C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 maja 2022, 06:06
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubuskie
C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Poradźcie co się mogło wysypać.
Z dnia na dzień auto zaczęło mi wskazywać śmieszne niskie spalanie.
Zużycia wręcz nienormalne, spalanie wg komputera ze średniego 11,8 spadło mi na 9l. W trasie przy przepisowych prędkościach zszedłem nawet do wskazań 7,4 na odcinku 300km (fizycznie 10,5 wyszło)
Podkreślam - jest to tylko błąd wskazań komputera. Fizyczne spalanie auta jak było tak nadal się nie zmienia (11-13,5 LPG).
Zwykle wskazania komputera a faktyczne zużycie (gazu) kręciło się na różnicy około 15-20%, ale jak nagle zobaczyłem różnice 40% to powiem zwróciło moja uwagę. Nawet po naniesieniu max korekt na kompie (do 115%) nadal nie zbliżam się do chociaż w miarę podobnych wyników. Teraz po korektach wskazań musze wyprzedzać wszystko co widzę, żeby komputer dobił powyżej 10,5 ("normalnie" miałbym sporo powyżej 14 ...)
Nie ma to związku z pogodą, stylem jazdy, obserwuję sytuację już od prawie 2 tys km. (w niczym to nie przeszkadza ale ta ciekawość ...)
Zero błędów na VCDS, "moc" auta nadal tak sama
Z dnia na dzień auto zaczęło mi wskazywać śmieszne niskie spalanie.
Zużycia wręcz nienormalne, spalanie wg komputera ze średniego 11,8 spadło mi na 9l. W trasie przy przepisowych prędkościach zszedłem nawet do wskazań 7,4 na odcinku 300km (fizycznie 10,5 wyszło)
Podkreślam - jest to tylko błąd wskazań komputera. Fizyczne spalanie auta jak było tak nadal się nie zmienia (11-13,5 LPG).
Zwykle wskazania komputera a faktyczne zużycie (gazu) kręciło się na różnicy około 15-20%, ale jak nagle zobaczyłem różnice 40% to powiem zwróciło moja uwagę. Nawet po naniesieniu max korekt na kompie (do 115%) nadal nie zbliżam się do chociaż w miarę podobnych wyników. Teraz po korektach wskazań musze wyprzedzać wszystko co widzę, żeby komputer dobił powyżej 10,5 ("normalnie" miałbym sporo powyżej 14 ...)
Nie ma to związku z pogodą, stylem jazdy, obserwuję sytuację już od prawie 2 tys km. (w niczym to nie przeszkadza ale ta ciekawość ...)
Zero błędów na VCDS, "moc" auta nadal tak sama
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Witam
Czyli zaniża wartości zużycia LPG?
Czy na PB jest to samo?
Piszesz o wartości chwilowe, te 14l/100km? Czy wartości średnie zużycia paliwa?
Dla pewności sprawdż sobie blok pomiarowy 32, korekty paliwowe, a dokładnie aby nie poszło na ubogo i temu te wartości spalania, zaniżają się.
W moim ARJ średnie 11.8l/100km.
Chwilowe do 32l...
Czyli zaniża wartości zużycia LPG?
Czy na PB jest to samo?
Piszesz o wartości chwilowe, te 14l/100km? Czy wartości średnie zużycia paliwa?
Dla pewności sprawdż sobie blok pomiarowy 32, korekty paliwowe, a dokładnie aby nie poszło na ubogo i temu te wartości spalania, zaniżają się.
W moim ARJ średnie 11.8l/100km.
Chwilowe do 32l...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 maja 2022, 06:06
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Zaniża wartość zużycia paliwa, zarówno chwilową co za tym idzie też i średnią.
Z moich informacji wynika, że nasze auto obliczając zużycie nie jest świadome że jedzie na gazie dlatego też jeżdżąc na LPG reaguje wskaźnik paliwa myśląc że zużywa benzynę. Ale tak, sprawdzałem, nie ma znaczenia na jakim paliwie jadę - na obu pokazuje tak samo niskie spalanie.
Blok 32 - wszędzie nieruchome wartości 0,0% (sprawdzone na szybko tylko na jałowym oraz na parkingu do 20km/h) zarówno na PB jak i na LPG
Film na postoju (PB, po 15s LPG)
https://youtu.be/KLXknpua5jk
Cały czas piszę o średnim spalaniu (chwilowe to i 42l widuję).
Średnie obserwowane przez lata zawsze mi się kręciło identycznie, koło 11,8 (zawsze liczę do 13 gazu). A teraz jakieś śmieszne cyferki o rzekomym spalaniu nawet poniżej 9/100
Z moich informacji wynika, że nasze auto obliczając zużycie nie jest świadome że jedzie na gazie dlatego też jeżdżąc na LPG reaguje wskaźnik paliwa myśląc że zużywa benzynę. Ale tak, sprawdzałem, nie ma znaczenia na jakim paliwie jadę - na obu pokazuje tak samo niskie spalanie.
Blok 32 - wszędzie nieruchome wartości 0,0% (sprawdzone na szybko tylko na jałowym oraz na parkingu do 20km/h) zarówno na PB jak i na LPG
Film na postoju (PB, po 15s LPG)
https://youtu.be/KLXknpua5jk
Cały czas piszę o średnim spalaniu (chwilowe to i 42l widuję).
Średnie obserwowane przez lata zawsze mi się kręciło identycznie, koło 11,8 (zawsze liczę do 13 gazu). A teraz jakieś śmieszne cyferki o rzekomym spalaniu nawet poniżej 9/100
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Spalanie paliwa obliczane jest na podstawie czasu wtrysku i ciśnienia paliwa, w audi ciśnienie paliwa powinno być stałą, czasu wtryski zmienną.
Na lpg już nie wiem jak ECU sobie radzi, gdyż czasy wtrysku zwykle przy dobrze ustawioną instalację, są zawyżony.
Trzeba odnależć wzór w Audi jaki jest i tam poszukać winnego.
Pytanie do bloków pomiarowych: kasowałeś błędy przed odczytaniem pomiary?
Po skasowanie błędy, komputer zeruje wszystkie korekty paliwowe. Jeżeli nie, to masz korekty wzorcowe!
Na lpg już nie wiem jak ECU sobie radzi, gdyż czasy wtrysku zwykle przy dobrze ustawioną instalację, są zawyżony.
Trzeba odnależć wzór w Audi jaki jest i tam poszukać winnego.
Pytanie do bloków pomiarowych: kasowałeś błędy przed odczytaniem pomiary?
Po skasowanie błędy, komputer zeruje wszystkie korekty paliwowe. Jeżeli nie, to masz korekty wzorcowe!
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 maja 2022, 06:06
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
a tego nie przewidziałem odłączałem wczoraj wszystkie czujniki i po tym kasowałem błędy, więc można uznać dane za nieprawdziwe. Sprawdzę jeszcze raz po dłuższej jeździe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Witam
Proponuję zrobić 50 km na PB, sprawdzić korekty. Potem na lpg. Chociaż, skoro skasowałeś korekty, czasy wtrysku powrócily do stanu bez korekt, a spalanie dalej masz zaniżone...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Witam
Bez porównania na benzynie, nie można wyciągnąć prawidłowe wnioski co do sond. Niestety.
Co do zaniżoniżonym spalaniu, to by się zgadzało. Korekty na minus powodują krótsze otwarcie wtrysków. Mniejszy czas wtrysku dodany do równania równa się mniejsze spalanie.
Jaką masz instalacje LPG?
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Przed sprawdzaniem na benzynie, skasuj błędy, nawet jeśli ich nie ma, zresetujesz korekty, wystarczy pojechać 20 km przy dobrze rozgrzanym autem, korekty ustawią się.
Co do instalacji, stag jest bardzo prosty w obsłudze, są tutaj na forum podstawy strojenia,
Ważne jest abyś regularnie wymieniał filtry gazu co 10000km.
Również ile km jest już zrobione na ta instalacje?
Może być tak, że tylko potrzebujesz regulacja.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 maja 2022, 06:06
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Filtry wraz z "pełnym serwisem" robię na zakładzie gdzie był montowany gaz, co 12 tys km (taki rytuał przy okazji wymiany oleju i całej reszty).
Wg nich "wykres" zawsze wychodzi idealnie (no i w sumie ja nigdy nie narzekałem na zachowanie auta).
Instalacja przejechała "dopiero" 180 tys. km, ja sam zrobiłem na niej 100tys, nigdy nic poza filtrami nie wymagało wymiany (no dobra, jeden wąż na opasce trochę popękał).
Może tak być, że reduktor juz się poddaje, zobaczymy dziś na benzynie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Jeżeli reduktor nie trzymał, miałbyś problem z uruchomieniem auta rano.
Zrób test-ride na PB i okaże się.
Zrób test-ride na PB i okaże się.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 maja 2022, 06:06
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
No coż, chyba mamy to ...
90km jazdy na PB (od powolnego kręcenia się po mieście to dość szybszej jazdy poza):
Dla przypomnienia jak wygląda jazda na LPG:
Jestem 6tys km po ostatnim przeglądzie instalacji gazowej, ale może jej przebieg 180tys km już daje się odczuć. Czas na przyspieszoną wizytę u gazownika?
p.s.
no i średnie spalanie, które wyszło z tego odcinka, wydaje się prawidłowe (chociaż ciężko ocenić bez tankowania auta)
edit.
przejechałem się teraz 10 km na gazie, już korekty w drugą stronę a spalanie 7,4
90km jazdy na PB (od powolnego kręcenia się po mieście to dość szybszej jazdy poza):
Dla przypomnienia jak wygląda jazda na LPG:
Jestem 6tys km po ostatnim przeglądzie instalacji gazowej, ale może jej przebieg 180tys km już daje się odczuć. Czas na przyspieszoną wizytę u gazownika?
p.s.
no i średnie spalanie, które wyszło z tego odcinka, wydaje się prawidłowe (chociaż ciężko ocenić bez tankowania auta)
edit.
przejechałem się teraz 10 km na gazie, już korekty w drugą stronę a spalanie 7,4
Ostatnio zmieniony 26 maja 2022, 13:28 przez JarekF, łącznie zmieniany 1 raz.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
może wystarczy dostroić instalacje i tyle
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 maja 2022, 06:06
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: C5 2,4 BDV bardzo zaniża spalanie
Szybko się obudziłem
Jak to powiedział gazownik - reduktor puchnął i nie ogarniał ciśnienia - zużyta membrana. Doszło do etapu że korekty wchodziły na -20 nawet.
Po przestawieniu czegoś związanego z ciśnieniem (w sterowniku gazu) jakoś to działa. Ale pojedyncze epizody szarpnięcia zmuszają mnie powoli do wymiany reduktora (ponad 200tys i nadal żyje - a lekko ze mną nie ma).
Ale ogólnie diagnoza taka że: rozjechana instalacja gazowa rozjeżdżała czasy wtrysku i stąd te mocno rozjechane wskazania spalania
Jak to powiedział gazownik - reduktor puchnął i nie ogarniał ciśnienia - zużyta membrana. Doszło do etapu że korekty wchodziły na -20 nawet.
Po przestawieniu czegoś związanego z ciśnieniem (w sterowniku gazu) jakoś to działa. Ale pojedyncze epizody szarpnięcia zmuszają mnie powoli do wymiany reduktora (ponad 200tys i nadal żyje - a lekko ze mną nie ma).
Ale ogólnie diagnoza taka że: rozjechana instalacja gazowa rozjeżdżała czasy wtrysku i stąd te mocno rozjechane wskazania spalania
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga