S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Ja chyba skorzystam z Maktransu w wawie. Powiem ci, że obserwuje od dłuższego czasu Lisie Kąty i szczerze mówiąc na dzisiaj to wydaje mi się, że kieruje nimi tylko i wyłącznie zysk bez względu na cokolwiek. Nie ma nawet możliwości dodzwonienia się, bo ustawili sobie automatyczną sekretarkę i oddzwonią tylko w wybranych przez siebie przypadkach. Także mogę sobie wyobrazić, że w razie jakichś powikłań po naprawie to nie będzie nawet jak się z nimi skontaktować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2024, 08:04
- Imię: Michał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PRUDNIK
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
dzień dobry,
jestem nową osobą tutaj na forum także na początku dziękuje za przyjęcie
niedawno przesiadłem się z AUDI A4 ALLROAD na AUDI A6 C7 z 2017 roku. 2.0 TDI 190KM silnik DDDA quattro + automat
na początku jak to przeważne bywa trzeba zrobić duży serwis jak się nie jest w 100% pewnym co do samochodu.
także zostało zrobione:
- kpl rozrząd + mikro + alternator etc.
- pasek na pompie oleju bo już przebieg ponad 200 k jest
- regeneracja turbo (luzy miała)
- czyszczenie DPF pod ciśnieniem (3 razy myty żeby uzyska 0mbar)
- nowa odma
- nowe gumki oryginalne na zaworach
- wymiana oleju z silniku (wcześniej płukanka i dolany ceratimizer)
- wymiana oleju w dyfrach
- wymiana oleju w skrzyni + 2 filtry nowe
(14k PLN w plecy na tem moment
)
A6 jest po chip i obecnie generuje ok 213km i ok 420Nm (zmodyfikowane przez poprzedniego właściciela) - ja tylko zmierzyłem to na hamowni drogowej
samochód ogólnie bardzo przyjemny, jeszcze z aktywnym tempomatem to bajka :D
ale wracając do tematu
ma dziwne objawy skrzyni biegów (poprzedni właściciel mówił mi o tym ale przy zakupie to aż tak źle nie wyglądało)
poniżej linki do filmików
https://youtu.be/Zm_YtReMIL4
https://youtu.be/2EJ238CoCYo
https://youtu.be/nLdB2b31DEk
jeden ze znajomych twierdzi że poszedł soft ?
skrzynia zmienia biegi płynnie jak juz się jedzie, na aktywnym tempomacie bez problemu hamuje do 0 i startuje
jest bardzo żwawa, nie nie szarpie przy zmianie biegów, mechanik powiedział że gdyby nie ten mały bubel to skrzynia wzorowa.
tylko czasem obroty szaleją jak na tym filmiku do wbiciu "D"
Mechanik który robi mi te auto nigdy nie miał takiego przypadku, a ludzie którzy robią dla niego automaty mają zakład zamknięty do 15 sierpnia
pytanko czy miał ktoś w was podobny problem ? czy wgranie softu może coś pomóc ?
dodatkowe info odnośnie skrzyni:
Opis sytemu : 0B5 20 TDIRdW
Numer części: 4G0927166N
Numer wyposażenia komputerowego: 0B5927156K
Wersja sprzętu: H06
Wersja oprogramowania: 0004
dolna wartość adaptacji sprzęgło 1: 2,786 bar
górna wartość adaptacji sprzęgło 1: 7,942 bar
dolna wartość adaptacji sprzęgło 2: 2,524 bar
górna wartość adaptacji sprzęgło 2: 7,766 bar
jeśli jakieś dane będą potrzebne dajcie znać
mam nadzieje ze pomożecie
pozdrawiam
jestem nową osobą tutaj na forum także na początku dziękuje za przyjęcie

niedawno przesiadłem się z AUDI A4 ALLROAD na AUDI A6 C7 z 2017 roku. 2.0 TDI 190KM silnik DDDA quattro + automat
na początku jak to przeważne bywa trzeba zrobić duży serwis jak się nie jest w 100% pewnym co do samochodu.
także zostało zrobione:
- kpl rozrząd + mikro + alternator etc.
- pasek na pompie oleju bo już przebieg ponad 200 k jest
- regeneracja turbo (luzy miała)
- czyszczenie DPF pod ciśnieniem (3 razy myty żeby uzyska 0mbar)
- nowa odma
- nowe gumki oryginalne na zaworach
- wymiana oleju z silniku (wcześniej płukanka i dolany ceratimizer)
- wymiana oleju w dyfrach
- wymiana oleju w skrzyni + 2 filtry nowe
(14k PLN w plecy na tem moment

A6 jest po chip i obecnie generuje ok 213km i ok 420Nm (zmodyfikowane przez poprzedniego właściciela) - ja tylko zmierzyłem to na hamowni drogowej
samochód ogólnie bardzo przyjemny, jeszcze z aktywnym tempomatem to bajka :D
ale wracając do tematu
ma dziwne objawy skrzyni biegów (poprzedni właściciel mówił mi o tym ale przy zakupie to aż tak źle nie wyglądało)
poniżej linki do filmików
https://youtu.be/Zm_YtReMIL4
https://youtu.be/2EJ238CoCYo
https://youtu.be/nLdB2b31DEk
jeden ze znajomych twierdzi że poszedł soft ?

skrzynia zmienia biegi płynnie jak juz się jedzie, na aktywnym tempomacie bez problemu hamuje do 0 i startuje
jest bardzo żwawa, nie nie szarpie przy zmianie biegów, mechanik powiedział że gdyby nie ten mały bubel to skrzynia wzorowa.
tylko czasem obroty szaleją jak na tym filmiku do wbiciu "D"
Mechanik który robi mi te auto nigdy nie miał takiego przypadku, a ludzie którzy robią dla niego automaty mają zakład zamknięty do 15 sierpnia

pytanko czy miał ktoś w was podobny problem ? czy wgranie softu może coś pomóc ?
dodatkowe info odnośnie skrzyni:
Opis sytemu : 0B5 20 TDIRdW
Numer części: 4G0927166N
Numer wyposażenia komputerowego: 0B5927156K
Wersja sprzętu: H06
Wersja oprogramowania: 0004
dolna wartość adaptacji sprzęgło 1: 2,786 bar
górna wartość adaptacji sprzęgło 1: 7,942 bar
dolna wartość adaptacji sprzęgło 2: 2,524 bar
górna wartość adaptacji sprzęgło 2: 7,766 bar
jeśli jakieś dane będą potrzebne dajcie znać

mam nadzieje ze pomożecie
pozdrawiam

- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Ciśnienia adaptacji wyglądają na w normie.
Nie wiem co można rozumieć pod pojęciem 'poszedł soft'. Jak było zrobione dobrze, to nic się samo z siebie tam nie uszkodziło. Powodów tego zachowania może być wiele, widać, że się gubi.
Zacząłbym od próby adaptacji ODIS'em.
Cofnięcie softu to jest jakaś opcja, ale pamiętaj, że jak wgrasz inną wersję to będziesz miał fabryczną i nie wrócisz do tej poprzedniej.
Nie wiem co można rozumieć pod pojęciem 'poszedł soft'. Jak było zrobione dobrze, to nic się samo z siebie tam nie uszkodziło. Powodów tego zachowania może być wiele, widać, że się gubi.
Zacząłbym od próby adaptacji ODIS'em.
Cofnięcie softu to jest jakaś opcja, ale pamiętaj, że jak wgrasz inną wersję to będziesz miał fabryczną i nie wrócisz do tej poprzedniej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2024, 08:04
- Imię: Michał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PRUDNIK
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
dzięki za odp.
to co wysłałem na filmie to najgorszy przypadek jaki do tej pory zanotowałem.
w większości przypadków trochę tylko obroty spadają (i nie świruje D/D1 ) i jak się dość szybko puści pedał hamulca to nie jest to aż tak odczuwalne.
jak dojeżdżam np. do świateł i trzymam go na hamulcu to jest wszystko ok. AH podobnie.
to się dzieje tylko na świeżo po wbiciu "D". i nie ma reguły czy ciepły czy zimny
chce w najbliższym czasie pojechać do serwisu na diagnostykę żeby zobaczyć co tam mi powiedzą.
jestem z Opolskiego ale na Śląsk lub Dolny Śląsk nie mam aż tak daleko.
Możecie kogoś polecić kto nie będzie chciał odrazu całej skrzyni rozbierać tylko zdiagnozuje problem ?
myślę o podjechaniu tutaj na początek Serwis-Skrzyni.pl - opinie dość dobre
to co wysłałem na filmie to najgorszy przypadek jaki do tej pory zanotowałem.
w większości przypadków trochę tylko obroty spadają (i nie świruje D/D1 ) i jak się dość szybko puści pedał hamulca to nie jest to aż tak odczuwalne.
jak dojeżdżam np. do świateł i trzymam go na hamulcu to jest wszystko ok. AH podobnie.
to się dzieje tylko na świeżo po wbiciu "D". i nie ma reguły czy ciepły czy zimny
chce w najbliższym czasie pojechać do serwisu na diagnostykę żeby zobaczyć co tam mi powiedzą.
jestem z Opolskiego ale na Śląsk lub Dolny Śląsk nie mam aż tak daleko.
Możecie kogoś polecić kto nie będzie chciał odrazu całej skrzyni rozbierać tylko zdiagnozuje problem ?
myślę o podjechaniu tutaj na początek Serwis-Skrzyni.pl - opinie dość dobre
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 paź 2023, 01:07
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stargard
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Czujnik biegu ten w skrzyni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2024, 08:04
- Imię: Michał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PRUDNIK
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
ciekawa diagnoza może i trafna
pogadam z mechanikiem czy da rade to ogarnąć i dam znać czy coś się zmieniło po jego wymianie. dzięki 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 mar 2025, 00:11
- Imię: Martin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
CZY KTOS ROZWAŻAŁ PROBLEM SZARPNIĘCIA PO ZATRZYMANIU?
Wymieniłem mechatronikę na inną używaną sprzęgło nowe a szarpnięcie dalej jest
Wymieniłem mechatronikę na inną używaną sprzęgło nowe a szarpnięcie dalej jest
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Hehe dzisiaj pierwszy raz w tym roku ciepło więc i u mnie ten problem powrócił 
Jak ktoś znajdzie rozwiązanie to będzie mistrz, bo to na pewno jest jakiś jeden drobny element który pod wpływem temperatury szwankuje.

Jak ktoś znajdzie rozwiązanie to będzie mistrz, bo to na pewno jest jakiś jeden drobny element który pod wpływem temperatury szwankuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lut 2023, 00:07
- Imię: Robert
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: opolskie
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Dzwoniłem do L. Kątów w zeszłym tygodniu i tak jak mówisz. Automat a po dwóch dniach oddzwoniła sympatyczna Pani, która oznajmiła mi, że jeśli mechanik odezwie się do 2 dni to będą robić a jak nie to mam szukać pomocy gdzie indziej.Edddisz pisze: ↑03 lip 2024, 10:17Ja chyba skorzystam z Maktransu w wawie. Powiem ci, że obserwuje od dłuższego czasu Lisie Kąty i szczerze mówiąc na dzisiaj to wydaje mi się, że kieruje nimi tylko i wyłącznie zysk bez względu na cokolwiek. Nie ma nawet możliwości dodzwonienia się, bo ustawili sobie automatyczną sekretarkę i oddzwonią tylko w wybranych przez siebie przypadkach. Także mogę sobie wyobrazić, że w razie jakichś powikłań po naprawie to nie będzie nawet jak się z nimi skontaktować.
U siebie robię adaptacje co 2-3 dni, żeby móc jakkolwiek jeździć. Pomaga na chwilę i się wszystko rozjeżdża.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
W międzyczasie skorzystałem z ich usług. Wysłałem do nich mechę i niby główny zawór na płycie znacznie poniżej normy więc podobno wymienili.R4xx pisze: ↑01 cze 2025, 16:35Dzwoniłem do L. Kątów w zeszłym tygodniu i tak jak mówisz. Automat a po dwóch dniach oddzwoniła sympatyczna Pani, która oznajmiła mi, że jeśli mechanik odezwie się do 2 dni to będą robić a jak nie to mam szukać pomocy gdzie indziej.Edddisz pisze: ↑03 lip 2024, 10:17Ja chyba skorzystam z Maktransu w wawie. Powiem ci, że obserwuje od dłuższego czasu Lisie Kąty i szczerze mówiąc na dzisiaj to wydaje mi się, że kieruje nimi tylko i wyłącznie zysk bez względu na cokolwiek. Nie ma nawet możliwości dodzwonienia się, bo ustawili sobie automatyczną sekretarkę i oddzwonią tylko w wybranych przez siebie przypadkach. Także mogę sobie wyobrazić, że w razie jakichś powikłań po naprawie to nie będzie nawet jak się z nimi skontaktować.
U siebie robię adaptacje co 2-3 dni, żeby móc jakkolwiek jeździć. Pomaga na chwilę i się wszystko rozjeżdża.
Jednakże jak możesz się domyślać, w żaden sposób mi to nie pomogło na jakiekolwiek dolegliwości w pracy skrzyni

Maktrans stanowczo wykluczyłem po rozmowie telefonicznej - naciągacze na dodatkowe usługi i kłamczuchy.
Planuję obejście tego problemu softem - zmniejszę temperaturę otwarcia termostatu. Wystarczyłoby nie dopuszczać aby skrzynia miała więcej niż 90 stopni i problemu nie będzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lut 2023, 00:07
- Imię: Robert
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: opolskie
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Może faktycznie jest coś w tym czujniku położenia biegów. Wolałbym wiedzieć zanim będzie się miało skrzynię poza autem i zanim wjedzie nowe sprzęgło z ogarniętą mechatroniką. Chociaż nie uśmiechałoby mi się rozbierać drugiej części skrzyni dla głupiego pozycjonera.
Może @ortis rozwiązał już problem, albo jest coś bliżej niż my.
Co do softu. Mam 0004. Ciekaw jestem jakie zmiany mają nowsze wersje.
Zauważyłem, że u mnie problem pojawił się po serwisie olejowym, kiedy to po zalaniu mojej skrzyni olejem wątpliwej jakości przez renomowany, warszawki serwis skrzynia zaczęła się przegrzewać. Później po kolejnej zmianie na świeży, porządny olej problem ustąpił. Pojeździłem z 10k km i znów ta sama sytuacja. Na podstawie diagnozy tych przypadków możnaby powoli doktorat napisać.
Może @ortis rozwiązał już problem, albo jest coś bliżej niż my.
Co do softu. Mam 0004. Ciekaw jestem jakie zmiany mają nowsze wersje.
Zauważyłem, że u mnie problem pojawił się po serwisie olejowym, kiedy to po zalaniu mojej skrzyni olejem wątpliwej jakości przez renomowany, warszawki serwis skrzynia zaczęła się przegrzewać. Później po kolejnej zmianie na świeży, porządny olej problem ustąpił. Pojeździłem z 10k km i znów ta sama sytuacja. Na podstawie diagnozy tych przypadków możnaby powoli doktorat napisać.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Rzecz w tym, że się nie dowiesz tak łatwo.R4xx pisze: ↑01 cze 2025, 16:53Może faktycznie jest coś w tym czujniku położenia biegów. Wolałbym wiedzieć zanim będzie się miało skrzynię poza autem i zanim wjedzie nowe sprzęgło z ogarniętą mechatroniką. Chociaż nie uśmiechałoby mi się rozbierać drugiej części skrzyni dla głupiego pozycjonera.
Może @ortis rozwiązał już problem, albo jest coś bliżej niż my.
Co do softu. Mam 0004. Ciekaw jestem jakie zmiany mają nowsze wersje.
Jeden mechanik mi napisał kiedyś, że na 100% winna jest mechatronika i tylko kupno nowej z ASO za 15k rozwiązuje ten problem.
Miał ten problem w wielu autach łącznie ze swoim.
Zmiana fabrycznych wersji softu skrzyni nic ci nie da - wiem, bo bawiłem się wersjami z VCP.
Ja jak nic nie znajdę to jak mówię, spróbuję ze zmianą temperatury na termostacie, bo nie potrzebuję tam mieć 95 stopni szczególnie w dieslu.
A jest to rozwiązanie bez porównania tańsze...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 lut 2023, 00:07
- Imię: Robert
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: opolskie
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Gdybym miał pewność, że problemem jest mechatronika. Nawet bym się nie zastanawiał.
https://youtu.be/iW8wHlT2NUg?feature=shared
https://youtu.be/iW8wHlT2NUg?feature=shared
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic - szarpanie po zatrzymaniu
Obejrzałem z grubsza ten filmik. To tłumaczenie automatyczne trochę słabe.R4xx pisze: ↑01 cze 2025, 17:07Gdybym miał pewność, że problemem jest mechatronika. Nawet bym się nie zastanawiał.
https://youtu.be/iW8wHlT2NUg?feature=shared
Jakbym miał obstawiać to co ma wpływ na to szarpnięcie to ten papier, ale no u mnie był chyba dobry, bo rozbierali mi to na Lisich Kątach, choć czy byli na tyle rozsądni, że zerknęli w te sitka to nie mam pojęcia...
Jak samemu się tego nie zrobi od początku do końca to nigdy nie ma pewności.
W necie są tematy z US nawet sprzed ponad 10 lat z tym problemem więc to występowało też w autach stosunkowo nowych z niskim przebiegiem.
Ktoś tam napisał, że wymienili mu TCU i dopiero ustało... ale ile w tym prawdy?
To się tak zachowuje jakby jakiś element pod wpływem ciepła się rozszerzał i klinował i upuszczenie ciśnienia.
Warto zauważyć, że to następuje już po zmianie z 2 na 1, a nie podczas.