Witam, w lipcu zakupiłem auto, na początku było wszystko cacy. Pod koniec sierpnia zaczął brać bardzo dużo oleju i cały czas zapychał się dpf. Wymuszenie dopalania dpf działało prawidłowo, jazda 1800-2500rpm 3/4 bieg temperatury +/-600st. Zapełnienie spadało. Ale brał coraz więcej oleju i coraz częściej się zapychał. Po sprawdzeniu okazało się, że jest pęknięty zawór na 4-tym cylindrze więc koniec końców doszło do wymiany silnika na taki sam po regeneracji.
Po wymianie silnika przyszło do wypalania DPF, silnik nie mógł osiągnąć temperatury, jedynie przy mocnym gazowaniu i to pod górkę a wiadomo że w ten sposób nie wypalę. Oddałem dpf na czyszczenie mechaniczne, wyczyścili, adaptowali regenerację dpf oraz czujnik różnicy ciśnień.
I tutaj pojawia się aktualny problem. Przejadę 10km mam dpf zapełniony w 50%, później kolejne 20km jest 100.6% i tryb awaryjny. Przy 40% załącza się wypalanie zwykłe (00000001), za chwilę wymuszone (00000010) ale temperatur nie osiąga i cały czas się zapycha co jakiś czas załącza się coś innego (00000100) i nie wiem co to jest ale ze chwilę znowu wypalanie wymuszone.
Wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, u drugiej osoby na nowo adaptowałem wszystko. Kombinowałem, szukałem, sprawdzałem i nic nie znalazłem. Ktoś wie co może być powodem? Czujniki temperatury? Jakiś błąd przy adaptacji? Po przeczytaniu wielu postów, wszystko robione było zgodnie z nimi. Więc raczej wszystko wykonane prawidłowo. Może jest coś jeszcze o czym nie wiem? Proszę o jakąś poradę, bo już naprawdę nie wiem co mogę zrobić poza usunięciem fizycznym i systemowym dpfa.
[BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 gru 2020, 08:30
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bramsche
Re: [BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.
Cześć ja właśnie mam usunięty i 0 problemów. Też z tym się borykałem więc postanowiłem usunąć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1356
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
Re: [BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.
w Twoim przypadku filtr cząstek stałych może być już po prostu wyeksploatowany i ma bardzo niską sprawność. zrobić DPF_OFF i problem zostanie zażegnany. w miejsce DPF można wstawić oryginalny katalizator, który montowany był fabrycznie w 1.9TDI BKE.
tak wygląda oryginalny kat, pod nim zamiennik D-cat;
https://archiwum.allegro.pl/oferta/audi ... 32197.html
najbardziej bliźniaczym silnikiem z BRE, jest BLB i BRF. od tych modeli możesz szukać kata kpl. z rurą wydechową
tak wygląda oryginalny kat, pod nim zamiennik D-cat;
https://archiwum.allegro.pl/oferta/audi ... 32197.html
najbardziej bliźniaczym silnikiem z BRE, jest BLB i BRF. od tych modeli możesz szukać kata kpl. z rurą wydechową
R1200GS ADV LC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 wrz 2021, 22:37
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małomice/lubuskie
Re: [BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.
Witam, żeby silnik osiągnął temperaturę podczas wypalania musi być sprawny termostat, świece żarowe, turbina.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: [BRE 2.0 140] szybkie zapełnienie filtra DPF i zbyt niskie temperatury podczas wypalania.
Jeżeli komputerowo został wyzerowany DPF to musi zostać wykonana procedura wypalania DPF ale cała poprawnie, jeśli nie to właśnie tak niby się zapełnia, ale w rzeczywistości jest zapełniony cały czas, dlatego tak szybko pokazuje zapełnienie. I muszą być sprawne świece żarowe, termostat, bez tego procedura nie wystartuje. Dodatkowo sprawdź czujniki temperatury DPF. DPF wypala się przy minimum 400 stopni na DPF, najlepiej jak jest 600 i wyżej.
Następne pytanie, czy jak wymieniałeś silnik, to czy na taki sam, czy inne oznaczenie, bo były takie silniki bez DPF i wtedy wałek rozrządu jest inny i nie dopala właśnie DPF.
Następne pytanie, czy jak wymieniałeś silnik, to czy na taki sam, czy inne oznaczenie, bo były takie silniki bez DPF i wtedy wałek rozrządu jest inny i nie dopala właśnie DPF.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is