cześć, od jakiegoś czasu pojawia się u mnie błąd "awaria systemu pneumatycznego" a po jakimś czasie już na czerwono ten sam komunikat z informacją, że jazda samochodem tylko do 60 km/h
zauważyłem, że pali sie bezpiecznik w bagażniku 40 A ale nigdzie na żadnym schemacie nie jest on opisany. jest to bezpiecznik nad kolumną D. Są tam nieoznaczone 4 białe bezpieczniki u mnie przepala się prawy dolny. Po wymianie bezpiecznika błędny znikają i na jakiś czas mam spokój.
Ktoś wie co to może być ?
awaria zawieszenia pneumatycznego, pali bezpiecznik 40A w bagażniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 lip 2021, 01:12
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
- Imię: Jarek
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: awaria zawieszenia pneumatycznego, pali bezpiecznik 40A w bagażniku
Możliwe jest że gdzieś jest mała nieszczelność i podczas jazdy kompresor chodzi dłużej niż zwykle i przepala ten bezpiecznik.
Ja miałem podobnie, jechałem dość szybko i na desce zapaliło się na żółto. Dojechałem do domu i było już na czerwono awaria systemu. Jak pozniej doszedłem to podczas jazdy pojawiła się nieszczelność i kompresor chodził dłużej niż zwykle żeby to zniwelować bo jeszcze dawał radę aż przepaliło bezpiecznik i wtedy już wskoczyła awaria na czerwono bo kompresor nie mógł wystartować. Wymieniłem miechy, bezpiecznik o którego istnieniu nie wiedziałem no i z racji wieku kompresor ( stary mam teraz i bedzie jako kompresor roboczy w garażu ) Nieszczelność była przy zaworku, nie zawsze musi to być poducha.
Tak że ja na twoim miejscu poszukał bym czy nie ma gdzieś małej nieszczelności co zmusza kompresor do długiej pracy i po jakimś czasie przepala bezpiecznik.
To jedna z opcji.
Ja miałem podobnie, jechałem dość szybko i na desce zapaliło się na żółto. Dojechałem do domu i było już na czerwono awaria systemu. Jak pozniej doszedłem to podczas jazdy pojawiła się nieszczelność i kompresor chodził dłużej niż zwykle żeby to zniwelować bo jeszcze dawał radę aż przepaliło bezpiecznik i wtedy już wskoczyła awaria na czerwono bo kompresor nie mógł wystartować. Wymieniłem miechy, bezpiecznik o którego istnieniu nie wiedziałem no i z racji wieku kompresor ( stary mam teraz i bedzie jako kompresor roboczy w garażu ) Nieszczelność była przy zaworku, nie zawsze musi to być poducha.
Tak że ja na twoim miejscu poszukał bym czy nie ma gdzieś małej nieszczelności co zmusza kompresor do długiej pracy i po jakimś czasie przepala bezpiecznik.
To jedna z opcji.
jerry_
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 lip 2021, 01:12
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: awaria zawieszenia pneumatycznego, pali bezpiecznik 40A w bagażniku
oo super informacja, dziękuję. W poniedziałek będę weryfikował. Napiszę jak coś znajdę. Zastanawia mnie tylko, czemu nie ma nić o tych bezpieczenikach. Ani w intrukcji od auta ani w necie. Są opisane wszystkie bezpieczniki tylko nie te.jerry_ pisze: ↑19 maja 2023, 09:00Możliwe jest że gdzieś jest mała nieszczelność i podczas jazdy kompresor chodzi dłużej niż zwykle i przepala ten bezpiecznik.
Ja miałem podobnie, jechałem dość szybko i na desce zapaliło się na żółto. Dojechałem do domu i było już na czerwono awaria systemu. Jak pozniej doszedłem to podczas jazdy pojawiła się nieszczelność i kompresor chodził dłużej niż zwykle żeby to zniwelować bo jeszcze dawał radę aż przepaliło bezpiecznik i wtedy już wskoczyła awaria na czerwono bo kompresor nie mógł wystartować. Wymieniłem miechy, bezpiecznik o którego istnieniu nie wiedziałem no i z racji wieku kompresor ( stary mam teraz i bedzie jako kompresor roboczy w garażu ) Nieszczelność była przy zaworku, nie zawsze musi to być poducha.
Tak że ja na twoim miejscu poszukał bym czy nie ma gdzieś małej nieszczelności co zmusza kompresor do długiej pracy i po jakimś czasie przepala bezpiecznik.
To jedna z opcji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 lip 2021, 01:12
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: awaria zawieszenia pneumatycznego, pali bezpiecznik 40A w bagażniku
Problem rozwiązany. Padł kompresor od pneumatyki. Jak można zweryfikować czy to to ?
przede wszystkim palony jest bezpiecznik 40A. Podpinamy kompa i na żywo podczas jazdy obserwujemy temperaturę kompresora. Nie powinna być wyższa niż 90 stopni. U mnie dochodziła do 120 i wtedy palił się bezpiecznik. Wyeliminowalem problem z nieszczelnością obwodu ponieważ na wysokim ciśnieniu "Bary" nie spadały.
przede wszystkim palony jest bezpiecznik 40A. Podpinamy kompa i na żywo podczas jazdy obserwujemy temperaturę kompresora. Nie powinna być wyższa niż 90 stopni. U mnie dochodziła do 120 i wtedy palił się bezpiecznik. Wyeliminowalem problem z nieszczelnością obwodu ponieważ na wysokim ciśnieniu "Bary" nie spadały.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga