI 4F0..... tylko znaczek audi wydrapany. Porównuje starą poduszke i nową - nowa jest o 1 cm wyższa :))) znaczy się moja stara konkretnie wygnieciona.

Po wymianie nastała cisza..... koszt naprawy - 80 PLN :)))))

Co ciawke przed zakupem swojego jeździłem trzema A6 i wszystkie stukały tak samo - serwis stwierdził że stukają łaczniki stabilizatora.... ciekawe :) Biorąc pod uwage że w ASO Audi/VW część jest na zamówienie i to z Niemiec z magazynu wnioskuje że mało kto to wymienia.

Przebieg mojego autka - 103 000 km. Zawieszenie S-Line. Co ciekawe - na normalnych drogach tego nie słychać - dopiero szybkie poprzeczne nierówności albo dziury dają znać o stukach.

<piwo>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 08 paź 2009, 19:43

Co ciawke przed zakupem swojego jeździłem trzema A6 i wszystkie stukały tak samo - serwis stwierdził że stukają łaczniki stabilizatora....

Przebieg mojego autka - 103 000 km. Zawieszenie S-Line. Co ciekawe - na normalnych drogach tego nie słychać - dopiero szybkie poprzeczne nierówności albo dziury dają znać o stukach.
to C6 to jakiś bubel widzę :-P żart :mrgreen:
łączniki stabilizatora to gołym okiem wydać, jak są do wymiany
ale jak na 100 tysi to szybko podusia poszła nie ma co
z cenami ASO a np LMO z motoryzacyjnych (to te same, ori) to się można ładnie przejechać, już nie wspomnę ile ludzi się tak daje nabrać (obstawiam 80%)

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 01 lis 2009, 11:54

No i niestety moje pierwsze przypuszczenia okazały się słuszne. Poduszka sama z siebie sie nie wybija jak nie.... wybite amortyzatory ;) To one stukały. Po wymianie (bolesnej kosztowo - 1200 PLN po rabatach za 2 sztuki - brązowe S-LINE) ucichło. NARESZCIE ! Co ciekawe - stare trzymały super. Po prostu coś w środku zaczęło w nich stukać...


...jak będzie mi sie chciało to je ciachne i zobacze co tam w środku może powodować stuki. W Fordzie miałem to samo. Wszyscy mówili że ten typ tak ma - po wymianie amorków - cisza :)

...dzwięk jak z luźnego stabilizatora - w momentach kiedy koło podskakuje na nierównościach.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 21 cze 2010, 10:56

Czy duzo jest pracy z wymiana tych poduszek?I jak to rozumiec ze po jakims czasie wymianiels amorki? Czy to znaczy ze znowu one wybily te poduszki? Czy po wymianie poduszek zbierznosc trzeba ustawiac?

mskrzypo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 08 maja 2010, 00:42
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: mskrzypo » 07 mar 2011, 09:37

podpinam się do pytania wyżej

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

zawieszenie

Post autor: Dany1107 » 24 cze 2011, 23:42

Podpinam się. Mam podobny problem. Tyle ze mi coś stuka podczas skręcania,ale tylko przy bardzo małej prędkości np.podczas cofania.Z kabiny wydaje się jak by to było pod podłogą a dokładnie pod przednimi fotelami.Miał ktoś podobny problem.
Dany1107.

marcins6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2011, 17:50
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: marcins6 » 25 cze 2011, 00:35

witam:) czy w pneumatycznym zawieszeniu tez sa poduszki amortyzatorow? bo mam identyczny problem jak zalozyciel tematu i sie teraz boje ze to amortyzator;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga