[S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 lip 2020, 11:06
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kudowa-Zdrój
[S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
[ A6 C7 - 2.0 TDI Ultra S-Tronic ]
(CNHA - 140 KW) lift 2015/16
Witam.
Do tej pory byłem w pełni zadowolonym posiadaczem A6 C7 2.0 TDI Ultra S-Tronic ( CNHA - lift 2015/16r. ). Trochę ciężko było w okolicy Kudowy-Zdrój znaleźć "chętnego" na dynamiczną wymianę oleju nietypowym jak się dowiedziałem S-Tronicu. Wybór padł na ASB - Długołęka. Cena 2 tys.zł. Kilka dni po wymianie, przy próbie uruchomienia auta 1-szy raz komunikat na desce - "Przekładnia skrzyni biegów awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P". Wyłączyłem zapłon i po kilku minutach następna próba. Tym razem OK. Kilka dni spokoju i ponownie taka sama sytuacja i również kiedy auto stało.
Tak więc tel. do Długołęki. Powiedzieli, że jeżeli to się będzie powtarzać to trzeba auto przywieźć. Niedługo potem oczywiście to samo. Byłem przygotowany, także skan VCDS-em i dopiero umówienie terminu w Długołęce.
Błędy, które zczytał program to:
20779 - Czujniki trybu pracy (P,N,D itd.) skrzyni biegów
P2805 00[167] - odchylenie
Tryb pracy (P/N/D itd.) - usterka czujnika
Z tego co wyczytałem z forum prawdopodobnie jest zalana lub zawilgocona wtyczka sterownika do skrzyni biegów. Przed wymianą oleju skrzynia oczywiście działała perfekcyjnie. Od nowości nikt tam nigdy nic nie grzebał (w tej chwili ma 80 tys.km) Także Długołęka miała tam debiut. Auto im zawiozłem. Stwierdzili, że do wymiany jest sterownik skrzyni biegów. Oni z jego uszkodzeniem oczywiście nie mają nic wspólnego. Za wymianę rzyczą sobie 4000 zł netto. Nie widzi mi dalsza współpraca z nimi.
I teraz mam dwa pytania.
Po pierwsze jak dalej z nimi postąpić (może ktoś na forum miał podobną sytuację ?)
A po drugie, jak ogarnąć całokształt po serwisie panów z Długołęki? Tzn. potrzebowałbym namiary na KOGOŚ dobrego w temacie automatów, kto będzie mógł pomóc w przywróceniu auta do sprawności po "wymianie oleju" przez ASB Długołęka.
Sorki za ten przydługi tekst, ale chciałem w miarę dokładnie wszystko opisać.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc i informację.
(CNHA - 140 KW) lift 2015/16
Witam.
Do tej pory byłem w pełni zadowolonym posiadaczem A6 C7 2.0 TDI Ultra S-Tronic ( CNHA - lift 2015/16r. ). Trochę ciężko było w okolicy Kudowy-Zdrój znaleźć "chętnego" na dynamiczną wymianę oleju nietypowym jak się dowiedziałem S-Tronicu. Wybór padł na ASB - Długołęka. Cena 2 tys.zł. Kilka dni po wymianie, przy próbie uruchomienia auta 1-szy raz komunikat na desce - "Przekładnia skrzyni biegów awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P". Wyłączyłem zapłon i po kilku minutach następna próba. Tym razem OK. Kilka dni spokoju i ponownie taka sama sytuacja i również kiedy auto stało.
Tak więc tel. do Długołęki. Powiedzieli, że jeżeli to się będzie powtarzać to trzeba auto przywieźć. Niedługo potem oczywiście to samo. Byłem przygotowany, także skan VCDS-em i dopiero umówienie terminu w Długołęce.
Błędy, które zczytał program to:
20779 - Czujniki trybu pracy (P,N,D itd.) skrzyni biegów
P2805 00[167] - odchylenie
Tryb pracy (P/N/D itd.) - usterka czujnika
Z tego co wyczytałem z forum prawdopodobnie jest zalana lub zawilgocona wtyczka sterownika do skrzyni biegów. Przed wymianą oleju skrzynia oczywiście działała perfekcyjnie. Od nowości nikt tam nigdy nic nie grzebał (w tej chwili ma 80 tys.km) Także Długołęka miała tam debiut. Auto im zawiozłem. Stwierdzili, że do wymiany jest sterownik skrzyni biegów. Oni z jego uszkodzeniem oczywiście nie mają nic wspólnego. Za wymianę rzyczą sobie 4000 zł netto. Nie widzi mi dalsza współpraca z nimi.
I teraz mam dwa pytania.
Po pierwsze jak dalej z nimi postąpić (może ktoś na forum miał podobną sytuację ?)
A po drugie, jak ogarnąć całokształt po serwisie panów z Długołęki? Tzn. potrzebowałbym namiary na KOGOŚ dobrego w temacie automatów, kto będzie mógł pomóc w przywróceniu auta do sprawności po "wymianie oleju" przez ASB Długołęka.
Sorki za ten przydługi tekst, ale chciałem w miarę dokładnie wszystko opisać.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc i informację.
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
Piter Zrób To Sam kanał na YouTube bardzo obcykany człowiek w S-tronic-ach w A6 C7 (możesz do niego uderzyć), z tego co się orientuję to właśnie Twoja skrzynia jest inna jeśli chodzi o procedury wymiany oleju nie robi się tego tak standardowo jak w innych. Pewnie panowie tego Długołęki nie wiedzieli i co schrzanili.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 lip 2020, 11:06
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kudowa-Zdrój
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
Dzięki za info.
Akurat dzisiaj obejrzałem jeden z materiałów Pitera ZTS ( https://youtu.be/Sg3SyEq_pZo )
"Nowoczesny automat 0CK czyli jeżdżącą bomba w wydaniu Audi..."
Tak, czy owak auto ma "nalatane" dopiero 80 tys. a skrzynka chodziła idealnie. No i pojawia się temat na myślenie... A może jednak trzeba było zrobić wymiankę statyczną... ?
Akurat dzisiaj obejrzałem jeden z materiałów Pitera ZTS ( https://youtu.be/Sg3SyEq_pZo )
"Nowoczesny automat 0CK czyli jeżdżącą bomba w wydaniu Audi..."
Tak, czy owak auto ma "nalatane" dopiero 80 tys. a skrzynka chodziła idealnie. No i pojawia się temat na myślenie... A może jednak trzeba było zrobić wymiankę statyczną... ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 290
- Rejestracja: 02 lis 2020, 11:12
- Imię: Alex
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
Mogłeś zrobić statyczną z wymianą filtra i za jakiś cza podobnie tylko bez filtra. Teraz i tak już za pòźno.
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
Lepiej zrobić dwa razy wymianę statyczną niż ryzykować dynamiczną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 lip 2020, 11:06
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kudowa-Zdrój
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
Człowiek mądry po szkodzie...
A firma wydawała się być godną zaufania. Jedno jest pewne (rada dla potencjalnych klientów) - do niczego się będą poczuwać. Myślę, że jakby złapał ich za rękę to powiedzieliby, że ta ręka już tu była jak przyjmowali auto !
Załączam odczyt z VCDS-a
A firma wydawała się być godną zaufania. Jedno jest pewne (rada dla potencjalnych klientów) - do niczego się będą poczuwać. Myślę, że jakby złapał ich za rękę to powiedzieliby, że ta ręka już tu była jak przyjmowali auto !
Załączam odczyt z VCDS-a
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KyloKylo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
Powiem Ci, że ogólnie jest problem z tymi mechanikami w PL, chu.. się znają a chcą naprawiać..... ja tak samo miałem już kilka przygód ze swoją a6 c7 i ten sam silnik itd.... Wrócę do PL będę walczył dalej, Ale przymierzam się do odejścia od audi Myślę nad BMW 520d 190 PS automat 2017 rok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 256
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
To zabezpiecz się w porządne gaśnice bo w tych modelach BMW 520 występuje samozapłon silników jest to związane prawdopodobnie EGRKyloKylo pisze: ↑10 wrz 2021, 17:32Powiem Ci, że ogólnie jest problem z tymi mechanikami w PL, chu.. się znają a chcą naprawiać..... ja tak samo miałem już kilka przygód ze swoją a6 c7 i ten sam silnik itd.... Wrócę do PL będę walczył dalej, Ale przymierzam się do odejścia od audi Myślę nad BMW 520d 190 PS automat 2017 rok
- KyloKylo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 mar 2020, 22:06
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
o dzięki za info bo nawet nie wiedziałem heheh
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sty 2023, 16:23
- Imię: adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: raciborz
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
witam chciałbym zapytać jak rozwiązał pan problem odnośnie - awaria przekładni proszę sie zatrzymać i włączyć p ( zębatka czerwona), bo mam taki sam problem, raz auto odpala normalnie wszystko dziala a czasami mam problem z zapalaniem auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 kwie 2023, 19:08
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [S-Tronic + Ultra] Przekładnia: awaria! Proszę się zatrzymać i włączyć P
Cześć witam mam pytanie niewiem czy dobrze trafilem w temat mam nastepujacy problem z stronic serwis audi zdiagnozowal problem mechatroniki ale zastanawiam sie czy maja racje mnial moze ktos podobny problem w aso po podlaczeniu kompa wyszly takie bledy
Data: 2023-04-08 16:29
VIN: WAUZZZ4G3DN069750
Pojazd: Audi A6
Rok: 2013
Typ nadwozia: Saloon
Silnik: CDUD
Przebieg: 249202 KM
---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika
Opis sytemu: 3.0TDI EDC17
Numer oprogramowania: 4G0907401Q
Wersja oprogramowania: 0002
Numer jednostki sterującej: 4G0907401
Wersja jednostki sterującej: H39
Nazwa ODX: EV_ECM30TDI0114G0907401Q
Wersja ODX: 001003
Długie kodowanie: 0A25401A042601020000
Kody błędów:
U102600 - Sterownik skrzyni biegów Odczytać pamięć usterek
Sporadyczna
Date: 2023-03-05 15:19:17
Mileage: 247752 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 1044.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 66.3 %
Prędkość samochodu: 2 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 73 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 13 °C
Ciśnienie otoczenia: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.640 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209601102A000012210ECB102E0771118C4911EAA1106B094412FB0B2C
---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów
Opis sytemu: 0B5 30 TDIRdW
Numer oprogramowania: 4G1927156T
Wersja oprogramowania: 0004
Numer jednostki sterującej: 0B5927156J
Wersja jednostki sterującej: H01
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001010
Długie kodowanie: 000001
Kody błędów:
P187B00 - Nastawnik biegów 2 Włączanie niepomyślne
Sporadyczna
Date: 2023-03-05 15:19:17
Mileage: 247752 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 38
Prędkość obrotowa silnika: 832 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 832 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 25 /min
Moment obrotowy silnika: 60 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 32 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment übertragen
Dynamiczne dane otoczenia: 209626703D5555000155400000001401415055000001540000123B01123D3A98109C152410A01A3012190000121DFD961203091E2144094C1211002C10ACFE6B
P174000 - Kontrola temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2023-04-08 07:25:03
Mileage: 249126 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 39
Prędkość obrotowa silnika: 1271 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1271 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 417 /min
Moment obrotowy silnika: 52 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 72 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 14.0 %
Status sprzęgła: Kupplung 1 kann Moment übertragen
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2023-03-27 06:41:42
Mileage: 248726 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 22
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 3526 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 3526 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 854 /min
Moment obrotowy silnika: 84 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 72 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 90.0 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment übertragen
Moze ktoś pomoze bo juz sam niewiem co robic
Data: 2023-04-08 16:29
VIN: WAUZZZ4G3DN069750
Pojazd: Audi A6
Rok: 2013
Typ nadwozia: Saloon
Silnik: CDUD
Przebieg: 249202 KM
---------------------------------------------------------------
01 Elektronika silnika
Opis sytemu: 3.0TDI EDC17
Numer oprogramowania: 4G0907401Q
Wersja oprogramowania: 0002
Numer jednostki sterującej: 4G0907401
Wersja jednostki sterującej: H39
Nazwa ODX: EV_ECM30TDI0114G0907401Q
Wersja ODX: 001003
Długie kodowanie: 0A25401A042601020000
Kody błędów:
U102600 - Sterownik skrzyni biegów Odczytać pamięć usterek
Sporadyczna
Date: 2023-03-05 15:19:17
Mileage: 247752 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 1044.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 66.3 %
Prędkość samochodu: 2 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 73 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 13 °C
Ciśnienie otoczenia: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.640 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209601102A000012210ECB102E0771118C4911EAA1106B094412FB0B2C
---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów
Opis sytemu: 0B5 30 TDIRdW
Numer oprogramowania: 4G1927156T
Wersja oprogramowania: 0004
Numer jednostki sterującej: 0B5927156J
Wersja jednostki sterującej: H01
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001010
Długie kodowanie: 000001
Kody błędów:
P187B00 - Nastawnik biegów 2 Włączanie niepomyślne
Sporadyczna
Date: 2023-03-05 15:19:17
Mileage: 247752 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 38
Prędkość obrotowa silnika: 832 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 832 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 25 /min
Moment obrotowy silnika: 60 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 32 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment übertragen
Dynamiczne dane otoczenia: 209626703D5555000155400000001401415055000001540000123B01123D3A98109C152410A01A3012190000121DFD961203091E2144094C1211002C10ACFE6B
P174000 - Kontrola temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2023-04-08 07:25:03
Mileage: 249126 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 39
Prędkość obrotowa silnika: 1271 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1271 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 417 /min
Moment obrotowy silnika: 52 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 72 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 14.0 %
Status sprzęgła: Kupplung 1 kann Moment übertragen
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2023-03-27 06:41:42
Mileage: 248726 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 22
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 3526 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 3526 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 854 /min
Moment obrotowy silnika: 84 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 72 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 90.0 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment übertragen
Moze ktoś pomoze bo juz sam niewiem co robic
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga