Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Silniki benzynowe
nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 10 gru 2020, 18:04

Witam w sobotę przy okazji innej naprawy zdemontowałem przepustnicę oraz odmę. Przepustnica brudna bardzo brudna a odma niedrożna, szczególnie ten krótki odcinek pod kolektorem, eżektor również niedrożny od strony odmy. Przepustnicę i odmę wyczyściłem a eżektor wczoraj założyłem nowy bo tamten się nie udało uratować. Była też źle założona uszczelka gumowa ta pomiędzy plastikowym dolotem a przepustnicą (zagięta i uszkodzona).
Po samym wyczyszczeniu przepustnicy, odmy i prawidłowym założeniu uszczelki samochód jakby lepiej się wkręcał na obroty był żwawszy. Wczoraj założyłem nowy eżektor i co mnie zdziwiło to korek wlewu oleju przyssało do pokrywy i trzeba dużo siły użyć by go oderwać (tylko na pracującym silniku). Dzisiaj w drodze z pracy do domu pojawił się nieładny żółty znaczek na desce <wnerw> Silnik nie pracował równo na wolnych i już się tak ładnie nie wkręcał znowu jak by lekki przymuliło. Kawałek od domu zaczęło coś gwizdać/świszczeć/popiskiwać pod maską. Po otwarciu maski pod domem na wolnych obrotach odgłos dobiegał gdzieś z prawej głowicy (stojąc przed autem) jak by jakaś rolka, pasek czy coś się zacierało <stres> do momentu ruszenia korka wlewu oleju. Kur.a korek tak zassało że przy próbie odkręcenia prawie nie zerwał i wciągnęło uszczelki korka <shock> a ten cały świst to chyba zasysane powietrze. To nie jest normalne??? czy jest bo już powoli tracę siły do dalszej walki z tymi usterkami!

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: ZyWiecki » 10 gru 2020, 19:28

U mnie przy 2.4 można normalnie odkręcać korek a czy zassie rękę to jutro sprawdzę. Odma jest na pewno drożna bo nowa a ezektora nie sprawdzałem .

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 10 gru 2020, 20:14

przed wymianą eżektora też można było normalnie odkręcić korek bez zasysania

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: krzychu973 » 11 gru 2020, 18:15

Tak mocne zasysanie korka to uszkodzona odma,za duży przepływ , a kontrolka informuje o ubogiej mieszance bo powietrze ze skrzyni korbowej jest nadmiarowe, poza tym to pompa oleju ma dużo ciężej.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 11 gru 2020, 22:33

Tak już chyba wiem co jest uszkodzone. Zamówiłem nową odmę i jutro ma być do odbioru.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 10 sty 2021, 20:16

Po wymianie odmy na nową (oczywiście nie oryginalną) nic się nie zmieniło korek jak zasysało tak zasysa i tak powinno być jest to prawidłowe działanie odmy przynajmniej tak wywnioskowałem ze znalezionych informacji w sieci oraz własnych obserwacji. A to że korek przy prac silnika nie daje się normalnie odkręcić i trzeba użyć do tego siły to już wina samego korka.
Obrazek
Po lewej korek z mojego audi a po prawej z innej C5 z tym samym silnikiem.

https://youtu.be/9obytw_S6oc

Jak widać na nagraniu korek z mojego audi jest przyssany do pokrywy i trzeba użyć siły by go oderwać a drugi korek można podnieść bez problemu.
Po przekręceniu korka z drogiego auta słychać syknięcie i następuje rozszczelnienie układu a przy moim korku nie. Zaworek który widać na fotce ma się otwierać gdyby odma nie działała prawidłowo i w układzie tworzy się ciśnienie zamiast podciśnienia (otwiera się w górę).

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: ZyWiecki » 11 sty 2021, 10:54

A u mnie nic nie ma w ogóle, ani nie zasysa ani nie wydmuchuje powietrza.. I co teraz ? Zmieniać ezektor i cała odmę ?

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 11 sty 2021, 19:47

Prawdopodobnie eżektor od strony odmy niedrożny. Wyjmij i sprawdź dmuchając do króćca który jest podłączony krótką rurką w kształcie fajki do zaworu odmy (to ten wskazany strzałką). Powietrze powinno przepływać w obie strony, jeżeli nie to albo próbuj udrożnić (mała ciasna dziurka <mruga> ) albo kup zamiennik. Samą odmę też bym wyciągnął i przeczyścił dużo roboty nie ma a pewność, że układ drożny. Trochę problematyczne jest wyjęcie fragmentu odpowietrzenia skrzyni korbowej ale da się bez demontażu przepustnicy (przynajmniej w 2.8).

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: krzychu973 » 11 sty 2021, 21:43

ZyWiecki masz dobrze.
nakano tak dużego podciśnienia nie powinno być.

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: ZyWiecki » 12 sty 2021, 12:08

krzychu973 pisze:
11 sty 2021, 21:43
ZyWiecki masz dobrze.
nakano tak dużego podciśnienia nie powinno być.
Ale dla zdrowotności wyciągnę wszystko i ewentualnie wyczyszczę i złoże.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 12 sty 2021, 19:53

I proszę daj znać co wyszło, czy eżektor drożny.

Awatar użytkownika
ZyWiecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 05 lis 2019, 17:30
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: ZyWiecki » 12 sty 2021, 20:06

Z tego co oglądałem filmiki w necie, korek oleju powinien delikatnie sobie skakać przy odkręceniu go ale nie wylecieć i nie może dać się z siła odkręcać oraz łatwo go ściągnąć (żeby nie był przyssany) . Jutro to sprawdzę czy to się potwierdzi. Jak będzie telepał się korek to dam sobie na razie spokój.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 12 sty 2021, 20:15

ZyWiecki pisze:
12 sty 2021, 20:06
korek oleju powinien delikatnie sobie skakać
Może w dieselu na pewno nie w benzynie.

https://www.youtube.com/watch?v=pbtgEsH-K4I
czytaj komentarze
ZyWiecki pisze:
12 sty 2021, 20:06
to dam sobie na razie spokój.
to szkoda bo może by się temat w końcu rozwiązał :(

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: Xray T2 » 12 sty 2021, 20:36

Takich objawów jak wy macie czyli zasysanie korka i skakanie korka to u mnie niema. A przerabiałem temat odmy tzn. wymieniłem ezektor na nowy z ASO 136zł, przepłukanie przewodów odmy i demontaż kolektora ssącego bo pod nim jest pokrywa odpowietrzania skrzyni korbowej. U mnie w tej pokrywie był całkowicie zalepiony otwór syfem.
Radze sprawdzić tą pokrywę.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - podciśnienia pod korkiem wlewu oleju po wymianie eżektora.

Post autor: nakano » 12 sty 2021, 20:51

Tak to też przerabiałem jak wymieniałem zaworki zwrotne oleju z głowic, czyli mam wyczyszczone wszystko praktycznie łącznie z przepustnicą. I w moim przypadku otwór nie był zawalony syfem.
Ja mam eżektor zamiennik może tu pies pogrzebany. Ma złą średnicę przelotową/przepływową otworu od strony odmy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga