Cześć,
Czy ktoś miał przypadek zerwanego gwintu w misce olejowej pod korek spustowy oleju (śruba kręci się, ale nie wykręca)?
Jeśli komuś się to trafiło, prośba o informację jak to naprawialiście?
Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
- Doc
- Administrator

- Posty: 3041
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
glowijac, spójrz, spróbuj... w ten sposób:
https://www.youtube.com/shorts/T4GGfOtGjHM
Na koniec (jeśli trzeba) gwint:
https://www.youtube.com/shorts/IACoFah7Wxo
https://www.youtube.com/shorts/T4GGfOtGjHM
Na koniec (jeśli trzeba) gwint:
https://www.youtube.com/shorts/IACoFah7Wxo
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
glowijac
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 16
- Rejestracja: 14 paź 2018, 22:00
- Imię: Glowijac
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
Dzięki za odpowiedź, taki właśnie mam plan czyli nagwintować z M14 na M15. Na szczęście nie cieknie wiec na spokojnie można się przygotować.
Czy ktoś może polecić jakiś zestaw naprawczy (gwintownik M15x1.5 z korkami+podkadka)? Niestety po wczytaniu sie w opinie tych, które pojawiają w wyszukiwarce nie zachęcają do kupna .
Czy ktoś może polecić jakiś zestaw naprawczy (gwintownik M15x1.5 z korkami+podkadka)? Niestety po wczytaniu sie w opinie tych, które pojawiają w wyszukiwarce nie zachęcają do kupna .
-
Onlinebgroni
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 314
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
Najpierw znajdż czy wogóle jest korek M15x1.5. Posprawdzaj czy nie będzie haczyć po bokach.glowijac pisze: ↑17 lis 2025, 21:54Dzięki za odpowiedź, taki właśnie mam plan czyli nagwintować z M14 na M15. Na szczęście nie cieknie wiec na spokojnie można się przygotować.
Czy ktoś może polecić jakiś zestaw naprawczy (gwintownik M15x1.5 z korkami+podkadka)? Niestety po wczytaniu sie w opinie tych, które pojawiają w wyszukiwarce nie zachęcają do kupna .
I pamiętaj jeśli masz korek m14x1.5 to otwór masz 12.5mm, do m15x1.5 musisz mieć 13.5, musisz rozwiercić, tam jest wogóle miejsce? Wkrętarka wiertło 13.5 nie złapie, chyba że masz trzonek zwiężany.
Najlepiej sciągnąć miskę i poprawić...
-
Pyra_x
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 14
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: POZNAN
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
Ostatnio dałem do wymiany oleju i miałem identyczny przypadek, mechanik mi pokazał że zastosował zestaw z wkładką helicoil i z załatwiło sprawę.
-
glowijac
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 16
- Rejestracja: 14 paź 2018, 22:00
- Imię: Glowijac
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
Korek M15 dobrej jakości znalazłem od Fischera, natomiast jak gwint jest ścięty to raczej średnica jest już większa czyli ok 13. Zastosuje gwintowniki dwu stopniowe - pierwsze ździerak a potem wykończeniowy. Ściągniecie miski nie jest u mnie takie prostebgroni pisze: ↑17 lis 2025, 23:06
Najpierw znajdż czy wogóle jest korek M15x1.5. Posprawdzaj czy nie będzie haczyć po bokach.
I pamiętaj jeśli masz korek m14x1.5 to otwór masz 12.5mm, do m15x1.5 musisz mieć 13.5, musisz rozwiercić, tam jest wogóle miejsce? Wkrętarka wiertło 13.5 nie złapie, chyba że masz trzonek zwiężany.
Najlepiej sciągnąć miskę i poprawić...
- Załączniki
-
- FA1 korek spustu oleju M15.jpg (16.78 KiB) Przejrzano 225 razy
-
Onlinebgroni
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 314
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
Spróbuj, pamiętaj aby gwintowniki byli skrętne, bo inaczej wiór do środka wejdzie. Uważaj na wóry, aby nie dostali się do oleju.glowijac pisze: ↑19 lis 2025, 21:41Korek M15 dobrej jakości znalazłem od Fischera, natomiast jak gwint jest ścięty to raczej średnica jest już większa czyli ok 13. Zastosuje gwintowniki dwu stopniowe - pierwsze ździerak a potem wykończeniowy. Ściągniecie miski nie jest u mnie takie prostebgroni pisze: ↑17 lis 2025, 23:06
Najpierw znajdż czy wogóle jest korek M15x1.5. Posprawdzaj czy nie będzie haczyć po bokach.
I pamiętaj jeśli masz korek m14x1.5 to otwór masz 12.5mm, do m15x1.5 musisz mieć 13.5, musisz rozwiercić, tam jest wogóle miejsce? Wkrętarka wiertło 13.5 nie złapie, chyba że masz trzonek zwiężany.
Najlepiej sciągnąć miskę i poprawić...
Ja robiłbym 2 zwoje, wyciągam aby wyczyszczyć wióry, znowu 2 zwoje i td.
To jest alu czy stal? Jeśli stal, podstaw tam mocny magnez, zatrzyma wióry.
-
sruba50
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 490
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
Są zestawy naprawcze na allegro , gwintujesz tym co masz w zestawie. Jak opiłki wlecą to je wyjmiesz a jak nie to trochę oleju wlejesz to wylecą z nim
-
glowijac
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 16
- Rejestracja: 14 paź 2018, 22:00
- Imię: Glowijac
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zderwany gwint w misce olejowej pod korek spustowy oleju
Pyra_x: Co do helicoil to po wkręceniu sprężynki trzeba wbić poprzeczkę i wtedy ona wpada do środka miski wiec na razie ten sposób zostawiam jako backup.
bgroni: To jest alu, dzięki za wszystkie podpowiedzi.
sruba50: Zestawy dostępne na Allegro w większości mają tą wadę, że korpusy śrub przy łbie nie są podtoczone tylko szersze niż gwint wiec może przy dokręceniu dojść nawet do pękniecia miski. Dodatkowo podkładki są za cienkie w SPAM do odstępu do łba i się dobrze nie uszczelniają.
bgroni: To jest alu, dzięki za wszystkie podpowiedzi.
sruba50: Zestawy dostępne na Allegro w większości mają tą wadę, że korpusy śrub przy łbie nie są podtoczone tylko szersze niż gwint wiec może przy dokręceniu dojść nawet do pękniecia miski. Dodatkowo podkładki są za cienkie w SPAM do odstępu do łba i się dobrze nie uszczelniają.








