Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Silniki wysokoprężne
prostacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:52
Lokalizacja: Chojnów

2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: prostacz » 04 maja 2022, 14:23

Witam.Niestety dziś przytrafiła się taka sytuacja(mnie przy tym nie było),że przy zmianie oleju(uorzednio zalany był Motul Specific 5w30 zalano mi Motul 8100 x-clean 5w30.Jednakże na nim norma jest 505.00 505.01.Czy to należy jak najszybciej zlać i zmienić czy będzie ok? Wrzucam zdj.w/w oleju
Załączniki
20220504_131937.jpg
20220504_131937.jpg (181.61 KiB) Przejrzano 1275 razy

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: pawcio81 » 04 maja 2022, 20:43

VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących
silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości
oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników
Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
dodatku paliwa.

Jak masz DPF sprawny, to chyba lepiej zmienić na olej z normą 507. Ten, co masz wlany może ponad normatywnie zapełnić filtr popiołem.

prostacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:52
Lokalizacja: Chojnów

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: prostacz » 04 maja 2022, 20:49

Tak dpf sprawny,ale silnika to chyba nie powinno uszkodzić? Bo zastanawiam się czy prędko zmienić czy już pojeździć te 10tyś.km

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: januszm » 05 maja 2022, 17:20

Jeśli masz gwarancję to tylko olej 50400/50700
Jeśli nie to ten jest super, C3 norma to dla DPF, normę Mercedesa 229.52 też ma, w takim razie spoko, normę BMW LL04 też spelnia

prostacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:52
Lokalizacja: Chojnów

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: prostacz » 05 maja 2022, 18:46

Nie mam gwarancji auto jest z 2011r.,no ale czy to ważne,że spełnia normę dla BMW lub Mercedesa skoro ja mam Audi?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: januszm » 06 maja 2022, 11:47

Bo norma Mercedesa jest bardziej wymagająca. Jedynie jeśli chodzi zawartość popiołu to norma mb pozwala o 0,1% więcej.
Ja zalewalem już nawet 5w40 aral hightronic, norma mb oraz Porsche.
Odkąd auto po gwarancji to olewam normę 50400 50700.
Norma mb może również mieć 5w40 a vw nie.
Mój aktualny olej w silniku to mannol 5w30 energy combi LL, po 7500km olej dalej brązowy (dpf off)

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: arczi0044 » 06 maja 2022, 12:46

Nic się nie stanie, jeździj spokojnie nawet 15tys. Przy następnej wymianie zalej Motul Specific 504.00 / 507.00
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

prostacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 09 lut 2010, 21:52
Lokalizacja: Chojnów

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

Post autor: prostacz » 06 maja 2022, 15:21

Dzięki za odpowiedzi,pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga