Witam.
Od paru dni mam problem z dziwnym metalicznym stukaniem w silniku.
Wszystko zaczęło się od przegrzania silnika i wymiany uszczelki pod głowicą. Po złożeniu silnika auto ciężko odpalało ale ten problem jest już wyeliminowany przez ustawienie pompy na Vag'u.
Stukanie wygląda następująco:
- na zimnym silniku jest wyraźniejsze niż na ciepłym
- ma raczej metaliczny charakter
- nasila się przy określonym poziomie obrotów - 1300 potem jest prawie niesłyszalne lub zupełnie niesłyszalne
- ciekawą rzeczą że poziom obrotów przy których występuje nasilony stukot zmienia się gdy reguluje się rolką napinającą pasek przy pompie wtryskowej. Poziom obrotów zmienia się w przedziale od 1100 do 1800 a powyżej stykanie zawsze wycisza się prawie zupełnie.
Dla pewności wymieniłem tę rolkę napinającą jednak nic to nie zmieniło.
Auto jest też ciut słabsze ale muszę jeszcze raz wybrać się na regulację pompy bo coś jeszcze zostało do zrobienia a mechanik nie mógł czekać aż silnik ostygnie eby to zrobić więc może ubytek mocy to wina pompy.
Dodam, że po złożeniu silnika rozrząd był ustawiony na znaki robione przez mechanika farbą :oops:
Czy ktoś mieł podobny problem?
Aha ... sprawdziłem już wakum pompę i jest ok. Szklanki też raczej zostały wyeliminowane przez większość mechaników, którzy osłuchiwali auto.
Z góry dzięki za pomoc
[A6 C4 AEL] Metaliczne cykanie w silniku
Re: cykanie
Niestety to nie napinacz.ryba80 pisze:Sprawdź czy to nie napinacz paska rozrządu nie cyka jak jest za słabo napinacz naciągnięty to później sprężyna uderza o obudowę.
Paru mechaników stwierdziło już że to może być rozrząd ale niestety nie mieli czasu żeby to poprawić.
Zastanawiałem się czy samemu nie spróbować ale nie wiem czy jest to możliwe w warunkach domowych. Jeśli chodzi o standardowe narzędzia to mam raczej wszystko czego trzeba. Zastanawiam się czy potrzebne są do tego jakieś specjalistyczne narzędzia, np. do zblokowania czegoś (np. wałek rozrządu czy pompa) :?:
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
posluchaj ustawiajac rozrzad cechy ktore mechanik zrobil farba mu sie nie przydadza. choc to tez jest kwestia sporna generalnie potrzebna jest blokoda walka rozrzadu jest to plytka 5 mm bodajrze. pompe wtryskowa tez ustawiasz na znak. przegrzales silnik ok ale powiedz mi co bylo wnim robione??
szlif itd? bo przy przegrzaniu silnika moze nawet blok pokrzywic a wtedy du.a na poczatek wez zdejmij caly przod silnika i auta automatycznie tez sciagnij pasek alternatora sciagnij obudowe paska rozrzadu i zapal.i patrz i sluchaj. najlpiej jeszcze jak bys mial stetoskop .
szlif itd? bo przy przegrzaniu silnika moze nawet blok pokrzywic a wtedy du.a na poczatek wez zdejmij caly przod silnika i auta automatycznie tez sciagnij pasek alternatora sciagnij obudowe paska rozrzadu i zapal.i patrz i sluchaj. najlpiej jeszcze jak bys mial stetoskop .
Forum https://a8team.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga