Witajcie Panowie. Mam problem ze skrzynią ... Najbardziej odczuwalne jest to jak jeszcze olej w skrzyni jest zimny.
Zmiana biegów z 1 na 2 i 2 na 3 jest odczuwalna. Tak jakby na dwa razy zmieniał bieg. Na wyższych biegach jest okej, zmiana jest płynna szybka i prawie nieodczuwalna.
Znów przy ostrzejszym przyśpieszeniu zmiany 1>2, 2>3 nie są aż tak odczuwalne... A znowu na wyższych biegach czuć czasem tak jakby auto przestawiało.
Na rozgrzanym oleju jest dużo lepiej ale jak stanę na światłach i ruszę tak że nie zdąży przerzucić od razu na 2 (jak to stronic lubi) i zdążę się trochę napędzić to czuć zmianę dość mocno ...
Olej w skrzyni wymieniony 25kkm temu.
Zrobiony chip tuning, gdzieś wyczytałem że po zrobieniu mapy w skrzyni poprawia się jej praca, ale tu nic to nie dało...
Przebieg 195kkm.
I teraz się zastanawiam czy uderzać w zestaw naprawczy mechatroniki ?
Bo dwumas to raczej inne objawy ...
Czy sprzęgła umierają ?
A6 C7 Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lis 2024, 13:20
- Imię: Zachariasz
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Zrób sobie reset. Powinno być lepiej.
1. Jeździj autem do całkowitego rozgrzania
2. Zgaś silnik,
3. Maksymalnie wciśnij pedał gazu i trzymaj
4. Mając cały czas wciśnięty pedał gazu, włącz zapłon i trzymaj pedał gazu ok 40 sekund
5. Wyłącz zapłon, puść pedał gazu, odczekaj około 5 minut - w trakcie czekania niczym się nie bawimy (radio, światła - po prostu ręce pod pupe i czekamy)
6. Odpal auto i jedź na jazdę próbną
7. Cudu nie będzie, zwłaszcza jak problem tkwi w zużytych częściach, jednak płynność ulegnie poprawie.
Film instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=NLnQs0ePOS4
1. Jeździj autem do całkowitego rozgrzania
2. Zgaś silnik,
3. Maksymalnie wciśnij pedał gazu i trzymaj
4. Mając cały czas wciśnięty pedał gazu, włącz zapłon i trzymaj pedał gazu ok 40 sekund
5. Wyłącz zapłon, puść pedał gazu, odczekaj około 5 minut - w trakcie czekania niczym się nie bawimy (radio, światła - po prostu ręce pod pupe i czekamy)
6. Odpal auto i jedź na jazdę próbną
7. Cudu nie będzie, zwłaszcza jak problem tkwi w zużytych częściach, jednak płynność ulegnie poprawie.
Film instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=NLnQs0ePOS4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Przetestowałem... Może jest jakaś różnica ogólnie ale jeśli chodzi o tą zmianę z 1 na 2 to nadal jest szarpnięcie
jak wezmę na manual i próbuje w różnych obrotach wrzucać 2 to na niskich obrotach i wysokich zmienia idealnie ... A w tym przedziale jakim się jeździ najczęściej jest szarpnięcie.
Próbowałem jeszcze robić adaptacje sprzęgieł i wyszło mi tak :
K1
Górny punkt : 7.342 bar
Dolny punkt : 2.742 bar
K2
Górny punkt : 7.299 bar
Dolny punkt : 2.531 bar
Gdzieś mi wpadł na internecie zakres ciśnienia poszczególnych sprzęgieł i wyglądało to tak :
K1
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.55-2.95
K2
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.1-2.5
Może tu jest problem. Że nie trzyma odpowiedniego ciśnienia ? I teraz co za to odpowiada ? Zawory sprzęgieł ?
Spróbuję chyba zrobić zestaw naprawczy mechatroniki z dodatkowym elektrozaworem VBS N741.

Próbowałem jeszcze robić adaptacje sprzęgieł i wyszło mi tak :
K1
Górny punkt : 7.342 bar
Dolny punkt : 2.742 bar
K2
Górny punkt : 7.299 bar
Dolny punkt : 2.531 bar
Gdzieś mi wpadł na internecie zakres ciśnienia poszczególnych sprzęgieł i wyglądało to tak :
K1
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.55-2.95
K2
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.1-2.5
Może tu jest problem. Że nie trzyma odpowiedniego ciśnienia ? I teraz co za to odpowiada ? Zawory sprzęgieł ?
Spróbuję chyba zrobić zestaw naprawczy mechatroniki z dodatkowym elektrozaworem VBS N741.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
gdzie te wartości można odczytać ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
W ODISie w sterowniku skrzyni, Jazda adaptacyjna. Tam wybierasz odczyt wartości pomiaru. Po zrobieniu jazdy adaptacyjnej podniosło się o jakieś 0.3 bara na górnym punkcie ale to nadal poza zakresem... Wcześniej miałem 6.9bara.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 202
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Też mam to szarpnięcie z 1 na 2 tak samo jak ty opisujesz, ale ja walczę jeszcze z innymi rzeczami więc nie mamy sytuacji 1 do 1.
U mnie pojawiło się po 10k km od założenia nowego kosza sprzęgłowego, ale nie mam żadnego potwierdzenia, że to nie po prostu przypadek.
Wartości adaptacji to bym się nie sugerował zbyt mocno, bo one się ciągle zmieniają w zależności od tego jak jeździsz.
U siebie obstawiam, że wadliwe jest sprzęgło choć jest nie zużyte, albo coś z mechatroniką - ale nie z tych prostych rzeczy w zestawie naprawczym, bo wymieniałem to dawno temu.
U mnie pojawiło się po 10k km od założenia nowego kosza sprzęgłowego, ale nie mam żadnego potwierdzenia, że to nie po prostu przypadek.
Wartości adaptacji to bym się nie sugerował zbyt mocno, bo one się ciągle zmieniają w zależności od tego jak jeździsz.
U siebie obstawiam, że wadliwe jest sprzęgło choć jest nie zużyte, albo coś z mechatroniką - ale nie z tych prostych rzeczy w zestawie naprawczym, bo wymieniałem to dawno temu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: A6 C7 Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Ja zrobiłem zestaw naprawczy mechatroniki plus dodatkowy zawór VBS od ciśnienia i oczywiście wymiana oleju. W zasadzie zostało tylko to że lekko czuć zmianę z 2 na 3 tak jakby na dwa razy ... Ale jak przejadę jakieś 20km teraz jak jest tak zimno i się wszystko nagrzeje to skrzynia pracuje idealnie. Na razie będę jeździł i obserwował a jak coś się będzie działo to zrobię dwumas i sprzęgło. Zrobiłem też mapę ale nic to nie zmieniło.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 202
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Czy przypadkiem z 2 na 3 nie masz czegoś takiego, że wydaje się jakby sprzęgło się przyślizgiwało? Przyjrzyj się dokładnie czy na 4/5 nie masz identycznie, jestem ciekawbLACK_61094 pisze: ↑18 mar 2025, 23:42Ja zrobiłem zestaw naprawczy mechatroniki plus dodatkowy zawór VBS od ciśnienia i oczywiście wymiana oleju. W zasadzie zostało tylko to że lekko czuć zmianę z 2 na 3 tak jakby na dwa razy ... Ale jak przejadę jakieś 20km teraz jak jest tak zimno i się wszystko nagrzeje to skrzynia pracuje idealnie. Na razie będę jeździł i obserwował a jak coś się będzie działo to zrobię dwumas i sprzęgło. Zrobiłem też mapę ale nic to nie zmieniło.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: A6 C7 Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Nie jest to takie ślizganie tylko tak jakby na dwa razy przerzucał ale tylko przy normalniej jeździe. Jak mocniej przycisnę to nie czuć tej zmiany. Inne biegi idealnie... 4-5 nie czuć zmiany.
Na każdym trybie masz tak samo ?
Na każdym trybie masz tak samo ?