Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
-
wokop61
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 13
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:10
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Witam. Moje Audi zbliża się do 300 tys. przebiegu. Miałem je sprzedawać i kupić coś świeższego, ale po przejrzeniu rynku (i kilku jazdach próbnych) pomyślałem, że nie będę się z nim rozstawał. Jestem gotów zainwestować w to auto nawet większą gotówkę, bo przyjemność jazdy nim to prawdziwa poezja. Doradźcie Koledzy, co należałoby w aucie zrobić (nawet prewencyjnie), aby cieszyć się nim jeszcze przez dłuższy czas. Dodam, że ostatnio wymieniłem wszystkie wtryski i od tego czasu autu (pozornie???) nic nie dolega. Z góry dziękuje za pomoc.
wokop61
-
OnlineDoc
- Administrator

- Posty: 3042
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Wojtku musisz uważać na łańcuch rozrządu to jeden z najczęstszych i najkosztowniejszych problemów w tym silniku, zwłaszcza po przebiegu 300-400 tys. Jak uruchamiasz zimny silnik jest "cisza" nic nie stuka, puka, trzeszczy to jest ok. Dalej nie ma wycieku oleju? Turbina ok? Kolejna sprawa, wymieniasz olej w silniku jak jeździsz ok 10 max 15 tysięcy km tak jak trzeba? Palecam Motul Specific (504 00 507) 5W30, filtr oleju to MANN HU8005z. Skrzynia biegów (tiptronic) jest już zmieniona podczas oleju np: ZF 1087.298.369? Dalej popatrz na "pneumatyk" czy nie opada nierównomiernie. No i oczywiście zobacz na rdzę, korozję. Sprawdź również czy nie ma zadnego błędu z diagnostyką VCDS. Hamulce, wahacze, opony na pewno są ok. Musisz sprawdzić ustawienie zbieżności, przyda się. Ogólnie mówiąc czasami czyścić, myć karoserię od góry do dołu itd, itd, itd. A6 C7 będzie działać tak jak trzeba.
Niektórzy mają 500 000, 600 000 km.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
wokop61
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 13
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:10
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Dziękuję Kolego za cenne rady. Nie jestem biegły w temacie, ale czy np. czyszczenie dolotu i podniesienie ciśnienia oleju nie byłyby wskazane?
wokop61
-
LukaszRud
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 137
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Czyszczenie dolotu i podniesienie ciśnienia oleju jak najbardziej, warto zwróć uwagę na koło pasowe wału, lubi się rozwarstwić i rozpaść. 
LukaszRud
-
MCGregor76
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 269
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Na samochodzie nie sprawdzisz dobrze bo zaczyna rozwarstwiać się od strony silnika. Trzeba je zdemontować i wtedy obejrzeć. Demontaż jest prosty, zrzucasz pasek i odkręcasz 8 śrub.
-
wokop61
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 13
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:10
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Dziękuję Kolego. Czy masz może jeszcze inne sugestie służące ogarnięciu bryki?
wokop61
-
yarowsc
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1372
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
kolektor dolotowy można wyczyścić, na pewno to nie zaszkodzi - najpierw sprawdź w jakim jest stanie (zawsze większa przepustowość, to więcej powietrza w cylindrze).
programowe podniesienie ciśnienia oleju tylko w CZV, CRT. w CGQ,CVU BiTurbo nie ma takiej opcji
R1200GS ADV LC
-
wokop61
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 13
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:10
- Imię: Wojciech
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Płock
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Dziękuję za kolejną radę. A czy rozrząd warto ruszać, choć nic jeszcze się z nim nie dzieje? Przebieg 283tys.
wokop61
-
yarowsc
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1372
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
do tych rozrządów z reguły każdy zagląda, dopiero jak zaczyna być słychać luźny łańcuch na rozruchu zimnego motoru. ale zrobisz, jak uważasz
R1200GS ADV LC
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 212
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Prośba o radę. 3.0 TDI 320KM
Mam znacznie większy przebieg od ciebie więc powiem parę słów. W dużej mierze zgadzam się z kolegami, przy czym:
Jeżeli nic się z autem nie dzieje - rozrządu nie słychać, skrzynia pracuje jak marzenie - to prócz wymiany olejów najlepiej tam nie grzebać, bo oryginał działa najlepiej.
Jak już będzie słychać rozrząd to niech ci to wymienią i od razu uszczelnią cały dół - koniecznie z demontażem górnej miski olejowej, bo ona po czasie zawsze zaczyna lecieć o ile już ci z niej nie leci.
Przy wymianie rozrządu niech ci od razu wrzucą wtedy nowy dwumas LUK. Ten obecny na pewno już słychać na jałowym, ale nie musisz tego wymieniać jak nic się nie dzieje.
Profilaktycznie możesz wymienić ten tłumik drgań o którym koledzy mówili - SNR ma budowę jak w oryginale, INA trochę inną, ale jest tańsza i też dobrze działa.
Popatrzyłbym też inne rolki i ewentualnie wymienił wraz ze sprzęgiełkiem alternatora. Alternator można wyjąć i odświeżyć jak jest taka potrzeba.
Moja rada na dalszą przyszłość i twój komfort jazdy - tak długo jak skrzynia będzie pracować dla ciebie w zakresie zadowolenia to nie daj się namówić na większy serwis - zmieniaj olej/filtry regularnie i tyle.
Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to daj DPF to wyczyszczenia, bo przy tym przebiegu masz wartość graniczną albo nawet przekroczoną jeżeli dużo latał po mieście. Po czyszczeniu będzie jak nowy, tylko pamiętaj aby go zresetować w VCDS.
Z tym nagarem bym nie szalał, możesz czyścić - szczególnie w okolicy klap, bo tam jest zawsze grubo - ale za chwilę będzie to samo.
Jeżeli nic się z autem nie dzieje - rozrządu nie słychać, skrzynia pracuje jak marzenie - to prócz wymiany olejów najlepiej tam nie grzebać, bo oryginał działa najlepiej.
Jak już będzie słychać rozrząd to niech ci to wymienią i od razu uszczelnią cały dół - koniecznie z demontażem górnej miski olejowej, bo ona po czasie zawsze zaczyna lecieć o ile już ci z niej nie leci.
Przy wymianie rozrządu niech ci od razu wrzucą wtedy nowy dwumas LUK. Ten obecny na pewno już słychać na jałowym, ale nie musisz tego wymieniać jak nic się nie dzieje.
Profilaktycznie możesz wymienić ten tłumik drgań o którym koledzy mówili - SNR ma budowę jak w oryginale, INA trochę inną, ale jest tańsza i też dobrze działa.
Popatrzyłbym też inne rolki i ewentualnie wymienił wraz ze sprzęgiełkiem alternatora. Alternator można wyjąć i odświeżyć jak jest taka potrzeba.
Moja rada na dalszą przyszłość i twój komfort jazdy - tak długo jak skrzynia będzie pracować dla ciebie w zakresie zadowolenia to nie daj się namówić na większy serwis - zmieniaj olej/filtry regularnie i tyle.
Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to daj DPF to wyczyszczenia, bo przy tym przebiegu masz wartość graniczną albo nawet przekroczoną jeżeli dużo latał po mieście. Po czyszczeniu będzie jak nowy, tylko pamiętaj aby go zresetować w VCDS.
Z tym nagarem bym nie szalał, możesz czyścić - szczególnie w okolicy klap, bo tam jest zawsze grubo - ale za chwilę będzie to samo.








