Czy twardsze sprężyny nie będą za twarde?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
- Imię: Baltazar
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piotrków Tryb
Czy twardsze sprężyny nie będą za twarde?
Witam, poszukuję od jakiegoś czasu, jak tutaj skompletować tylne sprężyny do mojego A6 4.2 1BE, kategoria wagowa z wlepki: 0YS. Wedle etki to będą takie sprężyny: https://volkswagenclassicparts.pl/pl/p/ ... 5BG/122769 jednak przeglądając dalej znalazłem sprężynę dwie kategorie wagowe wyżej, ale też sporo taniej: https://www.volkswagen-classic-parts.co ... B0511115EP . W aucie jest założony gaz, butla 56l oraz jeździ całe koło, na wypadek kapcia. I tutaj moje pytanie, czy warto się bawić w te twardsze i oszczędzić pare stówek, czy wziąć takie jak były?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy twardsze sprężyny nie będą za twarde?
Wymieniałem całość zawieszenia przód (wielowahacz) plus tył (belka skrętna). Na co dzień benzyna zatankowana pod korek plus cały zbiornik LPG. Sprężyny wstawiłem takie, jakie były dla klasy wagowej, wymieniałem wszystko, jak leci: amortyzatory, sprężyny, podkładki gumowe, gniazda mocowań, itd., bez patrzenia czy dobre, czy nie, wszystko za jedną robotą.zenenon pisze: ↑16 kwie 2024, 17:12Witam, poszukuję od jakiegoś czasu, jak tutaj skompletować tylne sprężyny do mojego A6 4.2 1BE, kategoria wagowa z wlepki: 0YS. Wedle etki to będą takie sprężyny: https://volkswagenclassicparts.pl/pl/p/ ... 5BG/122769 jednak przeglądając dalej znalazłem sprężynę dwie kategorie wagowe wyżej, ale też sporo taniej: https://www.volkswagen-classic-parts.co ... B0511115EP . W aucie jest założony gaz, butla 56l oraz jeździ całe koło, na wypadek kapcia. I tutaj moje pytanie, czy warto się bawić w te twardsze i oszczędzić pare stówek, czy wziąć takie jak były?
Dokupiłem także dystanse gumowe 2cm na tył, na zniwelowanie wagi LPG, pełnego zbiornika benzyny i skrzynki narzędzi. Założyłem. I od razu zdjąłem. Na nówce zawieszeniu przód usiadł równiutko z tyłem. Różnicę widać dopiero, gdy załadujesz komplet pasażerów z tyłu, ale to 1cm, na pustym różnice koła względem nadkola rzędu 2-3mm, sztuka dla sztuki.
Ja bym brał sprężyny, które są dla twojej klasy wagowej. Nowe pracują zupełnie inaczej niż stare, różnica wyczuwalna od strzała, na pierwszej lepszej hopce. Masz FWD (ośka), z tyłu belkę robi się na kanale bardzo prosto, na podnośniku bajka, najwyżej dołożysz dystanse. Gumy pod sprężyny zakładaj nowe, stare będą pogniecione jak stare majtki po ciotce, będzie nierówno stać.