2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
-
CzasNaPiwk0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 9
- Rejestracja: 21 maja 2023, 09:31
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Hej.
Mam problem i mam nadzieje ze ktoś mnie naprowadzi na rozwiązanie.
Otóż mam problem z tym że samochód po rozgrzaniu zaczyna mi kopcić na siwo (może lekko niebieskawo ale ciezko to stwierdzić), kopci jak parowóz...
Kopci gdy sie rozgrzeje do okolo 60 stopni, mam wrażenie że wtedy wpada procedura wypalania DPF, bo samochód buczy i czuć wibracje na całym samochodzie.
Borykam się z tym problemem już dłuższy czas, natomiast teraz zaczynam sie za niego brać bo wstyd tak jeździć.
Samochód ma wszystko to co wychodziło fabrycznie, czyli EGR, DPF, klapy itp.
Oleju nie ubywa, wręcz mam wrażenie że przybywa, jakby procedura wypalania DPF była ciągle przerywana, ale ostatnio jak próbowałem wypalić w trasie, jeździłem około 200km na 2,5-3 tys obrotów żeby się wypalił i po tym czasie nawet nie zgasła kontrolka DPF. Dopiero gdy zgasiłem silnik i odpaliłem na nowo to znikła, lecz pojeździłem kilka dni i znowu się zapaliła...
Przebieg to 504k.
Co zrobiłem próbując usunąć dymienie:
- Regeneracja turbo
- Wymiana 3 wtrysków ( wszystkie sprawdzone maszynowo)
- Wymiana odmy na nową
Podczas wymiany turba i odmy, zauważyłem że dolot jest lekko oblepiony wilgotną sadzą.
Próbując wypalić DPF na postoju, po około 30 minutach zapchanie DPF spada z 96% do około 75-80%, problem w tym że kontrolka z DPF zaczyna się świecić po 2-3 dniach znowu ( 40-50km)
Czy ktoś mógłby mi pomóc? Chciałbym sam naprawić ją, a nie dawać do mechanika który najprawdopodobniej wymieni to, co już zostało zrobione...
Mam problem i mam nadzieje ze ktoś mnie naprowadzi na rozwiązanie.
Otóż mam problem z tym że samochód po rozgrzaniu zaczyna mi kopcić na siwo (może lekko niebieskawo ale ciezko to stwierdzić), kopci jak parowóz...
Kopci gdy sie rozgrzeje do okolo 60 stopni, mam wrażenie że wtedy wpada procedura wypalania DPF, bo samochód buczy i czuć wibracje na całym samochodzie.
Borykam się z tym problemem już dłuższy czas, natomiast teraz zaczynam sie za niego brać bo wstyd tak jeździć.
Samochód ma wszystko to co wychodziło fabrycznie, czyli EGR, DPF, klapy itp.
Oleju nie ubywa, wręcz mam wrażenie że przybywa, jakby procedura wypalania DPF była ciągle przerywana, ale ostatnio jak próbowałem wypalić w trasie, jeździłem około 200km na 2,5-3 tys obrotów żeby się wypalił i po tym czasie nawet nie zgasła kontrolka DPF. Dopiero gdy zgasiłem silnik i odpaliłem na nowo to znikła, lecz pojeździłem kilka dni i znowu się zapaliła...
Przebieg to 504k.
Co zrobiłem próbując usunąć dymienie:
- Regeneracja turbo
- Wymiana 3 wtrysków ( wszystkie sprawdzone maszynowo)
- Wymiana odmy na nową
Podczas wymiany turba i odmy, zauważyłem że dolot jest lekko oblepiony wilgotną sadzą.
Próbując wypalić DPF na postoju, po około 30 minutach zapchanie DPF spada z 96% do około 75-80%, problem w tym że kontrolka z DPF zaczyna się świecić po 2-3 dniach znowu ( 40-50km)
Czy ktoś mógłby mi pomóc? Chciałbym sam naprawić ją, a nie dawać do mechanika który najprawdopodobniej wymieni to, co już zostało zrobione...
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 570
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Podaj dane z grup 104, 102 (ta grupa na jałowym i podczas, jak Ci się wydaje, przeprowadzanej regeneracji). Diagnozy nie przeprowadza się w oparciu o wrażenia ale o dane, które podaje sterownik silnika.
Podaj dane z 072-077.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
-
CzasNaPiwk0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 9
- Rejestracja: 21 maja 2023, 09:31
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Aktualnie mam jedno zdjęcie z zimnego silnika, na zapłonie.
Dodam że na odpalonym w rubryce "particle filter different pressure" było 7 mbar na biegu jałowym.
Dziś zapalił mi się błąd P242F
Do tego świeci mi się błąd 4120
Silniczek był podmieniony, natomiast błąd nadal wraca.
https://zapodaj.net/plik-HUGNOrlAS5
@EDTI
Aktualizacja zdjęć. Zagrzałem ją do 90 stopni i zrobilem zdjecia.
Samochod wpadl w tryb awaryjny.
https://zapodaj.net/plik-wqGpRWCYiU
https://zapodaj.net/plik-c3gtYIirvD
https://zapodaj.net/plik-rfnWjRVI11
https://zapodaj.net/plik-HvqjIjk1UF
Dodam że na odpalonym w rubryce "particle filter different pressure" było 7 mbar na biegu jałowym.
Dziś zapalił mi się błąd P242F
Do tego świeci mi się błąd 4120
Silniczek był podmieniony, natomiast błąd nadal wraca.
https://zapodaj.net/plik-HUGNOrlAS5
@EDTI
Aktualizacja zdjęć. Zagrzałem ją do 90 stopni i zrobilem zdjecia.
Samochod wpadl w tryb awaryjny.
https://zapodaj.net/plik-wqGpRWCYiU
https://zapodaj.net/plik-c3gtYIirvD
https://zapodaj.net/plik-rfnWjRVI11
https://zapodaj.net/plik-HvqjIjk1UF
-
Dlugi11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 476
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Zapełnienie DPF jest sporawe, za to bardzo niska ilość popiołu. Nie był przypadkiem wyzerowany DPF w sterowniku? Jeśli tak, to był faktycznie czyszczony/wymieniony?
-
CzasNaPiwk0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 9
- Rejestracja: 21 maja 2023, 09:31
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Mam ten samochód od 5 lat, wiem że poprzedni właściciel przed sprzedażą czyścił DPF, ja od 5 lat nie ruszałem go. Wydaje mi się że przez dłuższy czas któryś z wtrysków mógł lać, mimo to że wszystko na vcds'ie pokazywało dobrze. Dopiero po wymianie turbiny i odmy wymieniłem 3 wtryski. Jeden mi padł (zaczął klekotać), w drugim pękł odpływ przy wyciąganiu (zapieczony wtrysk przez wypalona uszczelke), a trzeci podawał za mało paliwa. Jeden błąd popełniłem - nie czyściłem dolotu, ale nie widziałem tam dużych ilości oleju.
-
motogold
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 376
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Masz prawdopodobne uwalony katalizatori zapchany dpf. Mogło ci się to zrobić,gdy lały wtryski.Ja bym tego nie bagatelizował,gdyż ja miałem podobnie i silnik się zatarł na głównych i obróciło panewki.
-
CzasNaPiwk0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 9
- Rejestracja: 21 maja 2023, 09:31
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Myślę ciągle nad dwoma opcjami, wywalić DPF czy czyścić. Patrząc na logi, to popiołu nie ma zbyt dużo także nadawałby się na czyszczenie, tylko pytanie czy ciągle nie będę miał problemu z zapychaniem się jego... Niby wtryski mam sprawdzone, odme wymienioną, turbo zrobione ale mam nadal obawy że może się zapychać z jakiegoś dziwnego powodu.
-
motogold
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 376
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
To,że masz mało popiołu,to nie znaczy,że sam w sobie nie jest zapchany i nie jest sam w stanie się wypalić.Wjedź kamerą w kata oraz sprawdź,co tam się dzieje.Może być tak,że puścił kat i porcelana weszła do dpfa .A jakie sa różnice ciśnień na dpfie na wejściu i wyjściu ? .Samo wycięcie też nic nie da,dopóki nie będziesz wiedział,co było tego przyczyną .Bo to ,co się teraz dzieje jest skutkiem czegoś a nie przyczyną.CzasNaPiwk0 pisze: ↑21 gru 2025, 13:07
Myślę ciągle nad dwoma opcjami, wywalić DPF czy czyścić. Patrząc na logi, to popiołu nie ma zbyt dużo także nadawałby się na czyszczenie, tylko pytanie czy ciągle nie będę miał problemu z zapychaniem się jego... Niby wtryski mam sprawdzone, odme wymienioną, turbo zrobione ale mam nadal obawy że może się zapychać z jakiegoś dziwnego powodu.
-
CzasNaPiwk0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 9
- Rejestracja: 21 maja 2023, 09:31
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
motogold pisze: ↑21 gru 2025, 16:45To,że masz mało popiołu,to nie znaczy,że sam w sobie nie jest zapchany i nie jest sam w stanie się wypalić.Wjedź kamerą w kata oraz sprawdź,co tam się dzieje.Może być tak,że puścił kat i porcelana weszła do dpfa .A jakie sa różnice ciśnień na dpfie na wejściu i wyjściu ? .Samo wycięcie też nic nie da,dopóki nie będziesz wiedział,co było tego przyczyną .Bo to ,co się teraz dzieje jest skutkiem czegoś a nie przyczyną.CzasNaPiwk0 pisze: ↑21 gru 2025, 13:07
Myślę ciągle nad dwoma opcjami, wywalić DPF czy czyścić. Patrząc na logi, to popiołu nie ma zbyt dużo także nadawałby się na czyszczenie, tylko pytanie czy ciągle nie będę miał problemu z zapychaniem się jego... Niby wtryski mam sprawdzone, odme wymienioną, turbo zrobione ale mam nadal obawy że może się zapychać z jakiegoś dziwnego powodu.
Różnica ciśnień jest niewielka z tego co widziałem. Wiem że zapchanie DPF jest skutkiem czegoś a nie przyczyną, aczkolwiek rzeczy które mogły być skutkiem są według mnie już ogarnięte, bo tak jak wyżej napisałem mam już wymienione wtryski, odme i regeneracja turba poszla. Podkladki pod wtryskami też już były dosyć mocno wypalone.
Zapchanie osiągnęło próg krytyczny i samochod jest w trybie awaryjnym, także teraz mam do wyboru czyszczenie chemiczne lub wycięcie i wyprogramowanie.
Szkoda że nie mam kamery bo bym na pewno popatrzył jak wygląda kat
-
motogold
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 376
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Tzn.że masz też coś z katem.Skoro różnica ciśnień jest nie wielka,to wskazywaoby na upchany kat.kóry mało spalin puszcza na dpf.Wjechać kamerą do kata i sprawdzić.Podjedź do kogoś z kamerą na warsztat i po odkręceniu czujnika na turbinie,powinno dać się sprawdzić.Wycięcie.? Ja bym tego nie robił,bo teraz będą sprawdzać na stacjach i będzie problem.
-
sruba50
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 492
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
Wywal dpf i po kłopocie
-
CzasNaPiwk0
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 9
- Rejestracja: 21 maja 2023, 09:31
- Imię: Artur
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
Re: 2.7 TDI BPP - Dymienie po rozgrzaniu
motogold pisze: ↑22 gru 2025, 16:27Tzn.że masz też coś z katem.Skoro różnica ciśnień jest nie wielka,to wskazywaoby na upchany kat.kóry mało spalin puszcza na dpf.Wjechać kamerą do kata i sprawdzić.Podjedź do kogoś z kamerą na warsztat i po odkręceniu czujnika na turbinie,powinno dać się sprawdzić.Wycięcie.? Ja bym tego nie robił,bo teraz będą sprawdzać na stacjach i będzie problem.
Jestem osobą która jak najbardziej chce zostawiać to, co wsadził producent, nawet jeżeli chodzi o ekologię, natomiast gdy kupowałem ten samochód jeździłem często w trasy, aktualnie jeżdżę "koło komina" tylko i wiem że jak wyczyszczę tylko DPF'a to znowu za jakiś czas będę miał problem, a mi jest wstyd jeździć lokomotywą za którą nic nie widać... :D
Sam się biję z myślami czy go wyrzucić czy nie, ale chyba ostatecznie wyślę go do weryfikacji i specjalnego czyszczenia, a w międzyczasie zerknę na tego kata.








