Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
Witam
mam pytanie czy czujnik różnicy ciśnień o numerze O 281 006 005 Bosch będzie pasował do mojej A6 - silnik 3.0 TDI CDYA ?
mam pytanie czy czujnik różnicy ciśnień o numerze O 281 006 005 Bosch będzie pasował do mojej A6 - silnik 3.0 TDI CDYA ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
Witam
wymieniłem ten czujnik różnicy ciśnień i mam pytanie. Stary czujnik pokazywał mi w pozycji 102.3 wartości 6 i czasami 13 mbar. Ten nowy (Bosch) pokazuje natomiast 6 ale czasem wskakuje 0 mbar. Czy ktoś podpowie co się dzieje i gdzie szukać przyczyny takich zachowań ?
Dodam, że w lipcu ubiegłego roku był "prany" DPF i przez ten czas wszystko było dobrze.
pozdrawiam
wymieniłem ten czujnik różnicy ciśnień i mam pytanie. Stary czujnik pokazywał mi w pozycji 102.3 wartości 6 i czasami 13 mbar. Ten nowy (Bosch) pokazuje natomiast 6 ale czasem wskakuje 0 mbar. Czy ktoś podpowie co się dzieje i gdzie szukać przyczyny takich zachowań ?
Dodam, że w lipcu ubiegłego roku był "prany" DPF i przez ten czas wszystko było dobrze.
pozdrawiam
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 553
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
Jakich zachowań ? Zmienności wskazań czujnika różnicy ciśnienia ? To zupełnie normalne działanie. Nie szukaj dziury w całym.
A "stary" podawał inne wartości pewnie przy większym zapełnieniu sadzą. Stąd też jego wyższe wskazania. Zmiana na nowy niepotrzebna.
A "stary" podawał inne wartości pewnie przy większym zapełnieniu sadzą. Stąd też jego wyższe wskazania. Zmiana na nowy niepotrzebna.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
Ja wiem, że wskazania czujnika zmieniają się podczas przyspieszania ale ja mówię o wskazaniach na biegu jałowym. Wcześniej była cały czas wartość 6 mbar (na biegu jałowym oczywiście) a teraz raz 6 a raz 0 i dlatego mnie to niepokoi
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 553
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
I tak też to zrozumiałem, oczywiście, że na jałowym. Reszty nie będę powtarzał.
Jeśli lubisz się zamartwiać, to masz tu niezły grunt pod rozmyślania w długie wieczory nadchodzącej zimnej pory roku...
Jeśli lubisz się zamartwiać, to masz tu niezły grunt pod rozmyślania w długie wieczory nadchodzącej zimnej pory roku...
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
Ile pokazuje offset czujnika ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
w pozycji 102.3 mam 6 mbar ale czasem wskakuje 0 a w 102.4 mam 0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Re: Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
Witam długo nic nie pisałem bo obserwowałem zachowanie DPF-a. Ja miałem błąd sondy lambda, sonda została wymieniona, zrobione ponad 2 tyś. km i wszystko wróciło do normy - czyli błąd sondy nie wraca a DPF wypala się w jeździe miejskiej co 280-300 km a na trasie co 700-800 km.
Dzięki za wszelką pomoc i wyjaśnienia
Dzięki za wszelką pomoc i wyjaśnienia

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 cze 2017, 11:33
- Lokalizacja: Norwegia
Re: Audi A6 C6 Avant 2.7 TDI Czujnik Różnicy Ciśnień
Witam Mam problem z czujnikiem różnicy ciśnień lub dpf-em ponieważ wychodzi mi błąd za wysokie wypełnienie filtra cząstek stałych p242f
i ogólnie z tego co się dowiedziałem to to zapełnienie prawdopodobnie mierzy ten czujnik różnicy ciśnień aczkolwiek też w niektórych miejscach czytałem że może to też powodować wału korbowego czujnik ale od tego jestem jeszcze daleko w tym momencie sprawdziłem wskazania czujnika zważając na to że wymieniłem go na nowy i pomierzyłem wskazania starego i nowego razem z oporami gdzie nowe czujnik między pinami ma od 1.9 kOm do połączenia między drugimi pinami do 2 kOm
i na wskazaniach offset pokazuje zero a różnica ciśnień pokazuje 7,14 Mbar
a przy wyłączonym silniku zero ale w tej grupie 104 jest też coś takiego jak wskazania zapełnienia filtra cząstek
i tam już się dzieje bo wskazania zadane czy odpalonym silniku powoli rosną od 5 i co pół do w górę a na drugim pomiarze aktualnym rosną bardzo szybko aż do 70 po czym po chwili na desce rozdzielczej wyskakuje ikonka spirali i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny pokazując błąd z blokowania przez sterownik silnika ale na włączonym zapłonie nie uruchomionym silniku po wykasowaniu błędu błąd nie wraca do momentu kiedy nie odpali się silnika i aktualne wskazania nie zaczynają rosnąć niewymiernie do zadanych I teraz jest pytanie Gdzie szukać problemu Czy przyczyny gdzie Przy dodaniu gazu do około 2500 obrotów różnica na czujniku różnicy ciśnień dochodzi do 50 milibarów co wydaje mi się nie za dużym a i tak wypełnienie rośnie do około 73 4 i się stabilizuje czasami nawet lekko zaczyna spadać na wolnych obrotach ale oczywiście po krótkim momencie gdzie już to zaczyna rosnąć wywala błąd w postaci kodu będą p 242f
Może jest tu jakiś fachowiec który ma pojęcie Gdzie można szukać problemu Czy ten czujnik może jest połączony z jakimś innym czujnikiem czy świecą czy czujnikiem temperatury gdzie inny czujnik może powodować ten błąd rośnięcia czy może też robi to sonda lambda a i przy włączonym silniku rozgrzaniu silnika do 80 stopni temperatura na dwóch czujnikach które mi się wyświetlają pokazuje na pierwszym około 150 stopni a na drugiej około 140 stopni na tym co jest na filtrze DPF
i ogólnie z tego co się dowiedziałem to to zapełnienie prawdopodobnie mierzy ten czujnik różnicy ciśnień aczkolwiek też w niektórych miejscach czytałem że może to też powodować wału korbowego czujnik ale od tego jestem jeszcze daleko w tym momencie sprawdziłem wskazania czujnika zważając na to że wymieniłem go na nowy i pomierzyłem wskazania starego i nowego razem z oporami gdzie nowe czujnik między pinami ma od 1.9 kOm do połączenia między drugimi pinami do 2 kOm
i na wskazaniach offset pokazuje zero a różnica ciśnień pokazuje 7,14 Mbar
a przy wyłączonym silniku zero ale w tej grupie 104 jest też coś takiego jak wskazania zapełnienia filtra cząstek
i tam już się dzieje bo wskazania zadane czy odpalonym silniku powoli rosną od 5 i co pół do w górę a na drugim pomiarze aktualnym rosną bardzo szybko aż do 70 po czym po chwili na desce rozdzielczej wyskakuje ikonka spirali i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny pokazując błąd z blokowania przez sterownik silnika ale na włączonym zapłonie nie uruchomionym silniku po wykasowaniu błędu błąd nie wraca do momentu kiedy nie odpali się silnika i aktualne wskazania nie zaczynają rosnąć niewymiernie do zadanych I teraz jest pytanie Gdzie szukać problemu Czy przyczyny gdzie Przy dodaniu gazu do około 2500 obrotów różnica na czujniku różnicy ciśnień dochodzi do 50 milibarów co wydaje mi się nie za dużym a i tak wypełnienie rośnie do około 73 4 i się stabilizuje czasami nawet lekko zaczyna spadać na wolnych obrotach ale oczywiście po krótkim momencie gdzie już to zaczyna rosnąć wywala błąd w postaci kodu będą p 242f
Może jest tu jakiś fachowiec który ma pojęcie Gdzie można szukać problemu Czy ten czujnik może jest połączony z jakimś innym czujnikiem czy świecą czy czujnikiem temperatury gdzie inny czujnik może powodować ten błąd rośnięcia czy może też robi to sonda lambda a i przy włączonym silniku rozgrzaniu silnika do 80 stopni temperatura na dwóch czujnikach które mi się wyświetlają pokazuje na pierwszym około 150 stopni a na drugiej około 140 stopni na tym co jest na filtrze DPF