A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Witam w sobotę przy okazji innej naprawy zdemontowałem przepustnicę oraz odmę. Przepustnica brudna bardzo brudna a odma niedrożna, szczególnie ten krótki odcinek pod kolektorem, eżektor również niedrożny od strony odmy. Przepustnicę i odmę wyczyściłem a eżektor wczoraj założyłem nowy bo tamten się nie udało uratować. Była też źle założona uszczelka gumowa ta pomiędzy plastikowym dolotem a przepustnicą (zagięta i uszkodzona).
Po samym wyczyszczeniu przepustnicy, odmy i prawidłowym założeniu uszczelki samochód jakby lepiej się wkręcał na obroty był żwawszy. Wczoraj założyłem nowy eżektor i co mnie zdziwiło to korek wlewu oleju przyssało do pokrywy i trzeba dużo siły użyć by go oderwać (tylko na pracującym silniku). Dzisiaj w drodze z pracy do domu pojawił się nieładny żółty znaczek na desce Silnik nie pracował równo na wolnych i już się tak ładnie nie wkręcał znowu jak by lekki przymuliło. Kawałek od domu zaczęło coś gwizdać/świszczeć/popiskiwać pod maską. Po otwarciu maski pod domem na wolnych obrotach odgłos dobiegał gdzieś z prawej głowicy (stojąc przed autem) jak by jakaś rolka, pasek czy coś się zacierało do momentu ruszenia korka wlewu oleju. Kur.a korek tak zassało że przy próbie odkręcenia prawie nie zerwał i wciągnęło uszczelki korka a ten cały świst to chyba zasysane powietrze. To nie jest normalne??? czy jest bo już powoli tracę siły do dalszej walki z tymi usterkami!
Po samym wyczyszczeniu przepustnicy, odmy i prawidłowym założeniu uszczelki samochód jakby lepiej się wkręcał na obroty był żwawszy. Wczoraj założyłem nowy eżektor i co mnie zdziwiło to korek wlewu oleju przyssało do pokrywy i trzeba dużo siły użyć by go oderwać (tylko na pracującym silniku). Dzisiaj w drodze z pracy do domu pojawił się nieładny żółty znaczek na desce Silnik nie pracował równo na wolnych i już się tak ładnie nie wkręcał znowu jak by lekki przymuliło. Kawałek od domu zaczęło coś gwizdać/świszczeć/popiskiwać pod maską. Po otwarciu maski pod domem na wolnych obrotach odgłos dobiegał gdzieś z prawej głowicy (stojąc przed autem) jak by jakaś rolka, pasek czy coś się zacierało do momentu ruszenia korka wlewu oleju. Kur.a korek tak zassało że przy próbie odkręcenia prawie nie zerwał i wciągnęło uszczelki korka a ten cały świst to chyba zasysane powietrze. To nie jest normalne??? czy jest bo już powoli tracę siły do dalszej walki z tymi usterkami!
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
U mnie przy 2.4 można normalnie odkręcać korek a czy zassie rękę to jutro sprawdzę. Odma jest na pewno drożna bo nowa a ezektora nie sprawdzałem .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
przed wymianą eżektora też można było normalnie odkręcić korek bez zasysania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Tak mocne zasysanie korka to uszkodzona odma,za duży przepływ , a kontrolka informuje o ubogiej mieszance bo powietrze ze skrzyni korbowej jest nadmiarowe, poza tym to pompa oleju ma dużo ciężej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Tak już chyba wiem co jest uszkodzone. Zamówiłem nową odmę i jutro ma być do odbioru.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Po wymianie odmy na nową (oczywiście nie oryginalną) nic się nie zmieniło korek jak zasysało tak zasysa i tak powinno być jest to prawidłowe działanie odmy przynajmniej tak wywnioskowałem ze znalezionych informacji w sieci oraz własnych obserwacji. A to że korek przy prac silnika nie daje się normalnie odkręcić i trzeba użyć do tego siły to już wina samego korka.
Po lewej korek z mojego audi a po prawej z innej C5 z tym samym silnikiem.
https://youtu.be/9obytw_S6oc
Jak widać na nagraniu korek z mojego audi jest przyssany do pokrywy i trzeba użyć siły by go oderwać a drugi korek można podnieść bez problemu.
Po przekręceniu korka z drogiego auta słychać syknięcie i następuje rozszczelnienie układu a przy moim korku nie. Zaworek który widać na fotce ma się otwierać gdyby odma nie działała prawidłowo i w układzie tworzy się ciśnienie zamiast podciśnienia (otwiera się w górę).
Po lewej korek z mojego audi a po prawej z innej C5 z tym samym silnikiem.
https://youtu.be/9obytw_S6oc
Jak widać na nagraniu korek z mojego audi jest przyssany do pokrywy i trzeba użyć siły by go oderwać a drugi korek można podnieść bez problemu.
Po przekręceniu korka z drogiego auta słychać syknięcie i następuje rozszczelnienie układu a przy moim korku nie. Zaworek który widać na fotce ma się otwierać gdyby odma nie działała prawidłowo i w układzie tworzy się ciśnienie zamiast podciśnienia (otwiera się w górę).
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
A u mnie nic nie ma w ogóle, ani nie zasysa ani nie wydmuchuje powietrza.. I co teraz ? Zmieniać ezektor i cała odmę ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Prawdopodobnie eżektor od strony odmy niedrożny. Wyjmij i sprawdź dmuchając do króćca który jest podłączony krótką rurką w kształcie fajki do zaworu odmy (to ten wskazany strzałką). Powietrze powinno przepływać w obie strony, jeżeli nie to albo próbuj udrożnić (mała ciasna dziurka ) albo kup zamiennik. Samą odmę też bym wyciągnął i przeczyścił dużo roboty nie ma a pewność, że układ drożny. Trochę problematyczne jest wyjęcie fragmentu odpowietrzenia skrzyni korbowej ale da się bez demontażu przepustnicy (przynajmniej w 2.8).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
ZyWiecki masz dobrze.
nakano tak dużego podciśnienia nie powinno być.
nakano tak dużego podciśnienia nie powinno być.
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Ale dla zdrowotności wyciągnę wszystko i ewentualnie wyczyszczę i złoże.krzychu973 pisze: ↑11 sty 2021, 21:43ZyWiecki masz dobrze.
nakano tak dużego podciśnienia nie powinno być.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
I proszę daj znać co wyszło, czy eżektor drożny.
- ZyWiecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Z tego co oglądałem filmiki w necie, korek oleju powinien delikatnie sobie skakać przy odkręceniu go ale nie wylecieć i nie może dać się z siła odkręcać oraz łatwo go ściągnąć (żeby nie był przyssany) . Jutro to sprawdzę czy to się potwierdzi. Jak będzie telepał się korek to dam sobie na razie spokój.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Może w dieselu na pewno nie w benzynie.
https://www.youtube.com/watch?v=pbtgEsH-K4I
czytaj komentarze
to szkoda bo może by się temat w końcu rozwiązał
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Takich objawów jak wy macie czyli zasysanie korka i skakanie korka to u mnie niema. A przerabiałem temat odmy tzn. wymieniłem ezektor na nowy z ASO 136zł, przepłukanie przewodów odmy i demontaż kolektora ssącego bo pod nim jest pokrywa odpowietrzania skrzyni korbowej. U mnie w tej pokrywie był całkowicie zalepiony otwór syfem.
Radze sprawdzić tą pokrywę.
Radze sprawdzić tą pokrywę.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.
Tak to też przerabiałem jak wymieniałem zaworki zwrotne oleju z głowic, czyli mam wyczyszczone wszystko praktycznie łącznie z przepustnicą. I w moim przypadku otwór nie był zawalony syfem.
Ja mam eżektor zamiennik może tu pies pogrzebany. Ma złą średnicę przelotową/przepływową otworu od strony odmy.
Ja mam eżektor zamiennik może tu pies pogrzebany. Ma złą średnicę przelotową/przepływową otworu od strony odmy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga