A6 C7 Daytona Grey
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
A6 C7 Daytona Grey
Siemanko, powracam na forum po ponad 10 latach, w 2011 po zdanym prawku ujeżdżałem a6 c5 2.5 quattro. Od tego samochodu rozpoczęła się moja historia na tym forum. Wtedy mając niespełna 19 lat, wiedze w temacie samochodów miałem tyle co usłyszałem w tvn turbo w programie operacja tuning. Niestety nieuczciwy pseudo mechaniki wodził mnie za nos z naprawą, naciągnął na kase a auto dalej kulało. Po 2 latach walki samochód został sprzedany. Od tamtego momentu powiedziałem sobie, że nauczę się podstaw mechaniki i nie dam się robić w konia. Przez te 12 lat przewinęło się kilka samochodów przy których zawsze coś było do roboty, w sumie przez te wszystkie godziny spędzone w garażu czegoś się nauczyłem .
W 2022 w kwietniu nabyłem A6 C7 3.0 TDI, wcześniej chorowałem na A5 ale ze względu na dziecko doszedłem do wniosku, że coupeta odpada.
W dniu zakupu :
Jest to 2011 rocznik, 3.0 diesel CLAA 204 HP, sline, quattro, pneumatyka, stronic.
Ze względu, że lubię niskie zawieszenie, wleciały regulowane łączniki co pozwoliło zejść nisko, niestety nie do jazdy, zawieszenie jest za miękkie i na małych dziurach tłucze jak by były wylane amory, wiec po wielu ustawieniach dobrałem je pod względem wyglądu i komfortu użytkowania (po zimie będę jeszcze regulował) no i dorzuciłem dystanse 2.5 cm na przód i tył.
W wakacje wpadła powłoka ceramiczna po polerce.
Radość trwała do jesieni gdy zaczęło co raz bardziej wnerwiać brak ogrzewania, myślałem że układ się zapowietrza. Może jest gdzieś nieszczelność w układzie, oczytałem się na forach o wyciekach miedzy głowicami itp. Także na pierwszy ogień wymieniłem:
Zbiorniczek płynu i rurkę dolną pod zbiorniczkiem
wszystkie uszczelki, gumki, oringi, króćce miedzy głowicami - ogólnie zrobiona była cała góra pod kątem wycieków. Wyczyściłem dolot itp. Założyłem nową pompę wody.
Wymieniłem chłodniczkę EGR.
Samochód zakupiłem z lekkim uszkodzeniem poszycia z prawej strony, więc przed zimą wstawiłem do kolegi na lakiernie.
Styczeń/luty/ marzec
Dalej brak ogrzewania, wymieniłem pompkę przy webasto bo wydawało mi się, że może nie domaga. Samochód się nie grzał, cały czas 90 stopni na blacie, jedynie brak ogrzewania. W między czasie strzelił ten plastikowy element między przednią płytą, który łączy blok i chłodniczkę EGR, chwilę po tym padł alternator - kupa dymu myślałem, że się auto pali.
Zakupiłem wszystkie części do uszczelnienia przodu silnika, oddałem alternator do regeneracji nowy pasek rolki itp. Pod koniec sierpnia tego roku miałem już 100 % pewność, że za brak ogrzewania i ciągłe wyrzucanie płynu przez korek odpowiada uszczelka pod głowicą. Tak więc zakupiłem wszystkie części, blokady rozrządu itp, etka, elsawin odpalone na laptopie i do garażu dziubać.
Po ściągnięciu głowic, na prawej od razu było widoczne uszkodzenie uszczelki, z lewą stroną nic się nie działo. Po całym zabiegu, jak jeszcze zderzak nie był na aucie, dałem znajomemu do lakierowania cały gril i kratki z zderzaka.
Na dzień dzisiejszy wszystkie naprawy jakie wykonałem sam przy silniku zamykają się w okolicy 10 000 zł, myślę że drugie tyle zaoszczędziłem na robociźnie gdybym oddał auto do jakiegoś warsztatu. Strach był bo pierwszy raz w życiu robiłem rozrząd i głowice. Ale auto żyje, zrobiłem już około 3 tysięcy kilometrów i wszystko jest cacy.
W wiosnę będę wymieniał olej w skrzyni, teraz jeszcze przed sylwestrem chcę rozkleić lampy i wymalować środek na czarno.
W 2022 w kwietniu nabyłem A6 C7 3.0 TDI, wcześniej chorowałem na A5 ale ze względu na dziecko doszedłem do wniosku, że coupeta odpada.
W dniu zakupu :
Jest to 2011 rocznik, 3.0 diesel CLAA 204 HP, sline, quattro, pneumatyka, stronic.
Ze względu, że lubię niskie zawieszenie, wleciały regulowane łączniki co pozwoliło zejść nisko, niestety nie do jazdy, zawieszenie jest za miękkie i na małych dziurach tłucze jak by były wylane amory, wiec po wielu ustawieniach dobrałem je pod względem wyglądu i komfortu użytkowania (po zimie będę jeszcze regulował) no i dorzuciłem dystanse 2.5 cm na przód i tył.
W wakacje wpadła powłoka ceramiczna po polerce.
Radość trwała do jesieni gdy zaczęło co raz bardziej wnerwiać brak ogrzewania, myślałem że układ się zapowietrza. Może jest gdzieś nieszczelność w układzie, oczytałem się na forach o wyciekach miedzy głowicami itp. Także na pierwszy ogień wymieniłem:
Zbiorniczek płynu i rurkę dolną pod zbiorniczkiem
wszystkie uszczelki, gumki, oringi, króćce miedzy głowicami - ogólnie zrobiona była cała góra pod kątem wycieków. Wyczyściłem dolot itp. Założyłem nową pompę wody.
Wymieniłem chłodniczkę EGR.
Samochód zakupiłem z lekkim uszkodzeniem poszycia z prawej strony, więc przed zimą wstawiłem do kolegi na lakiernie.
Styczeń/luty/ marzec
Dalej brak ogrzewania, wymieniłem pompkę przy webasto bo wydawało mi się, że może nie domaga. Samochód się nie grzał, cały czas 90 stopni na blacie, jedynie brak ogrzewania. W między czasie strzelił ten plastikowy element między przednią płytą, który łączy blok i chłodniczkę EGR, chwilę po tym padł alternator - kupa dymu myślałem, że się auto pali.
Zakupiłem wszystkie części do uszczelnienia przodu silnika, oddałem alternator do regeneracji nowy pasek rolki itp. Pod koniec sierpnia tego roku miałem już 100 % pewność, że za brak ogrzewania i ciągłe wyrzucanie płynu przez korek odpowiada uszczelka pod głowicą. Tak więc zakupiłem wszystkie części, blokady rozrządu itp, etka, elsawin odpalone na laptopie i do garażu dziubać.
Po ściągnięciu głowic, na prawej od razu było widoczne uszkodzenie uszczelki, z lewą stroną nic się nie działo. Po całym zabiegu, jak jeszcze zderzak nie był na aucie, dałem znajomemu do lakierowania cały gril i kratki z zderzaka.
Na dzień dzisiejszy wszystkie naprawy jakie wykonałem sam przy silniku zamykają się w okolicy 10 000 zł, myślę że drugie tyle zaoszczędziłem na robociźnie gdybym oddał auto do jakiegoś warsztatu. Strach był bo pierwszy raz w życiu robiłem rozrząd i głowice. Ale auto żyje, zrobiłem już około 3 tysięcy kilometrów i wszystko jest cacy.
W wiosnę będę wymieniał olej w skrzyni, teraz jeszcze przed sylwestrem chcę rozkleić lampy i wymalować środek na czarno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
- KKgg
- Moderator
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: A6 C7 Daytona Grey
Szacun! Też lubię grzebać ale na tak rozległe naprawy nie mam niestety miejsca/narzędzi. Ale zaoszczędzone PLNy zawsze cieszą. I satysfakcja gdy po takiej robocie poskłada się furę do kupy a ona jedzie i nie wali błędami
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 766
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: A6 C7 Daytona Grey
No Panie piękna robota i teraz fura sztosik się prezentuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
Re: A6 C7 Daytona Grey
Chyba jedyne zapisane zdjęcie z lat 2011/2012, czas leci aż się łezka zakręciła jak sobie tak powspominać młodzieńcze lata szkolne.
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
- Doc
- Administrator
- Posty: 2678
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C7 Daytona Grey
Cześć Patryku.
Zajefajne, zrobione (i to jak!) A6 C7 3.0 TDI, gratuluję.
Nie chcę wklejać, ale...hmm trudno, muszę (zdjęcie / moja historia 2002r).
Zajefajne, zrobione (i to jak!) A6 C7 3.0 TDI, gratuluję.
Masz rację, kopę lat i własny "konik" z autami, VW/Audi.Patryk-pomorze pisze: ↑28 gru 2023, 00:29Chyba jedyne zapisane zdjęcie z lat 2011/2012, czas leci aż się łezka zakręciła jak sobie tak powspominać młodzieńcze lata szkolne.
Nie chcę wklejać, ale...hmm trudno, muszę (zdjęcie / moja historia 2002r).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
Re: A6 C7 Daytona Grey
Doc pisze: ↑28 gru 2023, 01:24Cześć Patryku.
Zajefajne, zrobione (i to jak!) A6 C7 3.0 TDI, gratuluję.
Masz rację, kopę lat i własny "konik" z autami, VW/Audi.Patryk-pomorze pisze: ↑28 gru 2023, 00:29Chyba jedyne zapisane zdjęcie z lat 2011/2012, czas leci aż się łezka zakręciła jak sobie tak powspominać młodzieńcze lata szkolne.
Nie chcę wklejać, ale...hmm trudno, muszę (zdjęcie / moja historia 2002r).
W 2002 roku to ja jeszcze gile z nosa jadłem jako 9 latek
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
- Doc
- Administrator
- Posty: 2678
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: A6 C7 Daytona Grey
O masz! Już Ci wklejam hehe
A po lewej ze zdjęciem widzę również VW II. Brat albo tata?Co na katar u 9 latka? Stosowanie kropli lub Audispray do nosa zawierających roztwór soli fizjologicznej lub wody morskiej.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
Re: A6 C7 Daytona Grey
Nie, to raczej przypadkowe auto .
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
Re: A6 C7 Daytona Grey
Pogoda mocno wiosenna skłoniła mnie do założenia już letnich kól na auto, w tym roku zdecydowałem się na zakup nowych opon Bridgestone Potenza Sport. Wyrzuciłem te regulowane łączniki co obniżały auto, wróciłem do ori łączników i w vcds obniżyłem całe auto, siadło lepiej jak na tych łącznikach i w sumie nie odczuwam braku komfortu w zawieszeniu. Przy okazji mogłem w końcu umyć " po swojemu" auto kosmetykami Meguiars, które czekały od wigilii. Wpadły czarne emblematy sline, co prawda chiński zamiennik ale według mnie siadło elegancko. W planach nadal rozklejenie lamp i wymalowanie ich, dechroming dekorów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 766
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: A6 C7 Daytona Grey
No łanie siadło zarówno znaczek czorny bo też u siebie zmieniałem jak i koła. Czy u Ciebie też minimalnie opona wystaje poza błotnik bo mam te samo opony felga 9J Et26 i ciut wystaje a u niektórych na takiej samej feldze równo jest. Pewnie tą opona jest tak skonstruowana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
Re: A6 C7 Daytona Grey
Ja u siebie mam 2cm dystansu wrzucone_wladi_ pisze: ↑02 kwie 2024, 12:30No łanie siadło zarówno znaczek czorny bo też u siebie zmieniałem jak i koła. Czy u Ciebie też minimalnie opona wystaje poza błotnik bo mam te samo opony felga 9J Et26 i ciut wystaje a u niektórych na takiej samej feldze równo jest. Pewnie tą opona jest tak skonstruowana
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 14:17
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sobowidz GDA
Re: A6 C7 Daytona Grey
Od dłuższego czasu rozmyślałem nad większymi zaciskami do przodu, ze względu na to, że przy 20' hamulce z przodu wyglądają jak przy rowerze. Zakupiłem zaciski od a8 w rozmiarze 380mm. Jeszcze nie mierzyłem na aucie, mam nadzieję że wejdzie p&p. Montaż całości raczej po wakacjach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pierwsze kroki na forum w 2011- A6 C5 2.5 TDI Quattro (świeże prawko 0 pojęcia o mechanice) 2016-2019 A3 8P 2.0 FSI | 2022 - A6 C7 3.0 TDI CLAA Quattro Sline
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga