Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

sportwheels - felgi aluminiowe

[BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Bellacros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2021, 12:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chojnów

[BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.

Post autor: Bellacros » 21 wrz 2021, 12:42

Witam, w lipcu zakupiłem auto, na początku było wszystko cacy. Pod koniec sierpnia zaczął brać bardzo dużo oleju i cały czas zapychał się dpf. Wymuszenie dopalania dpf działało prawidłowo, jazda 1800-2500rpm 3/4 bieg temperatury +/-600st. Zapełnienie spadało. Ale brał coraz więcej oleju i coraz częściej się zapychał. Po sprawdzeniu okazało się, że jest pęknięty zawór na 4-tym cylindrze więc koniec końców doszło do wymiany silnika na taki sam po regeneracji.

Po wymianie silnika przyszło do wypalania DPF, silnik nie mógł osiągnąć temperatury, jedynie przy mocnym gazowaniu i to pod górkę a wiadomo że w ten sposób nie wypalę. Oddałem dpf na czyszczenie mechaniczne, wyczyścili, adaptowali regenerację dpf oraz czujnik różnicy ciśnień.

I tutaj pojawia się aktualny problem. Przejadę 10km mam dpf zapełniony w 50%, później kolejne 20km jest 100.6% i tryb awaryjny. Przy 40% załącza się wypalanie zwykłe (00000001), za chwilę wymuszone (00000010) ale temperatur nie osiąga i cały czas się zapycha co jakiś czas załącza się coś innego (00000100) i nie wiem co to jest ale ze chwilę znowu wypalanie wymuszone.

Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, u drugiej osoby na nowo adaptowałem wszystko. Kombinowałem, szukałem, sprawdzałem i nic nie znalazłem. Ktoś wie co może być powodem? Czujniki temperatury? Jakiś błąd przy adaptacji? Po przeczytaniu wielu postów, wszystko robione było zgodnie z nimi. Więc raczej wszystko wykonane prawidłowo. Może jest coś jeszcze o czym nie wiem? Proszę o jakąś poradę, bo już naprawdę nie wiem co mogę zrobić poza usunięciem fizycznym i systemowym dpfa.

Artur261
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 10 gru 2020, 08:30
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bramsche

Re: [BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.

Post autor: Artur261 » 21 wrz 2021, 16:54

Cześć ja właśnie mam usunięty i 0 problemów. Też z tym się borykałem więc postanowiłem usunąć

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1168
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.

Post autor: yarowsc » 21 wrz 2021, 21:15

w Twoim przypadku filtr cząstek stałych może być już po prostu wyeksploatowany i ma bardzo niską sprawność. zrobić DPF_OFF i problem zostanie zażegnany. w miejsce DPF można wstawić oryginalny katalizator, który montowany był fabrycznie w 1.9TDI BKE.
tak wygląda oryginalny kat, pod nim zamiennik D-cat;
https://archiwum.allegro.pl/oferta/audi ... 32197.html

najbardziej bliźniaczym silnikiem z BRE, jest BLB i BRF. od tych modeli możesz szukać kata kpl. z rurą wydechową
R1200GS ADV LC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 sportwheels - felgi aluminiowe
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami