Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
Tarcze, hamulce


Problem z DPF

Silniki wysokoprężne
wiadom11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2022, 15:38
Imię: Przemwk
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Problem z DPF

Post autor: wiadom11 » 04 cze 2022, 15:58

Potrzebuję pomocy ponieważ autoryzowany serwis Audi jak i nieautoryzowany warsztat który zajmuj się VAG nie są w stanie mi pomóc.
Auto to Audi A6 C7 2.0 tdi 190 KM
Opiszę temat od samego początku ponieważ cięgnie się on już od ok 1,5 roku.
1. Początek problemów z DPF (błędy) pojawiające się podczas jazdy w mieście
2. Oddałem DPF do czyszczenia po czym problem nie zniknął a wręcz się pogłębił ponieważ doszedł problem z adBlue (błąd który uruchomił procedurę odliczania kilometrów do zera i unieruchomienie silnika). Serwis próbował podmieniać wszystkie czujniki, i oprogramowanie i nic nie dawało rezultatu błędu nie dało się usunąć.
3. Wymiana DPF na nowy w ASO po czym błąd ad blue zniknął. Niestety nie rozwiązało to ostatecznie problemu DPF ponieważ nadal podczas jazdy tylko w mieście DPF nie był w stanie się zregenerować i wywalało błąd DPF.
4. W międzyczasie wymiana uszczelki pod głowicą. Ubywało płynu chłodzącego. Zapewne od ciągłej próby wypalania DPF gdzie samochód grzał się niesamowicie.
5. Notorycznie pojawiają się błędy od czujników ciśnienia spalin. Wszystkie wymienione na nowe oryginalne.
6. Błędy na chwilę znikają po czym pojawiają się ponownie.
7. Wymiana akumulatora na nowy. Błędy znikają na 2 tugodnie po czym powracają.

Generalnie dostaję już białej gorączki z tym autem. Nie da się nim jeździć w warunkach miejskich ponieważ DPF praktycznie cały czas próbuje się zregenerować ale nie jest w stanie zakończyć procedury co skutkuje błędami i kontrolką Check.

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z DPF

Post autor: carlos666 » 06 cze 2022, 07:36

kupić auto na benzynę ,lub wymienić DPF na nowy.

wiadom11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2022, 15:38
Imię: Przemwk
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z DPF

Post autor: wiadom11 » 06 cze 2022, 10:14

carlos666 pisze:
06 cze 2022, 07:36
kupić auto na benzynę ,lub wymienić DPF na nowy.
Najpierw należałoby przeczytać dokładnie post. DPF był wymieniony na nowy :)

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z DPF

Post autor: carlos666 » 07 cze 2022, 07:31

Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.

wiadom11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2022, 15:38
Imię: Przemwk
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z DPF

Post autor: wiadom11 » 07 cze 2022, 08:54

carlos666 pisze:
07 cze 2022, 07:31
Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie :) Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.

Dodano po 58 sekundach:
wiadom11 pisze:
07 cze 2022, 08:54
carlos666 pisze:
07 cze 2022, 07:31
Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie :) Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.
Widzę że forum jest bezużyteczne.

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z DPF

Post autor: Edddisz » 07 cze 2022, 19:13

No niestety mało jest ludzi na tym forum którzy mają jakąś wiedzę praktyczną.
Poszukałbym na twoim miejscu kogoś kto ogarnia ODIS'a i chip tuning. To może być osoba która pomoże ci powywalać syf z tego auta i doprowadzić je do ładu.
Serwisy ci tego nie zrobią, a już prawie na pewno nie te w Łodzi.
Pod Warszawą kojarzę jest gość który ogarnia te tematy.

Coś grubszego musi być z tym autem i powinien na to spojrzeć ktoś kto ogarnia te auta holistycznie. Niestety a6 w tych rocznikach to katastrofa.

Pamiętaj też, że same wymiany nie wystarczają, jak wymienili ci DPF to powinni wyzerować nastawy, może tego nie zrobili...

cherisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 03 gru 2020, 17:40
Imię: Darek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z DPF

Post autor: cherisher » 07 cze 2022, 20:08

wiadom11 pisze:
07 cze 2022, 08:55
carlos666 pisze:
07 cze 2022, 07:31
Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie :) Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.

Dodano po 58 sekundach:
wiadom11 pisze:
07 cze 2022, 08:54
carlos666 pisze:
07 cze 2022, 07:31
Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie :) Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.
Widzę że forum jest bezużyteczne.
Kolego jest już dużo napisane na temat dpf itd. sam opisywałem i podpowiadałem. Jeśli nie chce ci się czytać, to nie pisz że forum jest złe.
Nie które odpowiedzi faktycznie są delikatnie mówiąc idiotyczne. Ale do rzeczy, ile twoje auto ma przebiegu? że musiałeś wymieniać dpf na nowy>
W jakim procencie stary był wypełniony? Dlaczego nie poszukasz kogoś z ODISEM lub nie zainwestujesz chodź by w program na telefon (opisany już w inny wątku) i będziesz chodź trochę bliżej wyjaśnienia. Co ma miasto do wypalania, również w innym wątku opisałem i wkleiłem zdjęcia, że przerwanie wypalania jest normalne kiedy jeździsz tylko po mieście i na pewno nie powoduje błędu. Sprawdź jakie masz temp. podczas wypalania?

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z DPF

Post autor: Szajn » 08 cze 2022, 09:18

Kolego tylko ODIS....
Reszta się nie liczy.
Te tępaki z ASO mają ODSiA, ale tego nawet nie ogarniają <lol>

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z DPF

Post autor: carlos666 » 09 cze 2022, 07:31

@wiadom11 to kolejny roszczeniowy patataj.
Rozwiązanie dostał.
Niestety nikt tu nie jest ani macieujem wróżbitą ani jackowskim.
To forum a nie ASO AUDI.
Proponuję udać się na forum żal.pl
A wiedza , budowa i zasada działania suchego DPF jest znana co najmniej od 2006 roku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
Części Audi sklep internetowy
Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami