Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy warto remontować 1.8t w a6c5

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Trt1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2021, 22:01
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Czy warto remontować 1.8t w a6c5

Post autor: Trt1981 » 19 cze 2021, 22:13

Witam,
Zastanawiam się czy warto remontować silnik 1.8t- zdiagnozowany brak ciśnienia na 2 cylindrze+ wydmuchana uszczelka pod głowicą. Czy może zaryzykować swap na używany. Auto ma 19 lat ale szkoda mi go złomować, do momentu awarii było na bieżąco serwisowane. Jaka jest Wasza opinia?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2660
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5

Post autor: Doc » 22 cze 2021, 03:05

Tomku, moim zdaniem dobry "słupek" kosztuje ok 1000-1300 zł. Poszukaj i kup Anglika bez LPG abyś wiedział. Dokładnie tak miałem i zmieniłem 8 lat temu - 1.8T AJL. Był idealny.
Załącznik, "trup", zdjęcie... ok 380 000 km. Działał, brał olej i to sporo, nie dymił i nie miał siły z 180KM.

Ps: Na pewno masz AEB z 2002 roku? <mysli>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją. Ps: Polecam iParts.pl

Trt1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2021, 22:01
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5

Post autor: Trt1981 » 11 sie 2021, 12:58

Andrzeju,
Nie sprawdziłem dokładnie jaki rodzaj 1.8t mam pod maską a okazało się, że jest to 1.8t AWT. Póki co auto jeździ. Co prawda kłuje mnie w oczy check engine jednak moja siostra, od której auto odkupiłem po diagnozie o niskim sprężaniu na drugim cylindrze przejeździła 20k km. Niemniej jestem na etapie poszukiwania innego silnika. Czy zamiennie będzie tam pasował AVJ, BFB, BEX?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5

Post autor: bendzji » 12 sie 2021, 08:58

Tak słupki są te same praktycznie

Ja bym najpierw zrzucił głowicę bo pewno zawór wypalony na tym drugim cylindrze , a co kupna silnika z angola - ciężko będzie coś znaleźć niezajechanego teraz , rozumiem parę lat temu...
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

witia82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2020, 12:30
Imię: Wiktor
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5

Post autor: witia82 » 20 sie 2021, 13:55

Zrób płukankę silnika i może akurat ciśnienie się podniesie. Zaszkodzić nie zaszkodzi a koszty niewielkie i można spróbować. Znam przypadek że silnik który miał na 1 cylindrze 5 bar po płukance odzyskał sprawność

Aha nie dotrzytałem że uszczelka dmuchnięta- to faktycznie nic z tego

Trt1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2021, 22:01
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: Czy warto remontować 1.8t w a6c5

Post autor: Trt1981 » 18 gru 2021, 19:36

Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę silnika na jednostkę po całkowitym remoncie. Koszt niemały, silnik jest docieramy ale nawet jazda do 3k obrotów wyglada inaczej (po części pewnie dlatego, ze sprzęgło jest nowe).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga