Ja wiem jak to zrobić Vcp ale mam chińczyka i to pewnie już starszy model bo kilka lat temu kupowałem. Pytam czy da radę vcds i jak to zrobić bo czytałem wyżej, że ktoś to ogarniał właśnie vcds130TDI pisze: ↑31 sty 2025, 09:00Ja ogarnąłem to obdeleven jednym kliknięciem bez wyciągania eepromów innych cuda wianków. Może vcp się da i ktoś podsunie sposób jak to zrobić?_wladi_ pisze: ↑29 sty 2025, 18:11Dobra teraz moje 5 groszy do tematujednostka 3GP przerobiona z usa na eu ale zostały fale radiowe. VCP ryżowy nie przyjmuje loginu 12345 czy da radę to jakoś inaczej ogarnąć bo czytam że niby vcds tylko nie kumam trochę gdzie tam login wpisać. Czy jest też możliwość że vcp ori ogarnie to zdalnie? Dzięki za sugestie.
![]()
Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
- _wladi_
- Moderator

- Posty: 840
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
-
wuteka
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 23:03
- Imię: Wit
- Rocznik: 2015
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
VCP ryżowym nie ogarniesz. Testowałem na kilku autach.
VCP Ori przyjmuje login 12345 i ogarnie to kodowanie.
VCDS nie przyjmuje loginu 12345 a legenda głosi że ktoś to kiedyś zrobił znając login do sterownika (dostęp upoważniony).
Odis (vas) ryżowy ogarnia.
Najszybciej to ODB eleven (odb11) - kiedyś to kodowanie było płatne. Czy nadal tak jest? Nie wiem, robiłem tylko jedno auto odb11 i kodowanie było płatne.
Jeśli ktoś zna patent na ryżowe Vcp to pewnie nie zdradzi
VCP Ori przyjmuje login 12345 i ogarnie to kodowanie.
VCDS nie przyjmuje loginu 12345 a legenda głosi że ktoś to kiedyś zrobił znając login do sterownika (dostęp upoważniony).
Odis (vas) ryżowy ogarnia.
Najszybciej to ODB eleven (odb11) - kiedyś to kodowanie było płatne. Czy nadal tak jest? Nie wiem, robiłem tylko jedno auto odb11 i kodowanie było płatne.
Jeśli ktoś zna patent na ryżowe Vcp to pewnie nie zdradzi
-
shaqal
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
wuteka pisze: ↑02 lut 2025, 12:23VCP ryżowym nie ogarniesz. Testowałem na kilku autach.
VCP Ori przyjmuje login 12345 i ogarnie to kodowanie.
VCDS nie przyjmuje loginu 12345 a legenda głosi że ktoś to kiedyś zrobił znając login do sterownika (dostęp upoważniony).
Odis (vas) ryżowy ogarnia.
Najszybciej to ODB eleven (odb11) - kiedyś to kodowanie było płatne. Czy nadal tak jest? Nie wiem, robiłem tylko jedno auto odb11 i kodowanie było płatne.
Jeśli ktoś zna patent na ryżowe Vcp to pewnie nie zdradzi![]()
OBD11 to 100zł za jeden klik, jeśli ktoś ma programator to zrobi to za darmo, VCP tak samo za darmo.
-
dreken
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 96
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Podpinam się pod temat w zakresie przekodowania fal radiowych z USA na EU, VCDS ryzowy nie daje rady zmiany bit z 02 na 00.
Czy jak kolega wyżej napisał ODIS ryżowy ogarnie to? Testował ktoś?
Przy okazji podpytam czy jak mam MMI w wersji USA to wgram mapy EU z 2023? Czy jednak trzeba zmieniać cały soft zanim łyknie mapę EU?
Czy jak kolega wyżej napisał ODIS ryżowy ogarnie to? Testował ktoś?
Przy okazji podpytam czy jak mam MMI w wersji USA to wgram mapy EU z 2023? Czy jednak trzeba zmieniać cały soft zanim łyknie mapę EU?
A6 C6
S6 C7
S6 C7
-
doborex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3
- Rejestracja: 25 gru 2024, 00:24
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Niestety nie działa ta zmiana fal na EU w VCP oryginalny , nie przyjmuje tego kodowania, kod ok 12345 ale przy próbie zmian kodowania wywala "Recode error 31 Request out of range" (sprawdzane na 2 egzemplarzach 4G0 035 082G) .shaqal pisze: ↑02 lut 2025, 21:16wuteka pisze: ↑02 lut 2025, 12:23VCP ryżowym nie ogarniesz. Testowałem na kilku autach.
VCP Ori przyjmuje login 12345 i ogarnie to kodowanie.
VCDS nie przyjmuje loginu 12345 a legenda głosi że ktoś to kiedyś zrobił znając login do sterownika (dostęp upoważniony).
Odis (vas) ryżowy ogarnia.
Najszybciej to ODB eleven (odb11) - kiedyś to kodowanie było płatne. Czy nadal tak jest? Nie wiem, robiłem tylko jedno auto odb11 i kodowanie było płatne.
Jeśli ktoś zna patent na ryżowe Vcp to pewnie nie zdradzi![]()
OBD11 to 100zł za jeden klik, jeśli ktoś ma programator to zrobi to za darmo, VCP tak samo za darmo.
-
shaqal
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Działa, ale pewnie źle to wykonujesz.doborex pisze: ↑28 maja 2025, 17:59Niestety nie działa ta zmiana fal na EU w VCP oryginalny , nie przyjmuje tego kodowania, kod ok 12345 ale przy próbie zmian kodowania wywala "Recode error 31 Request out of range" (sprawdzane na 2 egzemplarzach 4G0 035 082G) .shaqal pisze: ↑02 lut 2025, 21:16wuteka pisze: ↑02 lut 2025, 12:23VCP ryżowym nie ogarniesz. Testowałem na kilku autach.
VCP Ori przyjmuje login 12345 i ogarnie to kodowanie.
VCDS nie przyjmuje loginu 12345 a legenda głosi że ktoś to kiedyś zrobił znając login do sterownika (dostęp upoważniony).
Odis (vas) ryżowy ogarnia.
Najszybciej to ODB eleven (odb11) - kiedyś to kodowanie było płatne. Czy nadal tak jest? Nie wiem, robiłem tylko jedno auto odb11 i kodowanie było płatne.
Jeśli ktoś zna patent na ryżowe Vcp to pewnie nie zdradzi![]()
OBD11 to 100zł za jeden klik, jeśli ktoś ma programator to zrobi to za darmo, VCP tak samo za darmo.
-
doborex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3
- Rejestracja: 25 gru 2024, 00:24
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Możliwe że jest jakiś "specjalny sposób" ja po prostu zmieniam wartości w kodowaniach zgodnie z opisem niestety pojawia się wspomniany wcześniej "Recode error 31 Request out of range"shaqal pisze: ↑28 maja 2025, 22:14Działa, ale pewnie źle to wykonujesz.
-
wuteka
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 23:03
- Imię: Wit
- Rocznik: 2015
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Robisz to w trybie engineering ?
-
doborex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3
- Rejestracja: 25 gru 2024, 00:24
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
-
wuteka
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 23:03
- Imię: Wit
- Rocznik: 2015
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
- Doc
- Administrator

- Posty: 3009
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Serwis, elektronik, Vagservice "wuteka"!. 
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
dreken
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 96
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Przy okazji ogarnął ktoś przy ryżowym interfejsie VAS6154 soft ODIS-E v. 12.2?
W ODIS-E powinno się ryżowym sprzętem ogarnąć kodowanie radia z USA na EU ale u mnie sotf nie widzi interfejsu VCI.
Co do wyżej wspomnianej opcji przez kolegę WUTEKA i kodowanie radia to potwierdzam bo nakupiłem tego z ali i ch.. nie przekodowałem
:
1. Ryzowy VCDS nie ogarnia
2 .Ryżowy VCP nie ogarnia
3. Ryżowy VAS6154 v 1.6.6 z softem ODIS-S 6.2 nie ogarnia.
W ODIS-E powinno się ryżowym sprzętem ogarnąć kodowanie radia z USA na EU ale u mnie sotf nie widzi interfejsu VCI.
Co do wyżej wspomnianej opcji przez kolegę WUTEKA i kodowanie radia to potwierdzam bo nakupiłem tego z ali i ch.. nie przekodowałem
1. Ryzowy VCDS nie ogarnia
2 .Ryżowy VCP nie ogarnia
3. Ryżowy VAS6154 v 1.6.6 z softem ODIS-S 6.2 nie ogarnia.
A6 C6
S6 C7
S6 C7
- AudiSS
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 469
- Rejestracja: 30 paź 2014, 14:17
- Imię: Pablo
- Rocznik: 2025
- Moje auto: RS7 4K
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
kup oryginalny nie będzie problemu
Kodowanie online ODIS PW technoplanet@wp.pl, SFD2, Porsche, Audi, Bentley
-
dreken
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 96
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Może w przypadku VCP ma to sens ale kupowanie oryginalnego VASa na jednorazową, nie komercyjną akcje CP+SVM to ekonomicznie się nie spina i dlatego czasem warto skorzystać z usług kogoś kto ma sprzęt i nie ograniczony dostęp geko 
Te ryżowe sprzęty do większości zadań się nadają np. diagnostyka, usuwanie błędów, różne kodowania ale jest kilka istotnych kodowań, których niestety nie ogarną choć lap timera, kodowanie lamp z USA na EU i wiele innych bajerów ogarniają
Te ryżowe sprzęty do większości zadań się nadają np. diagnostyka, usuwanie błędów, różne kodowania ale jest kilka istotnych kodowań, których niestety nie ogarną choć lap timera, kodowanie lamp z USA na EU i wiele innych bajerów ogarniają
A6 C6
S6 C7
S6 C7








