Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 AEL] Metaliczne cykanie w silniku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
hegoat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2009, 13:17
Lokalizacja: Sochaczew

[A6 C4 AEL] Metaliczne cykanie w silniku

Post autor: hegoat » 06 sie 2009, 13:40

Witam.
Od paru dni mam problem z dziwnym metalicznym stukaniem w silniku.
Wszystko zaczęło się od przegrzania silnika i wymiany uszczelki pod głowicą. Po złożeniu silnika auto ciężko odpalało ale ten problem jest już wyeliminowany przez ustawienie pompy na Vag'u.
Stukanie wygląda następująco:
- na zimnym silniku jest wyraźniejsze niż na ciepłym
- ma raczej metaliczny charakter
- nasila się przy określonym poziomie obrotów - 1300 potem jest prawie niesłyszalne lub zupełnie niesłyszalne
- ciekawą rzeczą że poziom obrotów przy których występuje nasilony stukot zmienia się gdy reguluje się rolką napinającą pasek przy pompie wtryskowej. Poziom obrotów zmienia się w przedziale od 1100 do 1800 a powyżej stykanie zawsze wycisza się prawie zupełnie.
Dla pewności wymieniłem tę rolkę napinającą jednak nic to nie zmieniło.
Auto jest też ciut słabsze ale muszę jeszcze raz wybrać się na regulację pompy bo coś jeszcze zostało do zrobienia a mechanik nie mógł czekać aż silnik ostygnie eby to zrobić więc może ubytek mocy to wina pompy.
Dodam, że po złożeniu silnika rozrząd był ustawiony na znaki robione przez mechanika farbą :oops:
Czy ktoś mieł podobny problem?
Aha ... sprawdziłem już wakum pompę i jest ok. Szklanki też raczej zostały wyeliminowane przez większość mechaników, którzy osłuchiwali auto.

Z góry dzięki za pomoc

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

cykanie

Post autor: ryba80 » 09 sie 2009, 15:38

Sprawdź czy to nie napinacz paska rozrządu nie cyka jak jest za słabo napinacz naciągnięty to później sprężyna uderza o obudowę.

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 09 sie 2009, 20:30

vacupompe wyeliminowales?

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 09 sie 2009, 20:56

Pisze ze vacupompe wyeliminował.

hegoat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2009, 13:17
Lokalizacja: Sochaczew

Re: cykanie

Post autor: hegoat » 10 sie 2009, 11:44

ryba80 pisze:Sprawdź czy to nie napinacz paska rozrządu nie cyka jak jest za słabo napinacz naciągnięty to później sprężyna uderza o obudowę.
Niestety to nie napinacz.
Paru mechaników stwierdziło już że to może być rozrząd ale niestety nie mieli czasu żeby to poprawić. :-(

Zastanawiałem się czy samemu nie spróbować ale nie wiem czy jest to możliwe w warunkach domowych. Jeśli chodzi o standardowe narzędzia to mam raczej wszystko czego trzeba. Zastanawiam się czy potrzebne są do tego jakieś specjalistyczne narzędzia, np. do zblokowania czegoś (np. wałek rozrządu czy pompa) :?:

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 10 sie 2009, 21:33

posluchaj ustawiajac rozrzad cechy ktore mechanik zrobil farba mu sie nie przydadza. choc to tez jest kwestia sporna generalnie potrzebna jest blokoda walka rozrzadu jest to plytka 5 mm bodajrze. pompe wtryskowa tez ustawiasz na znak. przegrzales silnik ok ale powiedz mi co bylo wnim robione??
szlif itd? bo przy przegrzaniu silnika moze nawet blok pokrzywic a wtedy du.a na poczatek wez zdejmij caly przod silnika i auta automatycznie tez sciagnij pasek alternatora sciagnij obudowe paska rozrzadu i zapal.i patrz i sluchaj. najlpiej jeszcze jak bys mial stetoskop .

hegoat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 sie 2009, 13:17
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: hegoat » 10 sie 2009, 21:55

Głowica była planowana i wymieniane uszczelniacze zaworów przy okazji.
Chyba będę musiał rozebrać a raczej oddać auto mechanikowi, który to robił.

Ciekawe jest to, że przy zmianie naciągniecia paska przy pompie zmienia się poziom obrotów przy, których nasila się stukanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga