[A6 C5 2.5TDI Qattro AFB] - spadek temperatury silnika
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
[A6 C5 2.5TDI Qattro AFB] - spadek temperatury silnika
Szukałem na forum podobnego tematu, niby coś jest ale nie dotyczy 2,5TDI
A wiec w czym problem:
Wskaźnik temperatury pokazuje w przedziale 90-60st. Potrafi też opadać do pewnej wartości i znów powrócić do 90st. Wiem że powinno być cały czas 90st . Silnik pracuje równo i przyjemnie, spalanie wydaje sie byc w normie. Na dzień dzisiejszy nie mam mozliwości podpięcia Vag-a z tąd ten temat.
Z innych postów na forum dowiedziałem się ze może być to termostat lub czujnik temperatury (samego wskaźnika nie podejrzewam).
Pytanie:
- gdzie znajduje sie czujnik temperatury ? (podobno jest 4-pinowy)
- jezeli podepne Vag-a sprawdzić to logując grupe 011 ?
- termostat mozna sprawdzić na rozgrzanym silniku, która rura ma byc ciepla ?
Pozdrawiam...
A wiec w czym problem:
Wskaźnik temperatury pokazuje w przedziale 90-60st. Potrafi też opadać do pewnej wartości i znów powrócić do 90st. Wiem że powinno być cały czas 90st . Silnik pracuje równo i przyjemnie, spalanie wydaje sie byc w normie. Na dzień dzisiejszy nie mam mozliwości podpięcia Vag-a z tąd ten temat.
Z innych postów na forum dowiedziałem się ze może być to termostat lub czujnik temperatury (samego wskaźnika nie podejrzewam).
Pytanie:
- gdzie znajduje sie czujnik temperatury ? (podobno jest 4-pinowy)
- jezeli podepne Vag-a sprawdzić to logując grupe 011 ?
- termostat mozna sprawdzić na rozgrzanym silniku, która rura ma byc ciepla ?
Pozdrawiam...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
OK, w takim razie podepne VAG-a i sprawdze ile pokaże, jezeli bedzie to samo co na wskażniku termostat do wymiany :-Palukard pisze:na 99% termostat
w wagu np 007 statyczne
Jezeli bedzie inne wskazanie to raczej czujnik, prawda? W którym miejscu sie znajduje w razie potrzeby wymiany...

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
dzieki wielkie koledzy ! ! ! O to własnie mi chodziło
teraz tylko diagnoza vag-iem i modlitwa żeby to nie był termostat tylko czujnik 8-)

teraz tylko diagnoza vag-iem i modlitwa żeby to nie był termostat tylko czujnik 8-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Zrobiłem tak :
Odpaliłem auto przejechalem ok 10km temperatura na wskazniku doszla do 70st i ani drgnie ! ! ! Dojechalem do garazu podpiołem kompa i zrobilem tak jak kolega Piotruś wskazał wyzej :
Obstawiam czujnik temperatury cieczy... temperatura na silniku jest taka jak powinna być 90 st a wskaźnik pokazuje 67 st co o tym myslicie ?
Wcześniej wskaznik dochodzil do 90st i ni z gruchy ni z pietruchy spadał do 60 pozniej znow sie podniósł i tak juz sobie został na 90st. Teraz dochodzi do 70 st i ani mysli wyżej ! Wybieram sie na Chorwacje (3tys km w obie strony) pasuje mi dograc ten temat wiec mam nadzieje ze mi sie uda bez wiekszej demolki auta (termostat) :-P
Odpaliłem auto przejechalem ok 10km temperatura na wskazniku doszla do 70st i ani drgnie ! ! ! Dojechalem do garazu podpiołem kompa i zrobilem tak jak kolega Piotruś wskazał wyzej :
Obstawiam czujnik temperatury cieczy... temperatura na silniku jest taka jak powinna być 90 st a wskaźnik pokazuje 67 st co o tym myslicie ?
Wcześniej wskaznik dochodzil do 90st i ni z gruchy ni z pietruchy spadał do 60 pozniej znow sie podniósł i tak juz sobie został na 90st. Teraz dochodzi do 70 st i ani mysli wyżej ! Wybieram sie na Chorwacje (3tys km w obie strony) pasuje mi dograc ten temat wiec mam nadzieje ze mi sie uda bez wiekszej demolki auta (termostat) :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 13 sie 2009, 23:33 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Zgadza sie czujnik jest zielony, kupiłem tak jak mi poleciłeś, uszczelke (oring) i przy okazji ten zaczep plastykowy bo mi sie ułamał :-PPiotruś pisze:Czujnik jest (powinien być) zielony
Usterka w 100% usunięta

Po raz kolejny forum okazało sie niezastapione ! Tylko pozazdrościć posiadaczom Audi takiej fachowej porady jak tutaj

Pozdrawiam . . .
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 kwie 2009, 11:48
- Lokalizacja: sulęcin
Wielkie dzięki Piotruś!
Jeszcze jedno pytanie.
Ponieważ trudno było mi dokonać wymiany po całonocnym postoju zrobiłem to na lekko ciepłym silniku (po przejechaniu ok 3 km i odczekaniu kilku minut - termostat raczej nie zdążył otworzyć dużego obiegu). Zdziwiłem się bo praktycznie nie wylało mi się nic płynu po wyjęciu czujnika, tylko w otworze na czujnik zobaczyłem dość szybko opadający poziom płynu (w tej rurce w którą wchodzi czujnik). Założyłem szybko nowy czujnik. Trwało to jakieś 5 sekund a poziom płynu opadł może o 2 centymetry. Czyżbym zapowietrzył układ?
Odpaliłem auto na kilka minut po czym wyłączyłem i odkręciłem korek na zbiorniku wyrównawczym - żadnego "psst".
Jeszcze jedno pytanie.
Ponieważ trudno było mi dokonać wymiany po całonocnym postoju zrobiłem to na lekko ciepłym silniku (po przejechaniu ok 3 km i odczekaniu kilku minut - termostat raczej nie zdążył otworzyć dużego obiegu). Zdziwiłem się bo praktycznie nie wylało mi się nic płynu po wyjęciu czujnika, tylko w otworze na czujnik zobaczyłem dość szybko opadający poziom płynu (w tej rurce w którą wchodzi czujnik). Założyłem szybko nowy czujnik. Trwało to jakieś 5 sekund a poziom płynu opadł może o 2 centymetry. Czyżbym zapowietrzył układ?
Odpaliłem auto na kilka minut po czym wyłączyłem i odkręciłem korek na zbiorniku wyrównawczym - żadnego "psst".
Konrad