[C5 4.2 V8] Jaka instalacja LPG?
[C5 4.2 V8] Jaka instalacja LPG?
Witam,
Mam male pytanie do wszystkich posiadaczy w/w silnika w kombinacji z zasilaniem LPG.Mianowicie; Jak wyglada kwestia spalania, jak te silniki znosza gaz i jakie przebiegi moge osiagnac na takiej jednostce?
Pozdrawiam i dziekuje za info
Mam male pytanie do wszystkich posiadaczy w/w silnika w kombinacji z zasilaniem LPG.Mianowicie; Jak wyglada kwestia spalania, jak te silniki znosza gaz i jakie przebiegi moge osiagnac na takiej jednostce?
Pozdrawiam i dziekuje za info
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 17:20 przez V, łącznie zmieniany 2 razy.
- jahro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 297
- Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
podłączam się do tego co napisał abs, jeśli masz dobrego gazownika i dobrze utrzymany silnik to pośmigasz na gaziorze, oczywiście w tym wypadku w grę wchodzi tylko sekwencja.. tylko jak dla mnie jak się kupuje 4.2l to nie ma co się bawić w gaz.. takie moje zdanie..
zaposiadam trochę starszy bolid, nie mam sekwencji ale śmiga ładnie pięknie, z tym że jest to zasługa właśnie dobrze utrzymanego i serwisowanego samochodu oraz dobrego gazownika, który zna się na rzeczy..
peace

zaposiadam trochę starszy bolid, nie mam sekwencji ale śmiga ładnie pięknie, z tym że jest to zasługa właśnie dobrze utrzymanego i serwisowanego samochodu oraz dobrego gazownika, który zna się na rzeczy..

peace
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 gru 2007, 19:49
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Miłoszyce
[A6 C5 4.2] Instalacja LPG w silniku 4.2 V8

Ja właśnie posiadam taki "pojazd kosmiczny" :lol: . Silniczek się sprawuje bez większych problemów na gazie i spala go naprawde niewiele więcej niż bęzyny. Coprawda zachowuje się trochę gożej niż na B. ale tylko przy ruszaniu i przeskakiwaniu na G. Auto ma instalację LANDI RENZO zamontowaną we Włoszech i ostatnio robiłem jej przegląd z kontrolą komputerową spalania i wymianą 2 filtrów gazu (w autoryzowanym przez L-R warsztacie). Wg. diagnosty wszysko jest OK ale podpięty ostatnio komputerek wykazał błąd mieszanki i będę musiał pojechac do drugiego gazownika aby to sprawdzic - a znalazłem tylko dwóch certyfikowanych przez Landi Renzo gazowników z Wrocka.
Co do spalania to w dniu jego zakupu wracając do domu trochę autostradą, trochę drogami krajowymi nie przekraczając 130km/h spalił mi
tylko 13l.gazu/100km :shock:
- po mieście bez większych szaleństw spala około 16-17l gazu :-P
Co do wypowiedzi "jahro"(z którym chyba się spotkamy na spocie- WROCÂŁAW 01,06,2008r AQA PARK- Wzgórze Andersa) odnośnie sensu instalacji to faktycznie instalacja jest kosztowna (5000-6000zł) ale wszyscy znamy różnicę w cenie gazu i bęnzyny

i naprawde jest dwa razy taniej choc nie wiadomo jak jeszcze długo

.......... ale się rozpisałem............. troche mnie poniosło, wystarczy, pozdr.
------------------ZAPRASZAM NA SPOT WE WROCKU----------------------------
-----Niedziela | Wzgórze Andersa parking przy ul. ÂŚlężnej/od aqua parku-----------
------------------------------01,06,2008r godz. 16---------------------------------------------
- jahro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 297
- Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
a spotkamy spotkamy, bolid już czysty, jeszcze tylko myjnia i jestem gotów do lotów.. :mrgreen: :-P co do sensu zakładania lpg do silnika 4.2 to chodzi mi o to, że auta z takim silnikiem nie kupuje się po to żeby było oszczędne tylko żeby dawało maksymalną frajde z jazdy.. :mrgreen: wiadomo jakie są w u nas realia i jakie są ceny paliwa, nie mniej jednak zostaje przy swojej wersji że 4.2 nie powinno się zagazowywać.. 8-)
pozdro

A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 gru 2007, 19:49
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Miłoszyce
[A6 C5 4.2] Instalacja LPG w silniku 4.2 V8
hehe, a ja nawet nie miałem czasu poodkurzac... :roll: :evil: ale jutro z rana się za to zabieram. C
o do gazu w 4,2l moim zdaniem sekwencja to ulga finansowa jeśli się kupi auto już z instalacją (tak jak mi się to udało) i jest to jedyny środek transportu przy czym masz do dyspozycji sporo "kucyków" pod maską i wspaniały dzwięk silnika. Natomiast przy montarzu tej instalacji bym się poważnie zastanowił czy warto wydac tyle pieniędzy czy lepiej kupic drugie oszczedniejsze auto w tej cenie... :mrgreen:
Tak więc jak kupujesz takie auto to musisz się liczyc z kosztami, tankowanie to jedno ale i koszty eksploatacji są 2razy większe, jak wymiany oleju-8litrów, świec-8szt itd...
... ale wg mnie WARTO :-D :-D :-D
o do gazu w 4,2l moim zdaniem sekwencja to ulga finansowa jeśli się kupi auto już z instalacją (tak jak mi się to udało) i jest to jedyny środek transportu przy czym masz do dyspozycji sporo "kucyków" pod maską i wspaniały dzwięk silnika. Natomiast przy montarzu tej instalacji bym się poważnie zastanowił czy warto wydac tyle pieniędzy czy lepiej kupic drugie oszczedniejsze auto w tej cenie... :mrgreen:
Tak więc jak kupujesz takie auto to musisz się liczyc z kosztami, tankowanie to jedno ale i koszty eksploatacji są 2razy większe, jak wymiany oleju-8litrów, świec-8szt itd...
... ale wg mnie WARTO :-D :-D :-D
To moj pierwszy post na tym forum ale tez cos dodam od siebie
Moj ojciec kupil wlasnie a6 4.2 i zakladalismy do niego gaz. Przyznam ze nie bylo to proste bo silnik jak by nie bylo konkretny, trzeba dobrze poskladac elementy aby wszystko dobrze smigalo.
Czytajac wypowiedzi powyzej mozna odniesc wrazenie ze niektorzy opacznie rozumieja sens zakladania gazu. Ja rozumie ze ktos napisze: "Jak cie stac na nowe z salonu RS6 to na paliwo tez Cie stac" ale chyba to stwierdzenie mija sie z celem w przypadku zakupu kilku letnich samochodow. Nasza a6 srednio spala 15 l gazu na kazde 100 km. Jazda taka mieszana, troche buta troche spokojnej jazdy. Kalkulujac to do ceny benzyny jest to odpowiednik 7 l benzyny. Tyle to moze spali a3 z silnikiem 1.6 a nie 300 konny potwor. I teraz pojawia sie pytanie na ktore kazdy powinien sobie sam odpowiedziec:
czy wole jezdzic spokojnie a3 czy moze wole miec frajde z jazdy a jednoczesnie nie zostawiac calej wyplaty na stacji benzynowej. Dla mnie odpowiedz jest prosta.
Dlatego wydaje mi sie ze jezeli ktos pyta czy mozna wlozyc to moze lepiej mu doradzic co powinien wlozyc zeby dobrze jezdzilo a nie krytykowac pomysl.
Jezeli ktos jest zainteresowany co jest wlozone i jak to prosze pytac, chetnie odpowiem na wszystkie pytania. Jak ktos jest z okolic Rybnika moze podjechac zobaczyc jak instalacja jest zalozona, i ocenic czy to jest az taka profanacja.
Ja od siebie dodam tylko tyle ze jedyna co widac to komputer z gazu. Reszta elementow pochowana tak ze wszystkie platiki pod maska sa na swoim miejscu.
Parametry trakcyjne takie same na LPG i na PB. Jedynie roznica na stacji jak podjezdzam i za 150 PLN tankuje 72 litry
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje ze moj post nikogo nie urazil
Moj ojciec kupil wlasnie a6 4.2 i zakladalismy do niego gaz. Przyznam ze nie bylo to proste bo silnik jak by nie bylo konkretny, trzeba dobrze poskladac elementy aby wszystko dobrze smigalo.
Czytajac wypowiedzi powyzej mozna odniesc wrazenie ze niektorzy opacznie rozumieja sens zakladania gazu. Ja rozumie ze ktos napisze: "Jak cie stac na nowe z salonu RS6 to na paliwo tez Cie stac" ale chyba to stwierdzenie mija sie z celem w przypadku zakupu kilku letnich samochodow. Nasza a6 srednio spala 15 l gazu na kazde 100 km. Jazda taka mieszana, troche buta troche spokojnej jazdy. Kalkulujac to do ceny benzyny jest to odpowiednik 7 l benzyny. Tyle to moze spali a3 z silnikiem 1.6 a nie 300 konny potwor. I teraz pojawia sie pytanie na ktore kazdy powinien sobie sam odpowiedziec:
czy wole jezdzic spokojnie a3 czy moze wole miec frajde z jazdy a jednoczesnie nie zostawiac calej wyplaty na stacji benzynowej. Dla mnie odpowiedz jest prosta.
Dlatego wydaje mi sie ze jezeli ktos pyta czy mozna wlozyc to moze lepiej mu doradzic co powinien wlozyc zeby dobrze jezdzilo a nie krytykowac pomysl.
Jezeli ktos jest zainteresowany co jest wlozone i jak to prosze pytac, chetnie odpowiem na wszystkie pytania. Jak ktos jest z okolic Rybnika moze podjechac zobaczyc jak instalacja jest zalozona, i ocenic czy to jest az taka profanacja.
Ja od siebie dodam tylko tyle ze jedyna co widac to komputer z gazu. Reszta elementow pochowana tak ze wszystkie platiki pod maska sa na swoim miejscu.
Parametry trakcyjne takie same na LPG i na PB. Jedynie roznica na stacji jak podjezdzam i za 150 PLN tankuje 72 litry
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje ze moj post nikogo nie urazil
- kylo99
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 991
- Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
- Imię: Adam
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
- Kontakt:
sorry za off topic
ale zapraszam, na zlot ok!
tylko pozniej wam auta giną
moze to troche nierozwazne bo cos was tam zlodzieje sprawdzaja
ale zapraszam, na zlot ok!
tylko pozniej wam auta giną
moze to troche nierozwazne bo cos was tam zlodzieje sprawdzaja
------------------ZAPRASZAM NA SPOT WE WROCKU----------------------------
-----Niedziela | Wzgórze Andersa parking przy ul. ÂŚlężnej/od aqua parku-----------
------------------------------01,06,2008r godz. 16---------------------------------------------
ja po wole jazde mocniejszym silnikiem tanio niz slabym na benzynie i mowic ze gaz jest BLE. Zla opinia gazu wynika z tego ze kazdy chce zamontowac jak najtaniej a potem sie dziwi ze zle jezdzi i ze gaz to dziadostwo.
PS. Drugie A6 u mnie w domu to C5 2.4 z 1998 roku na Tiptronicu. Zrobila na sekwencji 400 tys km. Wiec nikt mi nie powie ze dobrze zlozony gaz psuje silnik
PS. Drugie A6 u mnie w domu to C5 2.4 z 1998 roku na Tiptronicu. Zrobila na sekwencji 400 tys km. Wiec nikt mi nie powie ze dobrze zlozony gaz psuje silnik