Cześć
Zabieram się do montażu tempomatu w moim A6 (2.4 ARJ, 1999, przepustnica elektroniczna).
Po "przekopaniu" internetu nie chciałbym potwierdzić schemat (załączony) oraz to, że pod 171 do podłączenia 12V (zakładam z czujnika sprzęgła).
Czy ktoś z Was może to potwierdzić lub ma dostęp do manuala aby tę stronę oraz odnośnik do potencjału 171 pokazać ?
Z góry dziękuję !
[A6 C5 1999] Montaż tempomatu 2.4 ARJ
-
bordos
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1
- Rejestracja: 06 lip 2025, 16:55
- Imię: Jan
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gda
[A6 C5 1999] Montaż tempomatu 2.4 ARJ
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
recu13
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2
- Rejestracja: 27 paź 2025, 17:43
- Imię: Maciej
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Niepołomice
Re: [A6 C5 1999] Montaż tempomatu 2.4 ARJ
Prośba o pomoc w montażu tempomatu.
Mam Audi a6 c5 sedan 1999r 2.4 ARJ 6v 121kW 165KM z automatyczną skrzynią biegów ZF 5HP19.
Wymieniłem manetkę przy kierownicy na Febi bilstein 21594.
Kupiłem i przeciągnąłem wiązkę od manetki, która ma taki układ:
pin 2 kabel niebieski
3 zielony
4 żółty x2
5 czarny
6 czerwony
7 żółty
ostatecznie z wiązki wychodzi niebieski, czerwony, czarny, zielony, żółty
Przy sterowniku silnika ECU jest biała kostka, w którą prawdopodobnie trzeba się wpiąć.
Sprawdziłem miernikiem jest połączenie ECU z białą kostką, które wygląda tak:
pin 75 z ecu to na białej kostce niebieski
pin 76 to czerwono szary
pin 77 jest pusty (prawdopodobnie dlatego że to automat i nie trzeba wyłączania sprzęgłem)
Chatgpt powiedział, że mam podpiąć i podpiąłem to w ten sposób
Kolor z manetki i Funkcja -> Gdzie w aucie podłączyć
Żółty ON/OFF -> T15a pin 4 przewód niebieski (idzie do ECU pin 75)
Niebieski SET/RES -> T15a pin 6 przewód czerwono-szary (idzie do ECU pin 76)
Zielony CANCEL -> NIE PODŁĄCZAĆ (automat – brak pinu 77)
Czarny 12 V po zapłonie -> podpiąłem pod +12V po zapłonie (gniazdko 12V)
Czerwony Masa (–) -> śruba masowa przy ECU
potem aktywacja tempomatu w vcds
VCDS → [01-Engine] → [Login-11] → 11463 → [Do It!] (aktywacja GRA).
Po zdrobnieniu wszystkiego, była próba ale poszło jakieś zwarcie i dym z manetki. Odłączyłem wszystko.
Czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć jak to ma być podłączone?
Mam Audi a6 c5 sedan 1999r 2.4 ARJ 6v 121kW 165KM z automatyczną skrzynią biegów ZF 5HP19.
Wymieniłem manetkę przy kierownicy na Febi bilstein 21594.
Kupiłem i przeciągnąłem wiązkę od manetki, która ma taki układ:
pin 2 kabel niebieski
3 zielony
4 żółty x2
5 czarny
6 czerwony
7 żółty
ostatecznie z wiązki wychodzi niebieski, czerwony, czarny, zielony, żółty
Przy sterowniku silnika ECU jest biała kostka, w którą prawdopodobnie trzeba się wpiąć.
Sprawdziłem miernikiem jest połączenie ECU z białą kostką, które wygląda tak:
pin 75 z ecu to na białej kostce niebieski
pin 76 to czerwono szary
pin 77 jest pusty (prawdopodobnie dlatego że to automat i nie trzeba wyłączania sprzęgłem)
Chatgpt powiedział, że mam podpiąć i podpiąłem to w ten sposób
Kolor z manetki i Funkcja -> Gdzie w aucie podłączyć
Żółty ON/OFF -> T15a pin 4 przewód niebieski (idzie do ECU pin 75)
Niebieski SET/RES -> T15a pin 6 przewód czerwono-szary (idzie do ECU pin 76)
Zielony CANCEL -> NIE PODŁĄCZAĆ (automat – brak pinu 77)
Czarny 12 V po zapłonie -> podpiąłem pod +12V po zapłonie (gniazdko 12V)
Czerwony Masa (–) -> śruba masowa przy ECU
potem aktywacja tempomatu w vcds
VCDS → [01-Engine] → [Login-11] → 11463 → [Do It!] (aktywacja GRA).
Po zdrobnieniu wszystkiego, była próba ale poszło jakieś zwarcie i dym z manetki. Odłączyłem wszystko.
Czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć jak to ma być podłączone?








