2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
Witam.Niestety dziś przytrafiła się taka sytuacja(mnie przy tym nie było),że przy zmianie oleju(uorzednio zalany był Motul Specific 5w30 zalano mi Motul 8100 x-clean 5w30.Jednakże na nim norma jest 505.00 505.01.Czy to należy jak najszybciej zlać i zmienić czy będzie ok? Wrzucam zdj.w/w oleju
- Załączniki
-
- 20220504_131937.jpg (181.61 KiB) Przejrzano 1533 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących
silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości
oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników
Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
dodatku paliwa.
Jak masz DPF sprawny, to chyba lepiej zmienić na olej z normą 507. Ten, co masz wlany może ponad normatywnie zapełnić filtr popiołem.
silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości
oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników
Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
dodatku paliwa.
Jak masz DPF sprawny, to chyba lepiej zmienić na olej z normą 507. Ten, co masz wlany może ponad normatywnie zapełnić filtr popiołem.
Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
Tak dpf sprawny,ale silnika to chyba nie powinno uszkodzić? Bo zastanawiam się czy prędko zmienić czy już pojeździć te 10tyś.km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
Jeśli masz gwarancję to tylko olej 50400/50700
Jeśli nie to ten jest super, C3 norma to dla DPF, normę Mercedesa 229.52 też ma, w takim razie spoko, normę BMW LL04 też spelnia
Jeśli nie to ten jest super, C3 norma to dla DPF, normę Mercedesa 229.52 też ma, w takim razie spoko, normę BMW LL04 też spelnia
Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
Nie mam gwarancji auto jest z 2011r.,no ale czy to ważne,że spełnia normę dla BMW lub Mercedesa skoro ja mam Audi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
Bo norma Mercedesa jest bardziej wymagająca. Jedynie jeśli chodzi zawartość popiołu to norma mb pozwala o 0,1% więcej.
Ja zalewalem już nawet 5w40 aral hightronic, norma mb oraz Porsche.
Odkąd auto po gwarancji to olewam normę 50400 50700.
Norma mb może również mieć 5w40 a vw nie.
Mój aktualny olej w silniku to mannol 5w30 energy combi LL, po 7500km olej dalej brązowy (dpf off)
Ja zalewalem już nawet 5w40 aral hightronic, norma mb oraz Porsche.
Odkąd auto po gwarancji to olewam normę 50400 50700.
Norma mb może również mieć 5w40 a vw nie.
Mój aktualny olej w silniku to mannol 5w30 energy combi LL, po 7500km olej dalej brązowy (dpf off)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 361
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
Nic się nie stanie, jeździj spokojnie nawet 15tys. Przy następnej wymianie zalej Motul Specific 504.00 / 507.00
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?
Dzięki za odpowiedzi,pozdrawiam