Witam,
Zastanawiam się czy warto remontować silnik 1.8t- zdiagnozowany brak ciśnienia na 2 cylindrze+ wydmuchana uszczelka pod głowicą. Czy może zaryzykować swap na używany. Auto ma 19 lat ale szkoda mi go złomować, do momentu awarii było na bieżąco serwisowane. Jaka jest Wasza opinia?
Pozdrawiam
Czy warto remontować 1.8t w a6c5
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5
Tomku, moim zdaniem dobry "słupek" kosztuje ok 1000-1300 zł. Poszukaj i kup Anglika bez LPG abyś wiedział. Dokładnie tak miałem i zmieniłem 8 lat temu - 1.8T AJL. Był idealny.
Załącznik, "trup", zdjęcie... ok 380 000 km. Działał, brał olej i to sporo, nie dymił i nie miał siły z 180KM.
Ps: Na pewno masz AEB z 2002 roku?
Załącznik, "trup", zdjęcie... ok 380 000 km. Działał, brał olej i to sporo, nie dymił i nie miał siły z 180KM.
Ps: Na pewno masz AEB z 2002 roku?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 cze 2021, 22:01
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5
Andrzeju,
Nie sprawdziłem dokładnie jaki rodzaj 1.8t mam pod maską a okazało się, że jest to 1.8t AWT. Póki co auto jeździ. Co prawda kłuje mnie w oczy check engine jednak moja siostra, od której auto odkupiłem po diagnozie o niskim sprężaniu na drugim cylindrze przejeździła 20k km. Niemniej jestem na etapie poszukiwania innego silnika. Czy zamiennie będzie tam pasował AVJ, BFB, BEX?
Pozdrawiam
Nie sprawdziłem dokładnie jaki rodzaj 1.8t mam pod maską a okazało się, że jest to 1.8t AWT. Póki co auto jeździ. Co prawda kłuje mnie w oczy check engine jednak moja siostra, od której auto odkupiłem po diagnozie o niskim sprężaniu na drugim cylindrze przejeździła 20k km. Niemniej jestem na etapie poszukiwania innego silnika. Czy zamiennie będzie tam pasował AVJ, BFB, BEX?
Pozdrawiam
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7156
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5
Tak słupki są te same praktycznie
Ja bym najpierw zrzucił głowicę bo pewno zawór wypalony na tym drugim cylindrze , a co kupna silnika z angola - ciężko będzie coś znaleźć niezajechanego teraz , rozumiem parę lat temu...
Ja bym najpierw zrzucił głowicę bo pewno zawór wypalony na tym drugim cylindrze , a co kupna silnika z angola - ciężko będzie coś znaleźć niezajechanego teraz , rozumiem parę lat temu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
- Imię: Wiktor
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5
Zrób płukankę silnika i może akurat ciśnienie się podniesie. Zaszkodzić nie zaszkodzi a koszty niewielkie i można spróbować. Znam przypadek że silnik który miał na 1 cylindrze 5 bar po płukance odzyskał sprawność
Aha nie dotrzytałem że uszczelka dmuchnięta- to faktycznie nic z tego
Aha nie dotrzytałem że uszczelka dmuchnięta- to faktycznie nic z tego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 cze 2021, 22:01
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5
Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę silnika na jednostkę po całkowitym remoncie. Koszt niemały, silnik jest docieramy ale nawet jazda do 3k obrotów wyglada inaczej (po części pewnie dlatego, ze sprzęgło jest nowe).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga