[A6 C6] Wymiana filtra paliwa
[A6 C6] Wymiana filtra paliwa
Wymiana filtra paliwa byla poruszana na kilku forach, wiec postanowilem zrobic maly opis tutaj. Nie jest to skomplikowane jezeli wie sie co robic i kiedy.
Zdjecie pogladowe 1:
Zdjecie pogladowe 2:
Narzedzia:
- maly srubokret
- klucz nasadowy 10 (chyba)
- kombinerki
- 2 klucze "zabka" z mozliwoscia zacisku lub male zaciski stolarkie
- strzykawka 20ml
- min. pol litra oleju napedowego
- sciereczki lub reczniki papierowe
Oczywiscie wczesniej nalezy sie zaopatrzyc w odpowiedni dla swojego autka filtr paliwa. W moim przypadku (A6 C6 Avant 2.0 TDI) byl to filtr firmy MANN WK842/21X (cena na dzien pisania posta 90,50 PLN).
Kroki:
0. Zdjecie pokrywy silnika w celu zrobienia dodatkowego miejsca. Polecam ostudzenie silnika przed wyjeciem filtra, bo mozna sie poparzyc !
1. Odkrecamy srube mocujaca zbiornik plynu chlodniczego (strzalka na zdjeciu nr 1). Nastepnie odginamy do siebie zbiornik, tak aby odslonil dojscie do filtra paliwa.
2. Zakladamy sciski na przewody (1 i 2), tak aby paliwo nie cofnelo sie za bardzo i uklad nam sie nie zapowietrzyl.
3. Wyciagamy zawleczke (3) za pomoca srubokreta i wyciagamy do gory zawor wraz z dwoma przewodami (4 i 5). Uwaga na dwie uszczelki (o-ringi) na koncu zaworu, aby ich nie zgubic/uszkodzic.
4. Zdejmujemy opaski uciskowe z przewodow paliwowych (1 i 2) i sciagamy przewody z filtra. To zadanie wymaga troche sily. Ja pomagalem sobie WD40.
5. Poluzniamy srube (6) mocujaca filtr w koszyku i wyciagamy filtr. Nalezy uwazac aby nie rozlac za duzo paliwa przy tej operacji.
6. Wsadzamy nowy filtr w miejsce starego i nalewamy oleju napedowego poprzez otwor zaworu - oczywiscie do pelna.
7. Do przewodow paliwowych (1 i 2) wstrzykujemy troche oleju napedowego strzykawka i zakladamy szybkim ruchem na filtr, tak, aby mozliwie jak najmniej powietrza pozostalo w przewodach. Przewody mocujemy za pomoca opasek uciskowych - ja uzylem nowych opasek regulowanych.
8. Zakladamy zawor i zabezpieczamy zawleczka (3).
9. Dokrecamy srube mocujaca filtr (6).
10. Zdejmujemy zaciski z przewodow paliwowych (1 i 2).
Chwila prawdy:
Osuszamy miejsce wokol filtra (bo na pewno jest mokre od paliwa) - szczegolnie wszystkie przewody, tak aby po uruchomieniu silnika zobaczyc czy cos sie jednak nie przedostaje.
Silnik uruchamiamy normalnie, przy czym warto byc przygotowanym na ewentualne lekkie dodanie gazu. Ja podnioslem obroty tak do 1100obr/min i tylko przez ulamek sekundy dalo sie slyszec dzwiek ktory wskazywal na powietrze w systemie paliwowym. Nie polecam gazowania przy pierwszym odpaleniu, bo mozna uszkodzic pompe!
Jezeli jednak silnik zgasnie to nie ma sie co zalamywac. Nalezy probowac odpalic poprzez zwykle krecenie rozrusznikiem. Jezeli po kilkunastu sekundach/probach sie nie uda, to najwyrazniej zapowietrzylismy uklad i nalezy przejsc procedure odpowietrzania opisana gdzies na forum (szukajka twoim przyjacielem!).
Mam nadzieje, ze opis jest dosc czytelny. W razie pytan prosze o PW.
Pozdrawiam,
pitt2k
Zdjecie pogladowe 1:
Zdjecie pogladowe 2:
Narzedzia:
- maly srubokret
- klucz nasadowy 10 (chyba)
- kombinerki
- 2 klucze "zabka" z mozliwoscia zacisku lub male zaciski stolarkie
- strzykawka 20ml
- min. pol litra oleju napedowego
- sciereczki lub reczniki papierowe
Oczywiscie wczesniej nalezy sie zaopatrzyc w odpowiedni dla swojego autka filtr paliwa. W moim przypadku (A6 C6 Avant 2.0 TDI) byl to filtr firmy MANN WK842/21X (cena na dzien pisania posta 90,50 PLN).
Kroki:
0. Zdjecie pokrywy silnika w celu zrobienia dodatkowego miejsca. Polecam ostudzenie silnika przed wyjeciem filtra, bo mozna sie poparzyc !
1. Odkrecamy srube mocujaca zbiornik plynu chlodniczego (strzalka na zdjeciu nr 1). Nastepnie odginamy do siebie zbiornik, tak aby odslonil dojscie do filtra paliwa.
2. Zakladamy sciski na przewody (1 i 2), tak aby paliwo nie cofnelo sie za bardzo i uklad nam sie nie zapowietrzyl.
3. Wyciagamy zawleczke (3) za pomoca srubokreta i wyciagamy do gory zawor wraz z dwoma przewodami (4 i 5). Uwaga na dwie uszczelki (o-ringi) na koncu zaworu, aby ich nie zgubic/uszkodzic.
4. Zdejmujemy opaski uciskowe z przewodow paliwowych (1 i 2) i sciagamy przewody z filtra. To zadanie wymaga troche sily. Ja pomagalem sobie WD40.
5. Poluzniamy srube (6) mocujaca filtr w koszyku i wyciagamy filtr. Nalezy uwazac aby nie rozlac za duzo paliwa przy tej operacji.
6. Wsadzamy nowy filtr w miejsce starego i nalewamy oleju napedowego poprzez otwor zaworu - oczywiscie do pelna.
7. Do przewodow paliwowych (1 i 2) wstrzykujemy troche oleju napedowego strzykawka i zakladamy szybkim ruchem na filtr, tak, aby mozliwie jak najmniej powietrza pozostalo w przewodach. Przewody mocujemy za pomoca opasek uciskowych - ja uzylem nowych opasek regulowanych.
8. Zakladamy zawor i zabezpieczamy zawleczka (3).
9. Dokrecamy srube mocujaca filtr (6).
10. Zdejmujemy zaciski z przewodow paliwowych (1 i 2).
Chwila prawdy:
Osuszamy miejsce wokol filtra (bo na pewno jest mokre od paliwa) - szczegolnie wszystkie przewody, tak aby po uruchomieniu silnika zobaczyc czy cos sie jednak nie przedostaje.
Silnik uruchamiamy normalnie, przy czym warto byc przygotowanym na ewentualne lekkie dodanie gazu. Ja podnioslem obroty tak do 1100obr/min i tylko przez ulamek sekundy dalo sie slyszec dzwiek ktory wskazywal na powietrze w systemie paliwowym. Nie polecam gazowania przy pierwszym odpaleniu, bo mozna uszkodzic pompe!
Jezeli jednak silnik zgasnie to nie ma sie co zalamywac. Nalezy probowac odpalic poprzez zwykle krecenie rozrusznikiem. Jezeli po kilkunastu sekundach/probach sie nie uda, to najwyrazniej zapowietrzylismy uklad i nalezy przejsc procedure odpowietrzania opisana gdzies na forum (szukajka twoim przyjacielem!).
Mam nadzieje, ze opis jest dosc czytelny. W razie pytan prosze o PW.
Pozdrawiam,
pitt2k
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: [A6 C6] Wymiana filtra paliwa
Przy takim opisie jak kolega napisal z zalaniem nawet wezykow strzykawka nie powinienes go zapowietrzyc. U mnie nawet nie poczulem wahnięcia obrotów po zmianie filtra.pitt2k pisze:Wymiana filtra paliwa byla poruszana na kilku forach, wiec postanowilem zrobic maly opis tutaj. Nie jest to skomplikowane jezeli wie sie co robic i kiedy.
Zdjecie pogladowe 1:
Obrazek
Zdjecie pogladowe 2:
Obrazek
Narzedzia:
- maly srubokret
- klucz nasadowy 10 (chyba)
- kombinerki
- 2 klucze "zabka" z mozliwoscia zacisku lub male zaciski stolarkie
- strzykawka 20ml
- min. pol litra oleju napedowego
- sciereczki lub reczniki papierowe
Oczywiscie wczesniej nalezy sie zaopatrzyc w odpowiedni dla swojego autka filtr paliwa. W moim przypadku (A6 C6 Avant 2.0 TDI) byl to filtr firmy MANN WK842/21X (cena na dzien pisania posta 90,50 PLN).
Kroki:
0. Zdjecie pokrywy silnika w celu zrobienia dodatkowego miejsca. Polecam ostudzenie silnika przed wyjeciem filtra, bo mozna sie poparzyc !
1. Odkrecamy srube mocujaca zbiornik plynu chlodniczego (strzalka na zdjeciu nr 1). Nastepnie odginamy do siebie zbiornik, tak aby odslonil dojscie do filtra paliwa.
2. Zakladamy sciski na przewody (1 i 2), tak aby paliwo nie cofnelo sie za bardzo i uklad nam sie nie zapowietrzyl.
3. Wyciagamy zawleczke (3) za pomoca srubokreta i wyciagamy do gory zawor wraz z dwoma przewodami (4 i 5). Uwaga na dwie uszczelki (o-ringi) na koncu zaworu, aby ich nie zgubic/uszkodzic.
4. Zdejmujemy opaski uciskowe z przewodow paliwowych (1 i 2) i sciagamy przewody z filtra. To zadanie wymaga troche sily. Ja pomagalem sobie WD40.
5. Poluzniamy srube (6) mocujaca filtr w koszyku i wyciagamy filtr. Nalezy uwazac aby nie rozlac za duzo paliwa przy tej operacji.
6. Wsadzamy nowy filtr w miejsce starego i nalewamy oleju napedowego poprzez otwor zaworu - oczywiscie do pelna.
7. Do przewodow paliwowych (1 i 2) wstrzykujemy troche oleju napedowego strzykawka i zakladamy szybkim ruchem na filtr, tak, aby mozliwie jak najmniej powietrza pozostalo w przewodach. Przewody mocujemy za pomoca opasek uciskowych - ja uzylem nowych opasek regulowanych.
8. Zakladamy zawor i zabezpieczamy zawleczka (3).
9. Dokrecamy srube mocujaca filtr (6).
10. Zdejmujemy zaciski z przewodow paliwowych (1 i 2).
Chwila prawdy:
Osuszamy miejsce wokol filtra (bo na pewno jest mokre od paliwa) - szczegolnie wszystkie przewody, tak aby po uruchomieniu silnika zobaczyc czy cos sie jednak nie przedostaje.
Silnik uruchamiamy normalnie, przy czym warto byc przygotowanym na ewentualne lekkie dodanie gazu. Ja podnioslem obroty tak do 1100obr/min i tylko przez ulamek sekundy dalo sie slyszec dzwiek ktory wskazywal na powietrze w systemie paliwowym. Nie polecam gazowania przy pierwszym odpaleniu, bo mozna uszkodzic pompe!
Jezeli jednak silnik zgasnie to nie ma sie co zalamywac. Nalezy probowac odpalic poprzez zwykle krecenie rozrusznikiem. Jezeli po kilkunastu sekundach/probach sie nie uda, to najwyrazniej zapowietrzylismy uklad i nalezy przejsc procedure odpowietrzania opisana gdzies na forum (szukajka twoim przyjacielem!).
Mam nadzieje, ze opis jest dosc czytelny. W razie pytan prosze o PW.
Pozdrawiam,
pitt2k
Aha kiedy kupujesz filtr paliwa w ASO / Orginal to dostajesz dwie uszczelki do wymiany na zaworku.
Pozdro
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
w sopocie w aso gajos mam znizki 15%ZelvaBOi pisze:Nie wiem gdzie kupujesz ale Bosch kosztowal mnie (w serwisie specjalistycznym grupy VAG) 80,- PLN. Albo maja tak dobre ceny albo sie walneli. Filtron pewnie bedzie jeszcze tanszy (do Golfa kosztowal 40,- PLN) bo nie jest specjalnie inny niz do wiekszosci diesli.
ceny jakie mi podano w piatek:
Oleju 26pln
powietrza 50 pln
paliwo 75pln
pyl z wkladem weglowym 80pln
chyba jak na serwis to nie tak zle?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- Dany1107
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
- Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom
filtr paliwa
kolego pitt2k.Dzieki za schemacik bardzo sie przydal.Wlasnie jestem po wymianie.Pozdrawiam.
Dany1107.
Pitt2k dzieki bardzo za instrukcje. W 2.7 TDI jest troche latwiejszy dostep - filtr jest ulokowany po lewej stronie silnika i ladnie sie go wymienia.
Dodalbym tylko ze do zdjecia wezykow najlepiej kombinerkami je zlapac, pokrecic poruszac i schodza. Nie trzeba niczym polewac ani pryskac (przynajmniej u mnie nie trzeba bylo).
Pozdrawiam!
Dodalbym tylko ze do zdjecia wezykow najlepiej kombinerkami je zlapac, pokrecic poruszac i schodza. Nie trzeba niczym polewac ani pryskac (przynajmniej u mnie nie trzeba bylo).
Pozdrawiam!
- Dany1107
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
- Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom
Wymiana filtra.
Spoko filmik,tylko gdyby nie lał tego syfu z woda ze starego filtra do nowego było by super.Masakra.A potem sie dziwic ze auto chu.... szczelił. Szok.Pozdro.
Dany1107.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 paź 2012, 09:33
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Belfast / Wroclaw
Fakt, ten krok trzeba pominac. Paliwo oczywiscie czyste trzeba. Najwazniejsze, ze pokazane jak zmienic ten filtr i ze specjalnie nie wylewa sie to paliwo z wezykow.
Pozdro,
Andrzej
[ Dodano: 2012-10-19, 14:31 ]
Czy ktos wymienial taki filtr? Mam audi a6 z 2009 2.7tdi 190BHP (po facelift) i filtr paliwa wyglada inaczej niz na poczatku tego tematu i na filmiki z youtube'a. Prosze o kilka porad jak sie takie 'cudo' wymienia?
Pozdro,
Andrzej
[ Dodano: 2012-10-19, 14:31 ]
Czy ktos wymienial taki filtr? Mam audi a6 z 2009 2.7tdi 190BHP (po facelift) i filtr paliwa wyglada inaczej niz na poczatku tego tematu i na filmiki z youtube'a. Prosze o kilka porad jak sie takie 'cudo' wymienia?
- Dany1107
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
- Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom
Filtr Paliwa
Kolego z tego co widzę to tylko zaciski odciągasz,zsuwasz wężyki i zakładasz nowy filtr. Ja dodatkowo zaciskam obcęgami wężyki żeby w razie co układ mi się nie zapowietrzył. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.Pozdro
Dany1107.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga