Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy twardsze sprężyny nie będą za twarde?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
zenenon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
Imię: Baltazar
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Czy twardsze sprężyny nie będą za twarde?

Post autor: zenenon » 16 kwie 2024, 17:12

Witam, poszukuję od jakiegoś czasu, jak tutaj skompletować tylne sprężyny do mojego A6 4.2 1BE, kategoria wagowa z wlepki: 0YS. Wedle etki to będą takie sprężyny: https://volkswagenclassicparts.pl/pl/p/ ... 5BG/122769 jednak przeglądając dalej znalazłem sprężynę dwie kategorie wagowe wyżej, ale też sporo taniej: https://www.volkswagen-classic-parts.co ... B0511115EP . W aucie jest założony gaz, butla 56l oraz jeździ całe koło, na wypadek kapcia. I tutaj moje pytanie, czy warto się bawić w te twardsze i oszczędzić pare stówek, czy wziąć takie jak były?

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy twardsze sprężyny nie będą za twarde?

Post autor: vredota » 16 kwie 2024, 22:39

zenenon pisze:
16 kwie 2024, 17:12
Witam, poszukuję od jakiegoś czasu, jak tutaj skompletować tylne sprężyny do mojego A6 4.2 1BE, kategoria wagowa z wlepki: 0YS. Wedle etki to będą takie sprężyny: https://volkswagenclassicparts.pl/pl/p/ ... 5BG/122769 jednak przeglądając dalej znalazłem sprężynę dwie kategorie wagowe wyżej, ale też sporo taniej: https://www.volkswagen-classic-parts.co ... B0511115EP . W aucie jest założony gaz, butla 56l oraz jeździ całe koło, na wypadek kapcia. I tutaj moje pytanie, czy warto się bawić w te twardsze i oszczędzić pare stówek, czy wziąć takie jak były?
Wymieniałem całość zawieszenia przód (wielowahacz) plus tył (belka skrętna). Na co dzień benzyna zatankowana pod korek plus cały zbiornik LPG. Sprężyny wstawiłem takie, jakie były dla klasy wagowej, wymieniałem wszystko, jak leci: amortyzatory, sprężyny, podkładki gumowe, gniazda mocowań, itd., bez patrzenia czy dobre, czy nie, wszystko za jedną robotą.

Dokupiłem także dystanse gumowe 2cm na tył, na zniwelowanie wagi LPG, pełnego zbiornika benzyny i skrzynki narzędzi. Założyłem. I od razu zdjąłem. Na nówce zawieszeniu przód usiadł równiutko z tyłem. Różnicę widać dopiero, gdy załadujesz komplet pasażerów z tyłu, ale to 1cm, na pustym różnice koła względem nadkola rzędu 2-3mm, sztuka dla sztuki.

Ja bym brał sprężyny, które są dla twojej klasy wagowej. Nowe pracują zupełnie inaczej niż stare, różnica wyczuwalna od strzała, na pierwszej lepszej hopce. Masz FWD (ośka), z tyłu belkę robi się na kanale bardzo prosto, na podnośniku bajka, najwyżej dołożysz dystanse. Gumy pod sprężyny zakładaj nowe, stare będą pogniecione jak stare majtki po ciotce, będzie nierówno stać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga