Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat

Elektryka
ODPOWIEDZ
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat

Post autor: tomciar » 14 cze 2009, 20:51

Dzisiaj poprawiłem sobie mój tempomat. Sprawny powinien działać tak:

1. Suwak na manetce - pozycja max w prawo - tempomat wyłączony całkowicie.
2. Suwak na manetce - pozycja środkowa - tempomat aktywny.
3. Naciśnięcie krótkie przycisku na manetce - zapamiętanie prędkości i utrzymywanie (u mnie działa od 30 km/h)
4. Naciśnięcie jednorazowe tego samego przycisku podczas pracy tempomatu obniżenie prędkości o 1,5 km/h, naciśnięcie tego przycisku i przytrzymanie obniża prędkość aż do puszczenia przycisku.
5. Suwak na manetce - podczas działania tempomatu jednorazowe przesunięcie w lewo - zwiększenie prędkości o 1,5 km/h, przesunięcie w lewo i przytrzymanie podnosi prędkość aż do puszczenia suwaka i ją zapamiętuje (u mnie to już raz działało a raz nie)
6. Po dezaktywacji tempomatu (przy naciśnięciu sprzęgła, hamulca) - jednorazowe przesunięcie suwaka w lewo - powrót do wcześniej zapamiętanej prędkości (u mnie to nie działało a mi to bardzo potrzebne)
7. Jednorazowe przesunięcie suwaka w prawo dezaktywacja tempomatu (czyli to samo jakby nacisnął sprzęgło bądź hamulec).
8. Jeżeli w pamięci tempomatu nie ma zapamiętanej prędkości (np. po włączeniu zapłonu) to można przesunąć jednorazowo suwak w lewo i zaraz potem przesunąć i trzymać suwak jeszcze raz w lewo - samochód przyspiesza i ustawia prędkość po puszczeniu suwaka.

Pomyślałem że może rozbiorę cały mechanizm przycisku i suwaka i pooglądam o co tam chodzi. Do tej operacji nie jest konieczne zdjęcie kierownicy i wyciągnięcie manetki. Pierwszy krok to zdjęcie suwaka tempomatu - podważyć cienkim śrubokrętem i zejdzie (lekki zatrzask). Tylna część manetki jest na zatrzaskach - delikatne podważenie małym śrubokrętem z tyłu, najpierw od strony kierownicy i dalej - odchodzi pomału tylna część razem z przełącznikiem. Wyciągnąć tasiemkę przewodzącą z manetki (żeby się nie pourywała jak będziemy manewrować manetką). Przełącznik można cały rozebrać na czynniki pierwsze - nie ma się czego bać żadne sprężynki tam nie powyskakują. U siebie zauważyłem już powycierane miejsca styku. Wszystko oczyściłem ze smaru, styki potraktowałem drobnym papierem ściernym lub śrubokręcikiem, blaszki lekko odgiąłem i nasmarowałem co trzeba białym smarem i poskładałem do kupy. Voila - tempomat działa perfect.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 21 cze 2009, 18:44

Ja ostatnio przerabiałem rezanie tempomatu.Otóż nie zawsze winna jest manetka, aby sprawdzić dokładnie działanie tempomatu należy użyć VAG'a i okazać się może, że tempomat działa prawidłowo a czujnik przy pedale hamulca lub sprzęgła działa nie prawidłowo tzn. oszukując cały czas komputer, że któryś pedał jest wciśnięty powodując tym samym cały czas dezaktywację tempomatu.Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć z operacji naprawy tempomatu.Aby dostać się do czujników trzeba odkręcić półkę pod kierownicą i dalej prowadząc wzrokiem czy to pedał hamulca czy sprzęgła natrafimy na czujniki przymocowane przy górnej części pedałów.Czujnik od sprzęgła posiada 2 pinowy wtyk a do hamulca 4 pinowy wtyk.Wystarczy wyregulować czujniki, tzn posiadają ruchomy gwint i odkręcając je czy to w lewo czy to w prawo korygujemy ustawienie czujnika. Potem sprawdzamy na VAG'u czy czujnik jest prawidłowo ustawiony.Prawidłowo ustawione czujniki powinny pokazywać w drugim okienku wartości 0 0 0 przy niewciśniętych pedałach.
Obrazek
Muśnięcie pedału sprzęgła lub hamulca powoduje wyświetlenie cyfry 1 czyli jest dobrze:):)
Polecam lekturę tego wątku, która wiele wyjaśnia i mi pomogła:)
a6-c5-jak-sprawdze-tempomat-vagiem-vt6871.htm
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 22 cze 2009, 18:36

Levuss, a jesli przelacznik w manetce jest ok bo rozebralem i nie bylo tam takiej tragedii, scieski w miare swiezutkie, blaszki poodginalem, czujniki przy pedalach ogladalem, ale nie mam vaga wiec nie wiem czy dzialaja. w razie czego gdzie dalej szukac? bo nie mialem jak sie przejechac i sprawdzic. no i pytanie jesli jest blad tempomatu i jesli bede chcial sprawdzic czy on dziala po sprawdzeniu przelacznika i czujnikow to czy on zadziala czy trzeba blad skasowac?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, 18:13 przez _Marek_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 23 cze 2009, 11:23

Bez VAG'a trudno cokolwiek więcej zrobić. Musisz się podpiąć i sprawdzić najpierw grupę 006.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 23 cze 2009, 22:07

Ryh pisze:Bez VAG'a trudno cokolwiek więcej zrobić. Musisz się podpiąć i sprawdzić najpierw grupę 006.
Dokładnie bez VAG'a nie sprawdzisz jak działa czujnik hamulca i sprzęgła :):)

ps. chyba można miernikiem ale wtedy będziesz wiedział, że działa, ale to czy jest cały czas wciśnięty czy nie to pokaże Ci VAG
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Emanuel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 sie 2009, 16:48
Lokalizacja: Harlow

Post autor: Emanuel » 11 sie 2009, 17:16

Jest druga opcja jeszcze ktora rowniez czesto sie sypie w C5 A6 - moj tempomat przestawal i zaczynal dzialac , mailem odrazu poradzone zeby rozebrac manetke i tez oczyscic ja , jednak cos mnie tknelo poniewaz ktoregos ranka jechalem do pracy i mowie sproboje , wlaczylem go i zalaczyl odrazu po chwili jednak rozlaczyl sie , zaczalem googlowac problem i Kontroler tempomatu mogl byc problemem ;/ nie tanie to ale sa sposoby :)

Znalazlem artykul jak nalezy ten modol wymontowac :
Odkrecic schowek w sumie sa tam 4-5 srobek ( dwie od spodu i dwie po otworzeniu schowka )

jak tylko schowej zejdzie jest tam srebrny kontroler odrazu za poduszka przykrecony , nalezy go odpiac i odkrecic ,

Jak juz jest wymontowany nalezy rozgiac blaszki ktore trzymaja go przy wtyczce i delikatnie wysunac cala elektronike

teraz jak sie na nia spojzy od gory sa tam 3 plaskie kondensatory ktore sprawiaja problem - nalezy rozgrzac lutownice i je przelutowac jeszcze raz(tzn rozgrzac lut i odlozyc grot lutownicy ) - nie mam na mysli dorzucic tam nie wiadomo ile cyny :)

po zlozeniu i test drive wszystko smiga super

http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=23825079

to jest artykul ktory mnie uchronil przed kosztami :) moze sie przyda

Powodzenia

Sycko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 19 sty 2009, 01:20
Lokalizacja: Kętrzyn/Tilburg NL

Post autor: Sycko » 11 sie 2009, 19:49

Ale koledzy jedna sprawa, tempomat w benzynie z tempomatem w dieslu ma wspólna chyba tylko manetke.
W dielsach kontroler tempomatu jest softwaerowy w ECU.
Jak się myle, niech ktoś mnie poprawi.

artel49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:30
Lokalizacja: kraków

Post autor: artel49 » 13 sie 2009, 16:53

a u mnie jest taki problem, tempomat jest (tzn pompka, sterownik, gruszka podcisnieniowa, manetka) lecz nie działa, po podpięciu pod VAGa nie łączy sie ze sterownikiem, z której strony to ugryźć? Przepustnica sterowana linką dlatego gruszka podciśnieniowa jest

Awatar użytkownika
pawel.s10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2008, 17:58
Lokalizacja: weymouth UK

Post autor: pawel.s10 » 22 sie 2009, 12:35

wyjąłem go dzisiaj zaraz bede lutował
u mnie wygląda to trochę inaczej

polutowałem

test drive

nie mogłem wyjść z podziwu ale działa za każdym razem

wielkie piwo dla tego kto na to wpadł <piwo>

po dwóch latach walki z tym tempomatem wkońcu działa
a już straciłem całą nadzieję że kiedy kolwiek go znowu użyje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2009-08-22, 12:32 ]
emanuel nie wiem gdzie to znalazłeś ale gratuluję i dzięki
<ok>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 06 wrz 2009, 22:04

napisz jeszcze czu lutowałeś wszystko po kolei czy coś konkretnego
zajrzę do tego jak tylko znajdę czas - manetke rozbierałem i tam wszystko wydaje się byc ok, a mój tempomat także kilka razy dał znak życia a teraz od dłuższego czasu cisza...

EDIT:
no i pupa... w moim aucie sterownika tempomatu nie ma tam gdzie powinien byc (pod schowkiem) - mam tam tylko sterownik poziomowania ksenonów... Macie może jakieś sugestie gdzie jeszcze tego szukać?? :-|

Awatar użytkownika
pawel.s10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2008, 17:58
Lokalizacja: weymouth UK

Post autor: pawel.s10 » 12 wrz 2009, 20:25

lutowałem po kolei tzn jak popadło nie zwracałem uwagi który pierwszy itd. chyba to nie ma znaczenia. chodzi o to żeby wszystkie 6 pinów przelutować i poskładać do kupy.

ja poprostu rozgrzałem każdy lut aż sie stopił i tyle.
powodzenia

[ Dodano: 2009-09-12, 19:28 ]
napewno nie masz takiego czegoś pod showkiem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 17 wrz 2009, 15:08

no nie mam, kurde. A powinno być na tym samym wsporniku co sterownik do ksenonów - z tyłu ten sterownik a z przodu sterownik tempomatu.... wtyczka też żadna nie wisi - już miałem podejrzenia że gdzieś przy okazji remontu skrzyni, wymiany czyby czy rozrządu ktoś mi to podp..... ukradł... ale nie...

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 13 gru 2009, 18:19

witam,
podlaczajac auto pod vaga wyskakuje mi blad tempomatu, a dokladniej cos w stylu "switch control..." nie pamietam nr ani dokladnej tresci, ale z tego wynika, ze jakis przelacznik nie funkcjonuje. kiedys rozbieralem manetke i byla w srodku jak nowka. nie wiem gdzie teraz szukac hmm?

edit: czy moze tez wina byc wlasnie w tym module za schowkiem? w przypadku takiego bledu.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 01 lut 2010, 15:06

no to odświeże temat: znalazłem sterownik tempomatu w moim aucie (A6 C5 2,8 ALG quattro) - jest pod półką pod kierownicą dosyć wysoko przykręcony (trzeba patrzeć w górę) - to dla tych którzy - może tak jak ja - nie znaleźli go za schowkiem ;-) Znalazłem go przypadkowo, robiąc coś zupełnie innego, ale nie mogłem się oprzeć żeby go nie wyjąć i nie przelutować kondensatorków - zobaczymy czy to coś dało :-)

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 06 lut 2010, 12:32

a ja to juz w ogole mam kosmos, znalazlem sterownik, ale jest zupelnie inny niz ten, ktory wyzej zostal pokazany na zdjeciu. moj wyglada jakby nowoczesniej.
http://photos05.allegroimg.pl/photos/or ... /879405602
w srodku tez zupelnie inna bajka, nie ma nic lutowanego, jakies ukladziki same widze :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga