Witajcie Panowie. Mam problem ze skrzynią ... Najbardziej odczuwalne jest to jak jeszcze olej w skrzyni jest zimny.
Zmiana biegów z 1 na 2 i 2 na 3 jest odczuwalna. Tak jakby na dwa razy zmieniał bieg. Na wyższych biegach jest okej, zmiana jest płynna szybka i prawie nieodczuwalna.
Znów przy ostrzejszym przyśpieszeniu zmiany 1>2, 2>3 nie są aż tak odczuwalne... A znowu na wyższych biegach czuć czasem tak jakby auto przestawiało.
Na rozgrzanym oleju jest dużo lepiej ale jak stanę na światłach i ruszę tak że nie zdąży przerzucić od razu na 2 (jak to stronic lubi) i zdążę się trochę napędzić to czuć zmianę dość mocno ...
Olej w skrzyni wymieniony 25kkm temu.
Zrobiony chip tuning, gdzieś wyczytałem że po zrobieniu mapy w skrzyni poprawia się jej praca, ale tu nic to nie dało...
Przebieg 195kkm.
I teraz się zastanawiam czy uderzać w zestaw naprawczy mechatroniki ?
Bo dwumas to raczej inne objawy ...
Czy sprzęgła umierają ?
Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lis 2024, 13:20
- Imię: Zachariasz
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Zrób sobie reset. Powinno być lepiej.
1. Jeździj autem do całkowitego rozgrzania
2. Zgaś silnik,
3. Maksymalnie wciśnij pedał gazu i trzymaj
4. Mając cały czas wciśnięty pedał gazu, włącz zapłon i trzymaj pedał gazu ok 40 sekund
5. Wyłącz zapłon, puść pedał gazu, odczekaj około 5 minut - w trakcie czekania niczym się nie bawimy (radio, światła - po prostu ręce pod pupe i czekamy)
6. Odpal auto i jedź na jazdę próbną
7. Cudu nie będzie, zwłaszcza jak problem tkwi w zużytych częściach, jednak płynność ulegnie poprawie.
Film instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=NLnQs0ePOS4
1. Jeździj autem do całkowitego rozgrzania
2. Zgaś silnik,
3. Maksymalnie wciśnij pedał gazu i trzymaj
4. Mając cały czas wciśnięty pedał gazu, włącz zapłon i trzymaj pedał gazu ok 40 sekund
5. Wyłącz zapłon, puść pedał gazu, odczekaj około 5 minut - w trakcie czekania niczym się nie bawimy (radio, światła - po prostu ręce pod pupe i czekamy)
6. Odpal auto i jedź na jazdę próbną
7. Cudu nie będzie, zwłaszcza jak problem tkwi w zużytych częściach, jednak płynność ulegnie poprawie.
Film instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=NLnQs0ePOS4
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
Przetestowałem... Może jest jakaś różnica ogólnie ale jeśli chodzi o tą zmianę z 1 na 2 to nadal jest szarpnięcie
jak wezmę na manual i próbuje w różnych obrotach wrzucać 2 to na niskich obrotach i wysokich zmienia idealnie ... A w tym przedziale jakim się jeździ najczęściej jest szarpnięcie.
Próbowałem jeszcze robić adaptacje sprzęgieł i wyszło mi tak :
K1
Górny punkt : 7.342 bar
Dolny punkt : 2.742 bar
K2
Górny punkt : 7.299 bar
Dolny punkt : 2.531 bar
Gdzieś mi wpadł na internecie zakres ciśnienia poszczególnych sprzęgieł i wyglądało to tak :
K1
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.55-2.95
K2
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.1-2.5
Może tu jest problem. Że nie trzyma odpowiedniego ciśnienia ? I teraz co za to odpowiada ? Zawory sprzęgieł ?
Spróbuję chyba zrobić zestaw naprawczy mechatroniki z dodatkowym elektrozaworem VBS N741.

Próbowałem jeszcze robić adaptacje sprzęgieł i wyszło mi tak :
K1
Górny punkt : 7.342 bar
Dolny punkt : 2.742 bar
K2
Górny punkt : 7.299 bar
Dolny punkt : 2.531 bar
Gdzieś mi wpadł na internecie zakres ciśnienia poszczególnych sprzęgieł i wyglądało to tak :
K1
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.55-2.95
K2
Górny : 7.6-7.9
Dolny : 2.1-2.5
Może tu jest problem. Że nie trzyma odpowiedniego ciśnienia ? I teraz co za to odpowiada ? Zawory sprzęgieł ?
Spróbuję chyba zrobić zestaw naprawczy mechatroniki z dodatkowym elektrozaworem VBS N741.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
gdzie te wartości można odczytać ?
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Stronic DL501 0B5 szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2
W ODISie w sterowniku skrzyni, Jazda adaptacyjna. Tam wybierasz odczyt wartości pomiaru. Po zrobieniu jazdy adaptacyjnej podniosło się o jakieś 0.3 bara na górnym punkcie ale to nadal poza zakresem... Wcześniej miałem 6.9bara.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.