Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI Qattro AFB] - spadek temperatury silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

[A6 C5 2.5TDI Qattro AFB] - spadek temperatury silnika

Post autor: eldo » 13 sie 2009, 16:48

Szukałem na forum podobnego tematu, niby coś jest ale nie dotyczy 2,5TDI

A wiec w czym problem:

Wskaźnik temperatury pokazuje w przedziale 90-60st. Potrafi też opadać do pewnej wartości i znów powrócić do 90st. Wiem że powinno być cały czas 90st . Silnik pracuje równo i przyjemnie, spalanie wydaje sie byc w normie. Na dzień dzisiejszy nie mam mozliwości podpięcia Vag-a z tąd ten temat.

Z innych postów na forum dowiedziałem się ze może być to termostat lub czujnik temperatury (samego wskaźnika nie podejrzewam).

Pytanie:

- gdzie znajduje sie czujnik temperatury ? (podobno jest 4-pinowy)

- jezeli podepne Vag-a sprawdzić to logując grupe 011 ?

- termostat mozna sprawdzić na rozgrzanym silniku, która rura ma byc ciepla ?

Pozdrawiam...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 13 sie 2009, 16:57

na 99% termostat

w wagu np 007 statyczne
skrajna prawa tabelka "collant temp"

w 011 masz turbo jezeli chodzi ci o dynamiczne

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 13 sie 2009, 17:15

alukard pisze:na 99% termostat

w wagu np 007 statyczne
OK, w takim razie podepne VAG-a i sprawdze ile pokaże, jezeli bedzie to samo co na wskażniku termostat do wymiany :-P

Jezeli bedzie inne wskazanie to raczej czujnik, prawda? W którym miejscu sie znajduje w razie potrzeby wymiany...???
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 13 sie 2009, 18:23

dzieki wielkie koledzy ! ! ! O to własnie mi chodziło <ok>

teraz tylko diagnoza vag-iem i modlitwa żeby to nie był termostat tylko czujnik 8-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 13 sie 2009, 23:05

Zrobiłem tak :

Odpaliłem auto przejechalem ok 10km temperatura na wskazniku doszla do 70st i ani drgnie ! ! ! Dojechalem do garazu podpiołem kompa i zrobilem tak jak kolega Piotruś wskazał wyzej :

Obrazek Obrazek

Obstawiam czujnik temperatury cieczy... temperatura na silniku jest taka jak powinna być 90 st a wskaźnik pokazuje 67 st co o tym myslicie ?

Wcześniej wskaznik dochodzil do 90st i ni z gruchy ni z pietruchy spadał do 60 pozniej znow sie podniósł i tak juz sobie został na 90st. Teraz dochodzi do 70 st i ani mysli wyżej ! Wybieram sie na Chorwacje (3tys km w obie strony) pasuje mi dograc ten temat wiec mam nadzieje ze mi sie uda bez wiekszej demolki auta (termostat) :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 13 sie 2009, 23:23

HURAAAA ! <ok>

Tylko ze ja mam niebieski a nie zielony hmm...

Obrazek

Piotruś masz pozytywa (kolejnego) ode mnie <piwo>
Ostatnio zmieniony 13 sie 2009, 23:33 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 14 sie 2009, 14:20

Piotruś pisze:Czujnik jest (powinien być) zielony
Zgadza sie czujnik jest zielony, kupiłem tak jak mi poleciłeś, uszczelke (oring) i przy okazji ten zaczep plastykowy bo mi sie ułamał :-P

Usterka w 100% usunięta <ok> koszt. 90pln

Po raz kolejny forum okazało sie niezastapione ! Tylko pozazdrościć posiadaczom Audi takiej fachowej porady jak tutaj ;-)

Pozdrawiam . . .
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

morfeusz78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2009, 11:48
Lokalizacja: sulęcin

Post autor: morfeusz78 » 20 lut 2010, 19:53

wiyam posiadam audi a6 c5 2.4 quattro 1999r. też skacze mi temperatura przejade 10-20 km jest 90 i nagle w oczach schodzi na 80 stopni. i dość szybko też ubywa mi woda z chłodnicy co robić. :-(

KonradB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 mar 2010, 09:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonradB » 25 sie 2010, 11:42

Witam,
Proszę o podpowiedź jak wymienić czujnik G2/G62. Czy trzeba spuszczać płyn chłodzący albo zaciskać węże (jeśli tak to które i gdzie)?

Pozdrawiam,
Konrad

KonradB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 mar 2010, 09:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonradB » 25 sie 2010, 13:48

Wielkie dzięki Piotruś!

Jeszcze jedno pytanie.
Ponieważ trudno było mi dokonać wymiany po całonocnym postoju zrobiłem to na lekko ciepłym silniku (po przejechaniu ok 3 km i odczekaniu kilku minut - termostat raczej nie zdążył otworzyć dużego obiegu). Zdziwiłem się bo praktycznie nie wylało mi się nic płynu po wyjęciu czujnika, tylko w otworze na czujnik zobaczyłem dość szybko opadający poziom płynu (w tej rurce w którą wchodzi czujnik). Założyłem szybko nowy czujnik. Trwało to jakieś 5 sekund a poziom płynu opadł może o 2 centymetry. Czyżbym zapowietrzył układ?
Odpaliłem auto na kilka minut po czym wyłączyłem i odkręciłem korek na zbiorniku wyrównawczym - żadnego "psst".
Konrad

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 26 sie 2010, 17:34

KonradB pisze: ...
Założyłem szybko nowy czujnik. Trwało to jakieś 5 sekund a poziom płynu opadł może o 2 centymetry. Czyżbym zapowietrzył układ?
Odpaliłem auto na kilka minut po czym wyłączyłem i odkręciłem korek na zbiorniku wyrównawczym - żadnego "psst".
Konrad - powaznie : spij spokojnie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja