Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wymiana filtra paliwa

Warsztat
pitt2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 28 kwie 2009, 15:49
Lokalizacja: Wawa

[A6 C6] Wymiana filtra paliwa

Post autor: pitt2k » 17 maja 2009, 21:50

Wymiana filtra paliwa byla poruszana na kilku forach, wiec postanowilem zrobic maly opis tutaj. Nie jest to skomplikowane jezeli wie sie co robic i kiedy.

Zdjecie pogladowe 1:
Obrazek

Zdjecie pogladowe 2:
Obrazek

Narzedzia:
- maly srubokret
- klucz nasadowy 10 (chyba)
- kombinerki
- 2 klucze "zabka" z mozliwoscia zacisku lub male zaciski stolarkie
- strzykawka 20ml
- min. pol litra oleju napedowego
- sciereczki lub reczniki papierowe


Oczywiscie wczesniej nalezy sie zaopatrzyc w odpowiedni dla swojego autka filtr paliwa. W moim przypadku (A6 C6 Avant 2.0 TDI) byl to filtr firmy MANN WK842/21X (cena na dzien pisania posta 90,50 PLN).

Kroki:
0. Zdjecie pokrywy silnika w celu zrobienia dodatkowego miejsca. Polecam ostudzenie silnika przed wyjeciem filtra, bo mozna sie poparzyc !!!
1. Odkrecamy srube mocujaca zbiornik plynu chlodniczego (strzalka na zdjeciu nr 1). Nastepnie odginamy do siebie zbiornik, tak aby odslonil dojscie do filtra paliwa.
2. Zakladamy sciski na przewody (1 i 2), tak aby paliwo nie cofnelo sie za bardzo i uklad nam sie nie zapowietrzyl.
3. Wyciagamy zawleczke (3) za pomoca srubokreta i wyciagamy do gory zawor wraz z dwoma przewodami (4 i 5). Uwaga na dwie uszczelki (o-ringi) na koncu zaworu, aby ich nie zgubic/uszkodzic.
4. Zdejmujemy opaski uciskowe z przewodow paliwowych (1 i 2) i sciagamy przewody z filtra. To zadanie wymaga troche sily. Ja pomagalem sobie WD40.
5. Poluzniamy srube (6) mocujaca filtr w koszyku i wyciagamy filtr. Nalezy uwazac aby nie rozlac za duzo paliwa przy tej operacji.
6. Wsadzamy nowy filtr w miejsce starego i nalewamy oleju napedowego poprzez otwor zaworu - oczywiscie do pelna.
7. Do przewodow paliwowych (1 i 2) wstrzykujemy troche oleju napedowego strzykawka i zakladamy szybkim ruchem na filtr, tak, aby mozliwie jak najmniej powietrza pozostalo w przewodach. Przewody mocujemy za pomoca opasek uciskowych - ja uzylem nowych opasek regulowanych.
8. Zakladamy zawor i zabezpieczamy zawleczka (3).
9. Dokrecamy srube mocujaca filtr (6).
10. Zdejmujemy zaciski z przewodow paliwowych (1 i 2).

Chwila prawdy:
Osuszamy miejsce wokol filtra (bo na pewno jest mokre od paliwa) - szczegolnie wszystkie przewody, tak aby po uruchomieniu silnika zobaczyc czy cos sie jednak nie przedostaje.
Silnik uruchamiamy normalnie, przy czym warto byc przygotowanym na ewentualne lekkie dodanie gazu. Ja podnioslem obroty tak do 1100obr/min i tylko przez ulamek sekundy dalo sie slyszec dzwiek ktory wskazywal na powietrze w systemie paliwowym. Nie polecam gazowania przy pierwszym odpaleniu, bo mozna uszkodzic pompe!
Jezeli jednak silnik zgasnie to nie ma sie co zalamywac. Nalezy probowac odpalic poprzez zwykle krecenie rozrusznikiem. Jezeli po kilkunastu sekundach/probach sie nie uda, to najwyrazniej zapowietrzylismy uklad i nalezy przejsc procedure odpowietrzania opisana gdzies na forum (szukajka twoim przyjacielem!).

Mam nadzieje, ze opis jest dosc czytelny. W razie pytan prosze o PW.

Pozdrawiam,
pitt2k

Awatar użytkownika
Zygi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 368
Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
Imię: Zbigniew
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
Kontakt:

Post autor: Zygi » 05 lut 2010, 03:13

Kiedy powinno sie wymienic filtr paliwa lub jak czesto albo w jakich przypadkach?

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [A6 C6] Wymiana filtra paliwa

Post autor: axe » 05 lut 2010, 10:47

pitt2k pisze:Wymiana filtra paliwa byla poruszana na kilku forach, wiec postanowilem zrobic maly opis tutaj. Nie jest to skomplikowane jezeli wie sie co robic i kiedy.

Zdjecie pogladowe 1:
Obrazek

Zdjecie pogladowe 2:
Obrazek

Narzedzia:
- maly srubokret
- klucz nasadowy 10 (chyba)
- kombinerki
- 2 klucze "zabka" z mozliwoscia zacisku lub male zaciski stolarkie
- strzykawka 20ml
- min. pol litra oleju napedowego
- sciereczki lub reczniki papierowe


Oczywiscie wczesniej nalezy sie zaopatrzyc w odpowiedni dla swojego autka filtr paliwa. W moim przypadku (A6 C6 Avant 2.0 TDI) byl to filtr firmy MANN WK842/21X (cena na dzien pisania posta 90,50 PLN).

Kroki:
0. Zdjecie pokrywy silnika w celu zrobienia dodatkowego miejsca. Polecam ostudzenie silnika przed wyjeciem filtra, bo mozna sie poparzyc !!!
1. Odkrecamy srube mocujaca zbiornik plynu chlodniczego (strzalka na zdjeciu nr 1). Nastepnie odginamy do siebie zbiornik, tak aby odslonil dojscie do filtra paliwa.
2. Zakladamy sciski na przewody (1 i 2), tak aby paliwo nie cofnelo sie za bardzo i uklad nam sie nie zapowietrzyl.
3. Wyciagamy zawleczke (3) za pomoca srubokreta i wyciagamy do gory zawor wraz z dwoma przewodami (4 i 5). Uwaga na dwie uszczelki (o-ringi) na koncu zaworu, aby ich nie zgubic/uszkodzic.
4. Zdejmujemy opaski uciskowe z przewodow paliwowych (1 i 2) i sciagamy przewody z filtra. To zadanie wymaga troche sily. Ja pomagalem sobie WD40.
5. Poluzniamy srube (6) mocujaca filtr w koszyku i wyciagamy filtr. Nalezy uwazac aby nie rozlac za duzo paliwa przy tej operacji.
6. Wsadzamy nowy filtr w miejsce starego i nalewamy oleju napedowego poprzez otwor zaworu - oczywiscie do pelna.
7. Do przewodow paliwowych (1 i 2) wstrzykujemy troche oleju napedowego strzykawka i zakladamy szybkim ruchem na filtr, tak, aby mozliwie jak najmniej powietrza pozostalo w przewodach. Przewody mocujemy za pomoca opasek uciskowych - ja uzylem nowych opasek regulowanych.
8. Zakladamy zawor i zabezpieczamy zawleczka (3).
9. Dokrecamy srube mocujaca filtr (6).
10. Zdejmujemy zaciski z przewodow paliwowych (1 i 2).

Chwila prawdy:
Osuszamy miejsce wokol filtra (bo na pewno jest mokre od paliwa) - szczegolnie wszystkie przewody, tak aby po uruchomieniu silnika zobaczyc czy cos sie jednak nie przedostaje.
Silnik uruchamiamy normalnie, przy czym warto byc przygotowanym na ewentualne lekkie dodanie gazu. Ja podnioslem obroty tak do 1100obr/min i tylko przez ulamek sekundy dalo sie slyszec dzwiek ktory wskazywal na powietrze w systemie paliwowym. Nie polecam gazowania przy pierwszym odpaleniu, bo mozna uszkodzic pompe!
Jezeli jednak silnik zgasnie to nie ma sie co zalamywac. Nalezy probowac odpalic poprzez zwykle krecenie rozrusznikiem. Jezeli po kilkunastu sekundach/probach sie nie uda, to najwyrazniej zapowietrzylismy uklad i nalezy przejsc procedure odpowietrzania opisana gdzies na forum (szukajka twoim przyjacielem!).

Mam nadzieje, ze opis jest dosc czytelny. W razie pytan prosze o PW.

Pozdrawiam,
pitt2k
Przy takim opisie jak kolega napisal z zalaniem nawet wezykow strzykawka nie powinienes go zapowietrzyc. U mnie nawet nie poczulem wahnięcia obrotów po zmianie filtra.
Aha kiedy kupujesz filtr paliwa w ASO / Orginal to dostajesz dwie uszczelki do wymiany na zaworku.

Pozdro
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 06 lut 2010, 14:38

Zaraz mnie ktoś zbeszta, ale co może się stać jak filtra nie wymienię nawet przez 100 tys ??? Rozumie filtr powietrza, ale co może stać się z filtrem paliwa oprócz tego, że się zacznie zapychać, gromadzić wodę. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tragicznych dla silnika skutków takiego stanu ??

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 06 lut 2010, 16:34

MaTyS pisze:zacznie zapychać, gromadzić wodę. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tragicznych dla silnika skutków takiego stanu ??
Wyobraź sobie jak w końcu pociągnie Ci tą wodę, to po pompie i wtryskach zostanie wspomnienie.

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 07 lut 2010, 18:40

Tylko do A6 C6 kosztuje filtr paliwa 200zl a nie 80zl

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 07 lut 2010, 20:34

ZelvaBOi pisze:Nie wiem gdzie kupujesz ale Bosch kosztowal mnie (w serwisie specjalistycznym grupy VAG) 80,- PLN. Albo maja tak dobre ceny albo sie walneli. Filtron pewnie bedzie jeszcze tanszy (do Golfa kosztowal 40,- PLN) bo nie jest specjalnie inny niz do wiekszosci diesli.
w sopocie w aso gajos mam znizki 15%

ceny jakie mi podano w piatek:
Oleju 26pln
powietrza 50 pln
paliwo 75pln
pyl z wkladem weglowym 80pln

chyba jak na serwis to nie tak zle?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

filtr paliwa

Post autor: Dany1107 » 15 sty 2011, 18:09

kolego pitt2k.Dzieki za schemacik bardzo sie przydal.Wlasnie jestem po wymianie.Pozdrawiam.
Dany1107.

danielpr1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2012, 00:21
Lokalizacja: Walia

Post autor: danielpr1 » 27 cze 2012, 21:56

Pitt2k dzieki bardzo za instrukcje. W 2.7 TDI jest troche latwiejszy dostep - filtr jest ulokowany po lewej stronie silnika i ladnie sie go wymienia.

Dodalbym tylko ze do zdjecia wezykow najlepiej kombinerkami je zlapac, pokrecic poruszac i schodza. Nie trzeba niczym polewac ani pryskac (przynajmniej u mnie nie trzeba bylo).

Pozdrawiam!

andre20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 paź 2012, 09:33
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Belfast / Wroclaw

Post autor: andre20 » 18 paź 2012, 08:45

Hej,

Znalazlem na youtube fajny filmik instruktazowy jak zmienic filtr paliwa w silnikach audi/vw tdi. Link ponizej

Pozdro,
Andrzej

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Wymiana filtra.

Post autor: Dany1107 » 18 paź 2012, 17:41

Spoko filmik,tylko gdyby nie lał tego syfu z woda ze starego filtra do nowego było by super.Masakra.A potem sie dziwic ze auto chu.... szczelił. Szok.Pozdro.
Dany1107.

Awatar użytkownika
KrzysiekR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 05 sie 2012, 23:41
Lokalizacja: zach-pom.

Post autor: KrzysiekR » 18 paź 2012, 19:19

Co za sens wymieniać filtr paliwa jak cały syf przelewa ze starego. :[

andre20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 paź 2012, 09:33
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Belfast / Wroclaw

Post autor: andre20 » 18 paź 2012, 20:32

Fakt, ten krok trzeba pominac. Paliwo oczywiscie czyste trzeba. Najwazniejsze, ze pokazane jak zmienic ten filtr i ze specjalnie nie wylewa sie to paliwo z wezykow.

Pozdro,
Andrzej

[ Dodano: 2012-10-19, 14:31 ]
Czy ktos wymienial taki filtr? Mam audi a6 z 2009 2.7tdi 190BHP (po facelift) i filtr paliwa wyglada inaczej niz na poczatku tego tematu i na filmiki z youtube'a. Prosze o kilka porad jak sie takie 'cudo' wymienia? Obrazek

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Filtr Paliwa

Post autor: Dany1107 » 23 paź 2012, 18:33

Kolego z tego co widzę to tylko zaciski odciągasz,zsuwasz wężyki i zakładasz nowy filtr. Ja dodatkowo zaciskam obcęgami wężyki żeby w razie co układ mi się nie zapowietrzył. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.Pozdro
Dany1107.

andre20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 paź 2012, 09:33
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Belfast / Wroclaw

Post autor: andre20 » 30 paź 2012, 09:31

Czy ktos wie co to za filtr paliwa, ktory zamiescilem na fotce? Chcialem kupic taki filtr zeby go wymienic, ale wszedzie maja tylko te z zawleczkami w stylu 'myszka miki'. Czy ktos zna jakis sklep online gdzie moge kupic taki filtr?

Pozdro,
andre20

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga