Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wadliwe

Silniki wysokoprężne
zenonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grays, uk

[A6 C6] Wadliwe

Post autor: zenonek » 19 cze 2009, 10:33

Witam wszystkich userow, czy m oglby ktos to skomentowac, http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 94&start=0

Czy to znaczy ze po zakupie autka i tak drobiego o przebiegu 160000, nawet z pelna servisowa historia trzeba sie wykosztowac na poprawe fabryki??

Troszke mnie ten temat zszokowal! :roll:

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 19 cze 2009, 11:19

Jedna osoba zrobiła halo i teraz wszyscy płaczą.
Są silniki 2.0TDI z przebiegami ponad 300 tysięcy i chodzą na fabrycznym imbusiku.

Nie wierz we wszystko co piszą na forach ;-)

zenonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grays, uk

Post autor: zenonek » 19 cze 2009, 11:23

Hejka funosek, dzielnie bronisz marki <ok> , wiem ze wiele wiesz o tych autkach, ale potrzebuje opinii jeszcze kogos, tym bardziej ze ktos tam napisal ze Audi wie o problemie (jesli jest to faktycznie choroba) ale nic z tym nie robi.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 19 cze 2009, 13:57

Koszt części 16zł oby każdy miał takie problemy z autem, co prawda Audi olało klientów a jest to wada fabryczna

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 19 cze 2009, 15:19

"kazdy ma swoje wady zalety" dla swietego spokoju bym wymienil <ok>

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 19 cze 2009, 17:46

Wymieniać oczywiście ;-)
Ale nie jest to przypadłość każdego 2.0TDI, ani każdego z danego kodu silnika.

Jest to może słaby punkt autka, ale nie aż taki jak napisano w tamtym temacie. Przypilnować tego na przeglądach i nic się nie stanie :-P

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 20 cze 2009, 09:36

słyszałem też opinie , że motory 2.0 TDI biorą olej , nawet nowe ...
u mnie tego nie zauważyłem chociaż raz zapaliła się kontrolka poziomu oleju .... ciekawe było to , żeby zgasła musiałem dolać oleju dużo ponad stan , od tej pory zmieniam olej co ok 8 tys -10 tys. i dolewać nie musiałem.. auto ma przejechane 80 więc trzeba je opędzlować przed rozrządem :-/
GPW

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 20 cze 2009, 12:01

Każdy diesel ma prawo brać olej <ok>
Chyba, że taki bez turbosprężarki :-P

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 20 cze 2009, 14:21

wszystko zalezy od stylu jazdy
im mocniej bedziemy butowac to tym wiecej oleju pojdzie tego nie da sie uniknac ?? :)

pitt2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 28 kwie 2009, 15:49
Lokalizacja: Wawa

Post autor: pitt2k » 20 cze 2009, 15:54

To i ja sie wypowiem, poniewaz mialem podobne obawy.
Wymienilem u siebie taki imbusik na nowy. Ponizej kilka zdjec starego, ktory nie wyglada na bardzo zuzyty (przebieg 170tys, silnik BRE).

Obrazek

Obrazek


Tu widac ze oryginalny waleczek mial numerek czesci konczacy sie na A.
Obrazek

Koszt czesci: 14,70 (w ASO)
Koszt wymiany: 200 (nie w ASO, ja robilem przy okazji rozrzadu)

Jak widac powyzej, zniszczenia nie sa takie wielkie i pewnie zaleza od tego jak kierowca traktowal auto. Byc moze jest to tez kwestia (nie)szczescia, ale w to nie wierze.
Poza tym inzynierowie Audi sie ucza na bledach i w tej chwili jak kupowalem nowy waleczek, byl z literka D na koncu, wiec jest to juz 4 z kolei edycja tej czesci - zapewne z bardziej wytrzymalej stali (czy czego tam uzyli do produkcji).

Nie zgodze sie zatem, ze silnik 2.0 TDI jest do niczego i ze jest mocno awaryjny. Wszystko zalezy jak sie go traktuje - zobacz na auta sluzbowe, dlaczego padaja pompy/turbiny/glowice po 20-40tys km? Bo je butuja jak tylko sie da! I stad taka fama idzie w swiat, ze silniki sa do d***.

Pozdrawiam,
pitt2k

zenonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grays, uk

Post autor: zenonek » 20 cze 2009, 23:15

No faktycznie zuzycie minimalne, w sumie to i ja jestem zdania ze o autko trzeba dbac, butowanie nic dobrego nie przynosi, moja zanim mozna bulo uzytkowac bezpiecznie to tez niejedno zrobilem. Eszystko zalezy od poprzedniego uzytkownika!

rekin200773
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 2009, 23:58
Lokalizacja: Beskid Śląski

Post autor: rekin200773 » 21 cze 2009, 22:04

Coś mi się chyba zdaje że główną przyczyną nieszczęsnego wytarcia się wyżej wymienionego wałeczka są jak to wysoce nazwane longlify.
Black Machine

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 cze 2009, 14:23

koledzy ja tylko dwa post widzialem ,w ktorych bylo napisane ze kolesiowi ukrecil sie ten inbus i chyba od tego cale takie hallo (jeden na zaprzyjaznionym akp drogi teraz na a6 )

wymieniac razem z rozrzadem i cieszyc sie 2.0 TDi <ok>

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 26 cze 2009, 01:45

silniczek 2.0tdi BLB juz mam 160 tys prawie i nie zauwazylem jakichkolwiek wad chyba ze ktos to wymienial przdemna! (odpukac..) regularna wymiana oleju dbanie o autko i bedzie chodzil jak w szwajcarskim zegarku a jesli ktos chce katowac 140 konnego dieselka to niech sobie sprawi S6 lub RS.

Awatar użytkownika
Byron100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 06 lis 2008, 11:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Byron100 » 27 cze 2009, 21:58

Panowie, czegoś tu nie rozumiem - wszyscy piszecie, ze jak ktoś chce katować 2.0TDI to niech sobie kupi S6 lub jeszcze innego "potwora" - czyli co jak kupie sobie taką słabszą wersje to mam nią jeździć 50-100km/h? Przeciez to śmieszne. Producent samochodu przewiduje przecież dla każdego silnika rezerwę i NIE moze byc sytuacji takiej ze jak mam ochotę pożyłować 2 litrówkę to nie mogę !!! Nie popadajmy w paranoję.
Jedynym sposobem pozbycia się pokusy jest uleganie jej, wiec aby nie oszaleć, nieraz musimy udawać szaleńców :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga