Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

S-tronic DL501 - szarpnięcie po redukcji z 3 na 2

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

S-tronic DL501 - szarpnięcie po redukcji z 3 na 2

Post autor: Edddisz » 03 gru 2023, 20:46

Temat pojawia się w wielu miejscach, ale wrzucam dla odświeżenia - może pojawiło się jakieś rozwiązanie czy też nowe spostrzeżenia.
Po redukcji z 3 na 2 i choćby muśnięciem gazu pojawia się takie 'stuknięcie'/'szarpnięcie'.

Wymieniałem u siebie wszystkie tarczki i przekładki faliste K2 z Borg Warner.
Dodatkowo wrzuciłem też nowy dwumas.
Dałem też nowy olej MTF, bo zapomniałem spuścić stary przed robota :)
Zestaw naprawczy mechatroniki robiłem 2 lata temu.
Przez ponad 2 lata jazdy nie zaobserwowałem takiego zachowania.

Po powyższym serwisie pierwsze rondo i od razu poczułem to szarpnięcie.
Wszystkie adaptacje zrobione ODIS'em.
Adaptacje drogowe też robiłem ze 3 razy.

Standardowo jak auto jest zimne to problem nie występuje, dopiero jak się trochę nagrzeje.
Zauważyłem też, że jak auto jest mocno rozgrzane i skasuję adaptacje sprzęgieł to problem też znika do momentu jak zacznie się adaptować.

Obserwując to zjawisko wygląda to tak, że przy zwalnianiu biegu się dobrze redukują do 3, a z 3 na 2 ta redukcja zachodzi za późno i w związku z tym jak jest około 20-22km/h na liczniku to bieg powinien być przygotowany, a nie jest więc po dodaniu gazu szarpnie i wrzuca na 2.
Jak się zejdzie do 10-15km/h to tego szarpnięcia już nie ma.

Czy komuś udało się rozwiązać ten problem?
Ja nie mam innych objawów.
Zastanawiam się czy nie wsadzić nowego kosza sprzęgłowego w całości, ale jak mam wydać 4k i osiągnąć zerowy efekt to nie mam ochoty, szczególnie, że skoro na innych biegach jest ok, to czemu tylko z 3 na 2 jest taki problem?
Wydaje się, że winny jest soft. Nie rozumiem tylko do końca czemu na starym dwumasie i przypalonych tarczkach sprzegła było dobrze...

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: S-tronic DL501 - szarpnięcie po redukcji z 3 na 2

Post autor: ollyon86 » 04 gru 2023, 23:14

Z tego co mi widomo podczas wymiany okładzin sprzęgieł trzeba ustawiać na nich odpowiedni luz . Dla profilaktyki trzeba było jeszcze wymienic w mechatronice grzybki płytę separacyjną i inne elementy , czyli trzeba ją całą na pół rozłożyć . Najprościej podjedź dom kogoś aby zrobił Ci update lub nawet program skrzyni może pomoże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga