ASB, wymiana tloka
ASB, wymiana tloka
Czy da radę wyjąć tłok (odkręcić i przykręcić stopę korbowodu) nr 6 przez dolną miskę oleju? Będzie dojście? Czy trzeba zrzucać obie części miski? Wiem że tłok ten nie jest nad tą częścią miski. Ale może jest tam wystarczająca dużo miejsca między górną miską i wałem żeby dostać się do tego korbowodu?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 292
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: ASB, wymiana tloka
Z tego,co pamiętam,będzie problem bez zdjęcia podstawy a to wiąże się ze zdjęciem skrzyni i/lub silnika.2/5 i 3/4 zejdzie ale 1/6 będzie problem.Rozbierałem silnik ale już nie pamiętam dokładnie,czy nawet 2/5 jest problemem ze zdjęciem.Pewnie jak zdejmiesz małą miskę,to wszystko stanie się jasne 

Re: ASB, wymiana tloka
Tak podejrzewałem. Więc prawdopodobnie czeka mnie wyciąganie silnika niestety.
Zrobiłem dziś logi 13 i 14. Na cylindrach 2-5 są mniej więcej normalne wartości(max 1,5) Natomiast na cylindrze 1 jest -5,13 a na cylindrze nr 6 jest 5,08. Narazie wyjąłem wtryski z cylindra 1 i 6 i endoskopem sprawdziłem tłoki. Nie widać dziury, choć endoskop od chińczyka i jakość obrazu warta ceny
po logach jest ktoś w stanie stwierdzić na którym cylindrze nie ma kompresji? Niestety nie mam na szybko dostępu do przyrządu pomiarowego do diesla.
I jeszcze dla upewnienia się cylinder 1 to ten od strony pasażera najbliżej przedniego pasa, a cylinder nr 6 to ten po stronie kierowcy najbliżej podszybia?
Zrobiłem dziś logi 13 i 14. Na cylindrach 2-5 są mniej więcej normalne wartości(max 1,5) Natomiast na cylindrze 1 jest -5,13 a na cylindrze nr 6 jest 5,08. Narazie wyjąłem wtryski z cylindra 1 i 6 i endoskopem sprawdziłem tłoki. Nie widać dziury, choć endoskop od chińczyka i jakość obrazu warta ceny
I jeszcze dla upewnienia się cylinder 1 to ten od strony pasażera najbliżej przedniego pasa, a cylinder nr 6 to ten po stronie kierowcy najbliżej podszybia?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 292
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: ASB, wymiana tloka
Tak.W tych silnikach 1 jest od rozrządu idąc do przodu. A jakie miałeś objawy? Bo generalnie problemem jest smarowanie na cylindrach 3/4.Tam lubią panewki siadać.Po logach,to nikt nie powie,co się dzieje z kompresją.Kupić można w każdym motoryzacyjnym zestaw do sprawdzania ciśnienia,jeżeli się tobie spieszy a jak masz czas,to kup na alle i za 2 dni masz. 

Re: ASB, wymiana tloka
W czasie jazdy na autostradzie nagle auto osłabło a z wydechu poleciało trochę niebieskiego dymu. Przez kilka sekund. Silnik zaczął nierówno chodzić. Udało się zjechać na mopa bo akurat był blisko. Nie było słychać żadnych dziwnych dźwięków. Silnik odpala ale chodzi na 5 garach. I przy uruchamianiu słychać że na jednym brak kompresji. Nie widać nigdzie żeby korba wyszła bokiem itp.
To jednak jest inaczej z tą numeracja cylindrów niż myślałem. Rozrząd jest z tyłu. W takim razie wyjąłem wtryski 3 i 4 a nie 1 i 6
. Za to jest nadzieja że jeśli to tlok nr 6 to da się do niego dostać bez wyjmowania silnika 
Czyli numeracja jest tak?:
SZYBA
1-4
2-5
3-6
CHŁODNICA
Gdzieś znalazłem że numeracja jest od przodu silnika a nie od rozrządu:
SZYBA
3-6
2-5
1-4
CHŁODNICA
To jednak jest inaczej z tą numeracja cylindrów niż myślałem. Rozrząd jest z tyłu. W takim razie wyjąłem wtryski 3 i 4 a nie 1 i 6
Czyli numeracja jest tak?:
SZYBA
1-4
2-5
3-6
CHŁODNICA
Gdzieś znalazłem że numeracja jest od przodu silnika a nie od rozrządu:
SZYBA
3-6
2-5
1-4
CHŁODNICA
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: ASB, wymiana tloka
Prawidłowa kolejność :
SZYBA
3-6
2-5
1-4
CHŁODNICA
Aby to definitywnie sprawdzić/upewnić się (warunek posiadanie np. V...S) :
-przed właściwym testem opisanym w poniższych punktach, sprawdź ewentualne błędy świec żarowych, nie testuj/nie odłączaj(poniższy punkt) przewodów od tych, których będą dotyczyły ewentualne błędy, wybierz inną ale skrajną.
-odłącz przewód świecy w głowicy prawej (P/L określamy z perspektywy kierunku jazdy), czyli bliższej filtra powietrza; domniemany/według tego schematu, nr 1 lub nr 3 (patrz powyższy punkt)
-włącz zapłon poczekaj chwilę, wyłącz zapłon
-podłącz V..S
-odczytaj błędy w sterowniku silnika
-odłączona świeca wygeneruje błąd, w którego opisie widniał będzie nr cylindra
- ponów test tym razem dla świecy w głowicy lewej nr 4 lub 6
Podobny test można wykonać odpinając połączenia wtykowe wtryskiwaczy.
SZYBA
3-6
2-5
1-4
CHŁODNICA
Np. W tym wątku, kilka razy a6-c6-diesel/wymiana-swiec-zarowych-w-a ... 40514.html
Aby to definitywnie sprawdzić/upewnić się (warunek posiadanie np. V...S) :
-przed właściwym testem opisanym w poniższych punktach, sprawdź ewentualne błędy świec żarowych, nie testuj/nie odłączaj(poniższy punkt) przewodów od tych, których będą dotyczyły ewentualne błędy, wybierz inną ale skrajną.
-odłącz przewód świecy w głowicy prawej (P/L określamy z perspektywy kierunku jazdy), czyli bliższej filtra powietrza; domniemany/według tego schematu, nr 1 lub nr 3 (patrz powyższy punkt)
-włącz zapłon poczekaj chwilę, wyłącz zapłon
-podłącz V..S
-odczytaj błędy w sterowniku silnika
-odłączona świeca wygeneruje błąd, w którego opisie widniał będzie nr cylindra
- ponów test tym razem dla świecy w głowicy lewej nr 4 lub 6
Podobny test można wykonać odpinając połączenia wtykowe wtryskiwaczy.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
Re: ASB, wymiana tloka
Dotarł dziś tester kompresji. Tak jak podejrzewałem nie ma kompresji w cylindrze nr 6. Po stronie kierowcy najbliżej podszybia. Komputer wykrywał słabą pracę tego cylindra i dlatego podnosił dawkę do 5. Teraz czeka mnie demontaż lewej głowicy. Narazie utknąłem na zdejmowaniu pokrywy zaworów. Mam już praktycznie wszystko odkręcone tylko blokuje mnie ta blacha do której przykręca się jedną ze śrub dolotu. Odkręciłem śrubę przy bagnecie oraz jedną od góry. Obie na torxa. Znalazłem też jedną na klucz 10 poniżej z dość kiepskim dojściem. Ale jeszcze coś tam niżej trzyma. Jeszcze jedna śruba?
Po cichu mam nadzieję że to jednak nie tłok. Tylko na przykład zawór się podwiesił hub jest nadpalony
Jednak podejrzewam że niestety czeka mnie wyjmowanie silnika
Po cichu mam nadzieję że to jednak nie tłok. Tylko na przykład zawór się podwiesił hub jest nadpalony
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: ASB, wymiana tloka
Widzisz gdybyś miał przejściówkę do pomiaru sprężania do swiecy - można tam dmuchną 8bar w GMP i nasłuchiwać czy leci do wydechu, dolotu czy w eter.
Wymiana samego tłoka mija się z celem jak poszło tam ponad 1000oC z cylindra zrobił się chodnik lat 90'.
Wymiana samego tłoka mija się z celem jak poszło tam ponad 1000oC z cylindra zrobił się chodnik lat 90'.
Re: ASB, wymiana tloka
Tak czy inaczej trzeba zdjąć głowice. Nie mam teraz jak ustawić tak, żeby oba zawory na tym cylindrze na pewno były zamknięte (nie idsuwałem jeszcze przodu i nie mam jak pokręcić wałem) więc takie dmuchanie pewności nie da. Jutro wjeżdżam na kanał i biorę się za zdejmowanie głowicy. Te 1000 stopni to tylko przez ułamek sekundy tam poszło, bo później już spalania w tym cylindrze nie było. Myślę że sama temperatura nie zdążyła tam krzywdy zrobić. Bardziej boję się szczątków tłoka które ewentualnie poleciały do silnika (zapewne są w oleju w misce) a jeśli dziura jest gdzieś przy krawędzi to mogło porysować gładzie cylindrów. No ale narazie można gdybac. Jutro się okaże 
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 292
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: ASB, wymiana tloka
A mnie uczyli,że od szyby jest 1 a przy chłodnicy 3 (prawa strona) więc jak to jest? Np.od gościa z Garage na YT. A on właściwie tylko Audi się zajmuje. To teraz jest ciekawie 
Wyjęcie silnika nie jest wcale tak skomplikowane w tych autach. Oczywiście jak masz żuraw lub podnośnik.Samemu idzie ogarnąć. Mi się udał samemu wyjąć i włożyć,gdy mi silnik na autostradzie obrócił panewkę.
A małą miskę zdjąłes? Było coś?. Gdybyś potrzebował dobrą głowice l/p to mam .
Daj znać ,co tam się uwaliło.

Wyjęcie silnika nie jest wcale tak skomplikowane w tych autach. Oczywiście jak masz żuraw lub podnośnik.Samemu idzie ogarnąć. Mi się udał samemu wyjąć i włożyć,gdy mi silnik na autostradzie obrócił panewkę.
A małą miskę zdjąłes? Było coś?. Gdybyś potrzebował dobrą głowice l/p to mam .
Daj znać ,co tam się uwaliło.
Re: ASB, wymiana tloka
Na 100% cylinder 6 jest najbliżej szyby od strony kierowcy.
Dziś wydarłem głowicę. Znalazłem winowajcę. Wypalony zawór wydechowy. Tłok i cylinder wygląda bardzo dobrze. Żadnych uszkodzeń. Jedynie cienka warstwą nagaru. Wypalone jest też gniazdo zaworowe. Przy ściąganiu głowicy okazało się że rozrząd najprawdopodobniej pzesloczyl o jeden ząbek. Zawory nie zderzyły się z tlokami. Ale podejrzewam że przez to było nieprawidłowe spalanie w cylindrach tej głowicy. Wszystkie trzy końcówki świec żarowych zostały stopione, spalone. Może między zawór a gniazdo dostał się nagar albo inny śmieć i nie bylo dobrego odprowadzania temperatury? Stąd popłynął? Da radę w tym silniku wymienić to gniazdo i zawór? Czy szukać "nowej" głowicy?
Między głowicami, pod chłodnicza EGR znalazłem sporo oleju. Gdzieś jest wyciek. Zamówiłem uszczelkę pod chłodniczkę oleju i pod obudowę filtra. Gdzie tam jeszcze może cieknąć i wpływac między głowice na górę bloku? Spód dekla filtra oleju raczej się nie lało.
Dziś wydarłem głowicę. Znalazłem winowajcę. Wypalony zawór wydechowy. Tłok i cylinder wygląda bardzo dobrze. Żadnych uszkodzeń. Jedynie cienka warstwą nagaru. Wypalone jest też gniazdo zaworowe. Przy ściąganiu głowicy okazało się że rozrząd najprawdopodobniej pzesloczyl o jeden ząbek. Zawory nie zderzyły się z tlokami. Ale podejrzewam że przez to było nieprawidłowe spalanie w cylindrach tej głowicy. Wszystkie trzy końcówki świec żarowych zostały stopione, spalone. Może między zawór a gniazdo dostał się nagar albo inny śmieć i nie bylo dobrego odprowadzania temperatury? Stąd popłynął? Da radę w tym silniku wymienić to gniazdo i zawór? Czy szukać "nowej" głowicy?
Między głowicami, pod chłodnicza EGR znalazłem sporo oleju. Gdzieś jest wyciek. Zamówiłem uszczelkę pod chłodniczkę oleju i pod obudowę filtra. Gdzie tam jeszcze może cieknąć i wpływac między głowice na górę bloku? Spód dekla filtra oleju raczej się nie lało.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r