Czesc, diagnozując wczoraj swoje autko zauważyłem błąd zapisany 01-04-2020 - P2753. Skasowałem go, przejechałem troszkę i błąd ponownie powrócił. Wyczytałem że jest to czujnik który dość często koroduje, tak więc będę chciał oddać auto do mechanika, aby to sprawdził (sam bym to sprawdził, ale nie mam jak wejść pod auto...). Na zagranicznym forum (https://www.audiworld.com/forums/a6-c7- ... e-2886141/) wyczytałem, że czujnik i wiązkę można wymienić:
4H0-121-671-D (VALVE)
1J0-973-702 (HOUSING)
000-979-019-EA (WIRES)
000-979-940 (CONNECTOR)
Czy te części powyżej będą pasować do A6C7 3.0 TFSI przedlift ? Widze kilka firm czujnika: ESEN, BORSEHUNG, VIKA - czy one czymś się różnią poza ceną ? Oraz czy jest to coś mega pilnego do wymiany ?
Dzięki
3.0 TFSI - błąd P2753
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Re: 3.0 TFSI - błąd P2753
Podeślij vin na maila acinr@outlook.com to ci sprawdzę jaki masz dokładnie ten zawór elektromagnetyczny wody. Nie pisz do mnie pw bo mam problem z wiadomościami po przejściu na nowe forum.
zawór elektromagnetyczny masz taki sam: 4H0121671D do niego wtyczka 2pin: 8k0973702 zamienna z 8j0973802.
Do tej wtyczki ida piny: 000979025e /ea/ec/fa
Demontaż pinów z tej wtyczki: http://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000004.mp4
http://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000004.pdf
Dostęp łatwy o ile masz kanał bądź podnośnik.
zawór elektromagnetyczny masz taki sam: 4H0121671D do niego wtyczka 2pin: 8k0973702 zamienna z 8j0973802.
Do tej wtyczki ida piny: 000979025e /ea/ec/fa
Demontaż pinów z tej wtyczki: http://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000004.mp4
http://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000004.pdf
Dostęp łatwy o ile masz kanał bądź podnośnik.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 3.0 TFSI - błąd P2753
@mczelej - to nie czujnik, tylko zawór.
Napraw to JAK NAJSZYBCIEJ - bo to zabija skrzynię: popatrz na "mój" wątek: c7/srebrna-a6-c7-3-0-tfsi-t91958.html
Miałem to samo - zero ostrzeżenia na desce. Skończyło się remontem skrzyni, bo zabrakło chłodzenia
Dostęp od spodu łatwy, nie trzeba wymieniać całej wiązki, wystarczy sprawdzić wtyczkę i ew. włożyć nową a przewody przylutować i zaizolować. Wtyczkę z przewodami kupisz w ASO za grosze. Zawór też, ale w tym przypadku nie jestem pewien "groszy"
Napraw to JAK NAJSZYBCIEJ - bo to zabija skrzynię: popatrz na "mój" wątek: c7/srebrna-a6-c7-3-0-tfsi-t91958.html
Miałem to samo - zero ostrzeżenia na desce. Skończyło się remontem skrzyni, bo zabrakło chłodzenia
Dostęp od spodu łatwy, nie trzeba wymieniać całej wiązki, wystarczy sprawdzić wtyczkę i ew. włożyć nową a przewody przylutować i zaizolować. Wtyczkę z przewodami kupisz w ASO za grosze. Zawór też, ale w tym przypadku nie jestem pewien "groszy"
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Re: 3.0 TFSI - błąd P2753
zawór nie takie grosze masz wyżej cenę z aso na scanie 529 zł
sama goła wtyczka 21,99 zł
piny z zarobionymi kabelkami w zestawie 5 szt wdg etki: 54,99 zł nie wiem czy w aso 1 kabelek z zarobionymi 2 końcówkami mu sprzedadzą
sama goła wtyczka 21,99 zł
piny z zarobionymi kabelkami w zestawie 5 szt wdg etki: 54,99 zł nie wiem czy w aso 1 kabelek z zarobionymi 2 końcówkami mu sprzedadzą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2019, 18:33
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: 3.0 TFSI - błąd P2753
Dzieki za pomoc, a @damos współczuje awarii skrzyni
Zamowilem:
1. Zawor: https://www.iparts.pl/czesc/zawor-steru ... tml#102219
2. Wtyk: https://www.iparts.pl/czesc/wtyczka-2-p ... 19427.html
3. 2x Kabel: https://www.autodoc.pl/herthbuss-elparts/7937411
No i teraz się zastanawiam, niedaleko (15km) mam warsztat samoobsługowy i chętnie wymieniłbym sam ten zawór. Jeśli chodzi o dostęp przez kanal widzę, ze nie powinno być problemu, tylko zastanawiam się:
1. Czy po jeździe 15km powinienem odczekać jakiś czas przed zdemontowaniem zaworu ?
2. Czy będę musiał uzupełnić płyn chłodniczy ? jeśli tak, to ile go może zlecieć ?
Dzięki
Zamowilem:
1. Zawor: https://www.iparts.pl/czesc/zawor-steru ... tml#102219
2. Wtyk: https://www.iparts.pl/czesc/wtyczka-2-p ... 19427.html
3. 2x Kabel: https://www.autodoc.pl/herthbuss-elparts/7937411
No i teraz się zastanawiam, niedaleko (15km) mam warsztat samoobsługowy i chętnie wymieniłbym sam ten zawór. Jeśli chodzi o dostęp przez kanal widzę, ze nie powinno być problemu, tylko zastanawiam się:
1. Czy po jeździe 15km powinienem odczekać jakiś czas przed zdemontowaniem zaworu ?
2. Czy będę musiał uzupełnić płyn chłodniczy ? jeśli tak, to ile go może zlecieć ?
Dzięki
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 3.0 TFSI - błąd P2753
Jednak lutowanie może być odrobinę upierdliwe. Zaopatrz sie w lutownicę, rurki termokurczliwe, kalafonię i cynę oraz ściągacz izolacji. Jeśli nie lutowałeś - poćwicz lutowanie "nad głową". To nieco inny świat niż "na stole"
Chyba nie. Zanim pozdejmujesz osłony od spodu - trochę czasu minie
Zależy, ile ci zleci. Możesz zacisnąć delikatnie przewody z płynem i wtedy prawie nic nie ucieknie. Nie powinno ubyć więcej niż 0,5 litra.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga