[3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 10:06
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kołobrzeg
[3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Witam Panowie, jestem tu nowy. Przychodzę z prośbą o pomoc.. Trzy tygodnie temu zakupiłem audi a6 c6 3.0 tdi, 2005 rok, silnik bmk. Chodzi o brak mocy i częste wchodzenie auta w tryb awaryjny. W momencie w którym dynamicznie przyspieszam, chcę kogoś wyprzedzić, wywala kontrolkę świec żarowych i auto nie może przekroczyć 3000obr/min. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, aż do momentu w którym nie nastąpi kick down, bądź nieco szybsze przyspieszenie ..Wymieniono dwa zawory regulacji, na listwie i pompie. Niestety nic to nie dało
Po sprawdzeniu komputerem, wyszły następujące błędy.
P1063-002
P1063-004
P1063-001
oraz błąd egr P0401-002
Wtryski na vcds'ie wychodzą tak :
cyl.1 -0.19
cyl.2 -0,09
cyl.3 -0.38
cyl.4 0.00
cyl.5 0.19
cyl.6 -0.24
Błagam o pomoc, nie mam już nerwów ..
Po sprawdzeniu komputerem, wyszły następujące błędy.
P1063-002
P1063-004
P1063-001
oraz błąd egr P0401-002
Wtryski na vcds'ie wychodzą tak :
cyl.1 -0.19
cyl.2 -0,09
cyl.3 -0.38
cyl.4 0.00
cyl.5 0.19
cyl.6 -0.24
Błagam o pomoc, nie mam już nerwów ..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 gru 2020, 08:30
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bramsche
Re: Problem z mocą przy przyspieszaniu
Masz problem z dpf też taki sam model mam i też borykałem się z tym problem. Radzę dpf usunąć i będzie z głowy. Regeneracja to chwilowy zabieg.
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
A czy wyświetla się ci błąd na zegarach od DPF?
Prawdo podobnie ten ostatni właściciel miał z tym problem i sprzedał audi
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
A czy wyświetla się ci błąd na zegarach od DPF?
Prawdo podobnie ten ostatni właściciel miał z tym problem i sprzedał audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 10:06
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Witaj, dzięki za zainteresowanie. Auto fabrycznie bez DPF’a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Sprawdz w jakim stanie jest pasek napędzający pompe wysokiego ciśnienia. Musisz vcds-em sprawdzić parametry ciśnienia paliwa grupa 020 i 022(jeżeli dobrze pamiętam) wartości zadane muszą się pokrywać z rzeczywistymi, zrób logi dynamiczne tych grup. Filtr paliwa wymieniałeś?
Jeżeli chodzi o błąd EGR to zacznij od wyczyszczenia kolanka przy klapie gaszącej, pewnie zapchane masz dwa małe kanaliki od rurki EGR w tym kolanku.
Jeżeli chodzi o błąd EGR to zacznij od wyczyszczenia kolanka przy klapie gaszącej, pewnie zapchane masz dwa małe kanaliki od rurki EGR w tym kolanku.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 10:06
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Witaj, z tego co patrzyłem, to wartości są równe. Wychodzi 227.4 bar. Filtr wymieniany wraz z resztą i olejem, jakieś 4/5 tysiący kilometrów temu .
Czy duże znaczenie ma to, że pompka w baku nie przelewa paliwa i w jednej części baku jest go zdecydowanie mniej niż w tej drugiej ? Jeżeli chodzi o pompkę w baku to są dwa błędy ;
00771 - czujnik wskaźnika poziomu paliwa / przerwa, zwarcie z plusem
00438 - czujnik 2 poziomu paliwa / przerwa, zwarcie z plusem
Dodam, że czasami w wężyku paliwa idącym do pompy wysokiego ciśnienia jest pęcherzyk powietrza.
Czy duże znaczenie ma to, że pompka w baku nie przelewa paliwa i w jednej części baku jest go zdecydowanie mniej niż w tej drugiej ? Jeżeli chodzi o pompkę w baku to są dwa błędy ;
00771 - czujnik wskaźnika poziomu paliwa / przerwa, zwarcie z plusem
00438 - czujnik 2 poziomu paliwa / przerwa, zwarcie z plusem
Dodam, że czasami w wężyku paliwa idącym do pompy wysokiego ciśnienia jest pęcherzyk powietrza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Akurat jestem na bieżąco z czujnikami w baku, bo miałem z jednym problem. Pompa w baku pobiera najpierw paliwo z komory za kierowcą, a dopiero potem z komory za pasażerem. Czujniki można sprawdzić bez ich wyjmowania, bo na wtyczce za pasażerem można sprawdzić oporność każdego z nich. Im większa, tym mniej paliwa w danej komorze. Czujnik drugi jest za kierowcą. Jeśli pokazują przerwę, to często same czujniki są sprawne, a jedynie jest przerwa na wtyczkach. U mnie wystarczyło rozpiąć i wyczyścić przewód łączący drugi czujnik z pierwszym przy pompie.
Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Wczoraj też auto weszło w tryb awaryjny, bo było za niskie ciśnienie na listwie, ale to dlatego, że nie odpowietrzyłem układu VCDSem. Niby dużo nie wyleciało paliwa z wężyków (zasilanie + powrót), ale jednak pompa złapała powietrze. Po odpowietrzeniu wszystko jest w porządku.
Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Wczoraj też auto weszło w tryb awaryjny, bo było za niskie ciśnienie na listwie, ale to dlatego, że nie odpowietrzyłem układu VCDSem. Niby dużo nie wyleciało paliwa z wężyków (zasilanie + powrót), ale jednak pompa złapała powietrze. Po odpowietrzeniu wszystko jest w porządku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 10:06
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Witam ponownie, pompkę w baku na razie zostawię w spokoju. Mam jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Czy tryb awaryjny i brak mocy mogą być spowodowane uszkodzonymi wtryskami ? Z tego co zauważyłem przy jeździe 130-140 km jest spora rozbieżność jeśli o nie chodzi. Przedstawię zmierzone wartości poniżej:
Cyl.1 -0.52
Cyl.2 -1.36
Cyl.3 2.40
Cyl.4 -1.13
Cyl.5 1.22
Cyl.6 -0.52
O czym świadczą te wartości, proszę o rozjaśnienie
Cyl.1 -0.52
Cyl.2 -1.36
Cyl.3 2.40
Cyl.4 -1.13
Cyl.5 1.22
Cyl.6 -0.52
O czym świadczą te wartości, proszę o rozjaśnienie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Najlepiej to było by wyciągnąc wtryski i dać do sprawdzenia na maszynie. Te wartości pod obciążeniem które podałeś nie są dobre. Wtryski mogą być twoim problemem.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 10:06
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Witajcie, wtryski sprawdzone, wyszły całkiem fajnie, jeden bardzo delikatnie odbiega od normy, a tak to trzymają równy poziom. Jutro sprawdzę stan paska pompy cr i w czwartek będę wymieniał pompkę paliwa, wraz z czyszczeniem baku. Jeśli to nie pomoże, to zostanie pompa cr. Mam nadzieję, że problem zakończy się na uszkodzonej pompie paliwa w baku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 10:06
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Witam ponownie, otóż autko zostało dziś złożone. Pompka w baku wymieniona. Błędy nadal te same
P1063-001
P1063-002..
jakieś sugestie, co mógłbym dalej sprawdzić ?
P1063-001
P1063-002..
jakieś sugestie, co mógłbym dalej sprawdzić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 wrz 2021, 10:06
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: [3.0TDI BMK 224KM] Problem z mocą przy przyspieszaniu
Witajcie, jestem po zakończeniu prac nad przywróceniem mocy, problemem okazała się woda w skrzynce przekaźnikowej i w skrzynce sterownika silnika, popalone gniazda przekaźników, jak i same przekaźniki. Jednakże głównym winowajcom był uszkodzony sterownik silnika, który generował właśnie te błędy, nie pompa cr i nie wtryski…Większość mechaników chciała wymieniać właśnie te elementy. Na szczęście trafiłem na mega dobrego mechanika, który polecił mi mega dobrego elektryka i pomimo przeciwności nie poddał się, konsekwentnie dążył do naprawienia całej elektryki. Wcześniej grzebał tam ktoś niekompetentny i narobił bigosu. Koniec końców udało się to ogarnąć i mogę znowu jeździć z pełną mocą :D
Dodatkowo wyrzucony egr i klapy, podniesiona moc na 270+ :D
Dodatkowo wyrzucony egr i klapy, podniesiona moc na 270+ :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga