Potrzebuję pomocy ponieważ autoryzowany serwis Audi jak i nieautoryzowany warsztat który zajmuj się VAG nie są w stanie mi pomóc.
Auto to Audi A6 C7 2.0 tdi 190 KM
Opiszę temat od samego początku ponieważ cięgnie się on już od ok 1,5 roku.
1. Początek problemów z DPF (błędy) pojawiające się podczas jazdy w mieście
2. Oddałem DPF do czyszczenia po czym problem nie zniknął a wręcz się pogłębił ponieważ doszedł problem z adBlue (błąd który uruchomił procedurę odliczania kilometrów do zera i unieruchomienie silnika). Serwis próbował podmieniać wszystkie czujniki, i oprogramowanie i nic nie dawało rezultatu błędu nie dało się usunąć.
3. Wymiana DPF na nowy w ASO po czym błąd ad blue zniknął. Niestety nie rozwiązało to ostatecznie problemu DPF ponieważ nadal podczas jazdy tylko w mieście DPF nie był w stanie się zregenerować i wywalało błąd DPF.
4. W międzyczasie wymiana uszczelki pod głowicą. Ubywało płynu chłodzącego. Zapewne od ciągłej próby wypalania DPF gdzie samochód grzał się niesamowicie.
5. Notorycznie pojawiają się błędy od czujników ciśnienia spalin. Wszystkie wymienione na nowe oryginalne.
6. Błędy na chwilę znikają po czym pojawiają się ponownie.
7. Wymiana akumulatora na nowy. Błędy znikają na 2 tugodnie po czym powracają.
Generalnie dostaję już białej gorączki z tym autem. Nie da się nim jeździć w warunkach miejskich ponieważ DPF praktycznie cały czas próbuje się zregenerować ale nie jest w stanie zakończyć procedury co skutkuje błędami i kontrolką Check.
Problem z DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Problem z DPF
kupić auto na benzynę ,lub wymienić DPF na nowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Problem z DPF
Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 cze 2022, 15:38
- Imię: Przemwk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z DPF
Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.carlos666 pisze: ↑07 cze 2022, 07:31Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
Dodano po 58 sekundach:
Widzę że forum jest bezużyteczne.wiadom11 pisze: ↑07 cze 2022, 08:54Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.carlos666 pisze: ↑07 cze 2022, 07:31Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z DPF
No niestety mało jest ludzi na tym forum którzy mają jakąś wiedzę praktyczną.
Poszukałbym na twoim miejscu kogoś kto ogarnia ODIS'a i chip tuning. To może być osoba która pomoże ci powywalać syf z tego auta i doprowadzić je do ładu.
Serwisy ci tego nie zrobią, a już prawie na pewno nie te w Łodzi.
Pod Warszawą kojarzę jest gość który ogarnia te tematy.
Coś grubszego musi być z tym autem i powinien na to spojrzeć ktoś kto ogarnia te auta holistycznie. Niestety a6 w tych rocznikach to katastrofa.
Pamiętaj też, że same wymiany nie wystarczają, jak wymienili ci DPF to powinni wyzerować nastawy, może tego nie zrobili...
Poszukałbym na twoim miejscu kogoś kto ogarnia ODIS'a i chip tuning. To może być osoba która pomoże ci powywalać syf z tego auta i doprowadzić je do ładu.
Serwisy ci tego nie zrobią, a już prawie na pewno nie te w Łodzi.
Pod Warszawą kojarzę jest gość który ogarnia te tematy.
Coś grubszego musi być z tym autem i powinien na to spojrzeć ktoś kto ogarnia te auta holistycznie. Niestety a6 w tych rocznikach to katastrofa.
Pamiętaj też, że same wymiany nie wystarczają, jak wymienili ci DPF to powinni wyzerować nastawy, może tego nie zrobili...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 03 gru 2020, 17:40
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Problem z DPF
Kolego jest już dużo napisane na temat dpf itd. sam opisywałem i podpowiadałem. Jeśli nie chce ci się czytać, to nie pisz że forum jest złe.wiadom11 pisze: ↑07 cze 2022, 08:55Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.carlos666 pisze: ↑07 cze 2022, 07:31Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
Dodano po 58 sekundach:Widzę że forum jest bezużyteczne.wiadom11 pisze: ↑07 cze 2022, 08:54Tak a na trasę podstawić samochód na lawecie Czytaj ze zrozumieniem. By poruszać się po trasie trzeba do niej dojechać przez miasto. Robię 40-50 tys rocznie z czego większość jest w trasie.carlos666 pisze: ↑07 cze 2022, 07:31Jeśli nie posiadasz auta od nowości to jest szansa że ktoś przegrzał cały układ napedowy.
NOWY DPF z ASO powinien wytrzymać przy normalnej ekdsploatacji minimum 100 do 150 tyś km na polskich "autostradach".
Jak znam życie pewnie turbo rzyga olejem po wydechu i wymiana dpf to usunięcie skutku usterki a nie przyczyny.
Jak jeżdzisz po mieście , to jak pisałem wyżej proponuję przesiąść się na benzynę.
Auta z DPF i Adblue nadają się na trasy a nie na jazdę wokół komina.
Nie które odpowiedzi faktycznie są delikatnie mówiąc idiotyczne. Ale do rzeczy, ile twoje auto ma przebiegu? że musiałeś wymieniać dpf na nowy>
W jakim procencie stary był wypełniony? Dlaczego nie poszukasz kogoś z ODISEM lub nie zainwestujesz chodź by w program na telefon (opisany już w inny wątku) i będziesz chodź trochę bliżej wyjaśnienia. Co ma miasto do wypalania, również w innym wątku opisałem i wkleiłem zdjęcia, że przerwanie wypalania jest normalne kiedy jeździsz tylko po mieście i na pewno nie powoduje błędu. Sprawdź jakie masz temp. podczas wypalania?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z DPF
Kolego tylko ODIS....
Reszta się nie liczy.
Te tępaki z ASO mają ODSiA, ale tego nawet nie ogarniają
Reszta się nie liczy.
Te tępaki z ASO mają ODSiA, ale tego nawet nie ogarniają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Problem z DPF
@wiadom11 to kolejny roszczeniowy patataj.
Rozwiązanie dostał.
Niestety nikt tu nie jest ani macieujem wróżbitą ani jackowskim.
To forum a nie ASO AUDI.
Proponuję udać się na forum żal.pl
A wiedza , budowa i zasada działania suchego DPF jest znana co najmniej od 2006 roku.
Rozwiązanie dostał.
Niestety nikt tu nie jest ani macieujem wróżbitą ani jackowskim.
To forum a nie ASO AUDI.
Proponuję udać się na forum żal.pl
A wiedza , budowa i zasada działania suchego DPF jest znana co najmniej od 2006 roku.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga