Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Galux20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 11 lis 2021, 09:39
Imię: Piotr
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: Galux20 » 14 mar 2025, 06:07

Galux20 pisze:
10 mar 2025, 18:28
Odebraliśmy kolejną a6c8,tym razem z napędem na cztery koła.
Spalanie większe o około 0.5 litra.

Pokonywanie łuków zauważalnie przyjemniejsze,podobnie ruszanie.
Przyspieszanie bardziej harmonijne od ośki.
Dla osób umiarkowanych to w/w argumenty do przemyślenia.
Spalanie ,serwis ,koszt zakupu powoduje , że 1oska jest do przemyślenia.
Minusem są zegary ,analogowe były bardziej eleganckie,bardziej czytelne.
Wyświetlacz na szybie jest pomocny.
Może to kwestia liftingu, auto jest cichsze.
Matrixy zauważalnie lepiej oswietlają pobocza.
Komunikacja z telefonami poprawiona.
Cieszę się ,że na pokładzie jest navi.
Informuje o korkach jak na zachodzie.

max86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 kwie 2025, 19:38
Imię: Max
Rocznik: 2020
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: max86 » 05 kwie 2025, 19:55

Kochani,
mam A6 40tdi FWD prod. 2020, z audi select+, ogólnie Plichta Audi to PORAŻKA na każdym kroku, ja nie wiem czy oni myślą, że jest monopol w trójmieście, tylko kilka przykładów:

1. auto używane: brak gaśnicy, podnośnika, trójkąta o apteczce nawet nie wspomnę. Coś było grzebane z oprawami okien bocznych (czarne zjechany lakier) + lampy jakieś frendzle wstawione + fotele - znalazłem śruby mocujące jakieś dodatkowe luźno + ściemy, że auto z DE od pracownika Audi DE jak to by miało jakiekolwiek znaczenie?

2. Serwis Lubowidzka: dziwni ludzie, naburmuszeni, za karę. Taki Groby mnie np. oszukał na cenie filtra kabinowego bo 90kkm robiłem u nich przegląd i miało być z MOIM filtrem 2300 a wyszło 2700 czyli jak ich filtrem

3. Serwis Łużycka PORAŻKA!! Prosta wymiana uszczelki pokrywy zaworów skutkuje 3x większym wyciekiem na to obsługa, że ja im pokazuje miskę olejową na foto i jak to nie będzie ich wina to 770zł. No debilizm do potęgi. Rekalamacja: nie cieknie ale w aucie śmierdzi oraz plastiki uwalone jakimś srodkiem, wszystko w plamkach. Daję kierownikowi tego "burdelu" 2 dni żeby do mnie zadzwonił i 2 e-maile olał (albo już nie pracuje..)

4. ASO Ceny KOSMOS: mam webasto i podwójne szyby: 8650zł na wymianę szyby przód.

PS Gość z ASO z Lubowidzkiej miał zrobić fuchę bo od 2020 skrzynia przez WLTP jest jakimś zamułem totalnym, chyba że ciśniesz gaz od połowy wzwyż. Trzeba by soft z 2019 lub to z łapy przestawić. W pewnym momencie kontakt się urwał, z miesiąc temu - może już też nie pracuje?! Generalnie ASO bye bye, robię auto z kolegami po garażach i wiem przynajmniej co jest i się czuje pewniej. Oglądam YT jak się serwisuje i mam katalogi PDF serwisowe.. tak to NIE miało być!

5. Ubezpieczenia w dobrej cenie ale muszę cudować by do pań się dobić e-mailem czy tel. Mają tony polis to i ceny niezłe.

**Usterek** nie było jakiś specjalnie a auto było PL-Hiszpania. w DE pali -1L mniej, stacje Total Energie, Reposol w ES. DPF się wypala często - zaczynam lać rożne cuda, też na wtryski (Stendyne bo Bosch w Bydzi mi poleca - znajomi) Boję się tym jeździć po gwarancji, 100kkm ale tylko coś wymieniali z układem rozruchu ale szło normalnie jeździć.

Podsuwmanie: Audi schodzi na psy, VW jest w tarapatch $ w DE i CH, w serwisach pracują chyba uczniowie a obłsługa jest do d**y

Dodano po 12 minutach 1 sekundzie:
Galux20 pisze:
07 sty 2024, 12:42
B dobrze zrobiłeś.
Miałem okazję jeździć poliftem.
Trudno jest wyłapać różnice, może większe ekran radia.
Lag taki sam , bez znaczenia w codziennej jeździe.
Skrzynia i tak się dostosuje do Twojego stylu jazdy.

Jedyny mankament to nie można sensownie kupić w pakiecie kamery 360 stop.
oj nie, w codziennej jeździe: opóźnienie mocno wyczuwalne przy delikatnym traktowaniu gazu, porażkowej 1100-1200 obr trzyma i na 5-6 daje przy "kilkudziesieciu" km/h. O DSG pisałem już wiem, co można zrobić. Tryb S nie jest rozw. bo na zimnym silniku 2500 obr ciśnie itd., chyba, że musi się jakoś zaadaptować.

A spalanie ktoś jeszcze pisał 4L.. w PL na jakimkolwiek paliwie 5.9 przy 140, w mieście 6.5, pałowanie w górach 10.0. Jazda Hel-Rumia 70km/h bez hamowania żadnego 3.6L xd
Mam 2 letnie z DE, olej był - jak to Niemiec - zgodnie z instrukcją tzw. interwał zmienny, 26k, jak się pałuje to się skraca, ja robię po prostu 2x częściej. Olej z ASO przez neta Shell 0w30 (czyli woda) norma 504/507. Castrol nikt z pracowników serwisu nie poleca..

Dodano po 7 minutach 5 sekundach:
RAOOOO pisze:
05 kwie 2022, 12:42
Koledzy! Objawił się taki oto klekot na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest wszystko ok. Świeżo po przeglądzie na 60 tyś. Problem pojawił się już kilka dni przed przeglądem i objawia się nieregularnie. Oczywiście na przeglądzie nic nie wyszło :) Kilka dni z rzędu nic i nagle traktor, później znowu odpala jak należy. Na nagraniu jest to bardziej donośne niż w rzeczywistości, ale słuchać bardzo wyraźnie.
Pomijając dyskomfort przy starcie wszystko jest ok. Samochód odpycha się jak należy.

w załączeniu link z filmikiem zamieszczonym na wetransfer
https://we.tl/t-ypqOtc9LZU
Plik wygasł ale ogólnie jedyna zaletą tego 40tdi jest spalania. Na zminym na biegu jałowym trzęsie budą, jak się rozgrzeje to już trochę lepiej. Start-Stop przezornie wyłączam bo naczytałem się.. Wolałbym już jakieś tfis ale kupiłem tdi no na eurotripy (z których wyszedł mi przez 2 lata jeden ;p PL-ES-PL). Emisja ero6-temp i tak
*EGR porażka dla kol. dolotowego-intercoolera (nagar)
*DPF to saga już, szczeg. w mieście a auto nie poakzuje, że wypala - trzeba być czujnym
*AdBlue lać zaraz jak się pojawi, że głodny (ponoć się szybciej pitoli układ jak długo się jeździ z komunikatem)
*klapy wirowe: trzęsię mi budą przy rozruchu - ponoć może być ich wina. Póki zapala, nawet leniwie, nie tykam

Dodano po 57 minutach 15 sekundach:
yorey pisze:
13 lut 2022, 08:49
a mnie wciąż zastanawia czemu Panowie porównujecie gruszki ze śliwkami?;-) A6 nie ma odpowiednika w stajni lexusa, NX to auto na miasto, a A6 jest bardziej na trasę, do tego NX to raczej auto dla singla, albo rodziny z małym dzieckiem, co też je odróżnia od A6. Co do jakości wykonania - tu lexus od zawsze był klasą samą dla siebie (no może jeszcze infinity czy acura mogą chodzić w poodbnej lidze), faktycznie CVT nie ma żadnych lagów, ale za to męczy uszy mocnym przyspieszeniem, a cały napęd boli spalaniem podczas szybkiej jazdy w traie. Tak czy inaczej za cholerę tych aut porównać się nie da.
Sorry za brak ą i ę..
Widze, ze wjechal mocno temat Lexa, nie wiem tez czemu akurat NX a nie np ES czy nawet LS bo to by bylo trafniejsze porownanie? Ogolnie hybryda pług-in fajnie jak jezdzisz max kilkadziest km dziennie albo masz wszedzie gniazdka a bez ladowania to.. nie rozpoznaje zastosowania jeszcze, moze troche lepsza dynamika w miescie przy CVT i elektryku i tyle??

A i przy okazji dodam, ze mam ok. 2m i siedzania std. w A6 sa dla mnie za krotkie ale nawet z panorama mam jeszcze z 10cm nad glowa na max spuszczonym fotelu, coz wowczas lepiej sie wykupac z auta niz wysiadac, pomaga mi zawsze slupek A.. fotele sport, nie Sline tylko te ze zint. zaglowkiem wydaja sie twarde ale fajne - coz swoim jechalem czasem 1000+km i sie czulem jak by mnie jakis walec rozjechal ale i tak lepiej niz w KAZDYM innym aucie w sumie :) Zaczynam przeszadzac przy takich dystansach po prostu wszystko. Musialbym jeszcze S/7/A8 te same trasy porobic bo tak to bede fantazjowac ^^

Za to siedzialem (nie jezdzilem) w wszystkich audi praktycznie, cos tam ujezdzalem najnowsze Q2, Q5, Q7 (a i q7 to jest cos innego niz Q8 czyli szeroki "walec" drogowy) i tak
-Q2 zastepczy dostaje 35tfsi, spox wymairy do miasta i tak sobie pojezdzic, wyje ale cos tam ciagnie i zwrotny
-A4 budzetowka w srodku, do jazdy testowej nie doszlo - dzieki
-A6 cos tam czasem mi wibruje przez 1400-1500obr jak by przyszybie, deska szczesliwie nie skrzeczy ale auto z 2020r.. natomiast panorama ma jakby luzne elementy przy kazdym wjezdzie w dziure cos tam slychac, ogolnie bralem uzywke z calkiem bogatym wyposazeniem (poza podczerwienia, HUD i skretna osia - ktora by sie mega przydala ale moze sie popsuc kolejna rzecz po gw.) tak wszystko chyba jest. Matrixy Led (nie tu ultra-super) ok ale oslepiaja tirowcow i mi ciagana z dlugich czesto. Opony mam 18" i wiecej bez pneumatyki by nie bral, bo XL 225/55 juz sa na 2.7 bara twarde jak kamlot, i to aktywne tlumienie cos tam zmienia fakt ale bez szalu. Zawiasy ma A6 calkiem niezle, deliktanie za twarde nawet na Comfort na jak drogi PL;/
-A8 bardziej miekko i szerzej niz w A6 ale nie warte to kosztow 2x zakupu i 3x czesci vs A6 imo

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2925
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: Doc » 06 kwie 2025, 00:50

max86, co prawda temat z TomekC8 ;) ale wyślij (jeśli możesz i chcesz) zdjęcia z twoim Audi A6 C8. ;) Byłoby fajnie. <okok>
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

max86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 kwie 2025, 19:38
Imię: Max
Rocznik: 2020
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: max86 » 06 kwie 2025, 18:40

Dla mnie jedyny słuszny kolor to biały dla A6 ;p nawet fajnie imo kontrastuje z panoramą, załącznik.

60 stron nie dam rady przeczytać ale to co jeszcze wyłapałem od Was:
**DPF: ja miałem od 60kkm więc nie wiem jak był użytkowany w DE, przy 100+kkm i jedzie głównie w PL (990% miasto, 10 trasy) spalanie ever z 5.9 na 6.2, wszędzie w UE biokomponenty niby takie same %. WYPALANIE u mnie 1000obr na jałowym i wentylatory chodzą a temp jeszcze daleko do 80 (piszą w instrukcji, ze można już wykorzystywać osiągi) tak więc jadę na obwodnice, pod górkę, manual z 3000obr i tak kilka min, zjeżdżam na chwilę np na stację i widze obroty 950 na jałowym. Zrobione, można wracać. Olej ma 110st w takich warunkach.
Przerywałem z max 3x procedurę, nigdy więcej.
Dalej mam poziom 10 sadzy/zapełnienia popiołów pod OBD, ile w tym prawdy powiedziała by inspekcja np kamerą lub wymontowanie ale jeździ? Jeździ - to nie dotykaj!

**Spalanie: "kiedyś" pisał mi 1400km i lepiej, 1300+ zawsze, obecnie - nie wiem czemu - max 1200 ileś. Zacząłem cudować lać jakieś LM na DPF, ceratec (zero różnicy, 60zł), oraz Stendyne wlałem dziś licząc, że się oczyszczą wtryski. Nota bene przy wlewaniu uświniłem całą wnękę wlewu + karoserie + koło + felgę --> godzina w plecy mycie tego wszystkiego. Jak chcecie to napiszę czy coś to dało.....

** AA ponoć od modeli od 2020+ idzie łączyć bezprzewodowo, zmianą softu. Generalnie mam Note i nagrzewa się dramatycznie. To działa tak: BT się łączy > załącza WiFi > woła o GPS w tel. > i można używać wszystkich funkcji. Apple działa od zawsze wireless i się nic nie grzeją. A ładowraka indukcyjna to w A6 grill i tyle w temacie :P
Ja mam soft 36xx ale na jakimś serwerze jest już 40xx (wersja stabilna) ale nie, łużycka ASO nie ma takich danych, a koszt aktualizacji to będzie jak coś 1.4k zł. Ja z tymi i***i nie chcę już mieć nic wspólnego

** Navi w audi mnie już nieraz wywiózł w pole albo np w Wejherowie pod prąd itp itd, skończyła się licencja na ich kolorowe mapy oraz ruch drogowy. Specjalnie kupiłem pendrive 64GB USB C żeby samemu aktualizować te mapy (za free są) ale to i tak piszą 2025 a są de facto z chyba 2022-23 i nieaktualne więc Bubel trochę.

** czujniki parkowania wariowały, jakaś aktualizacja ich softu była, 4h czasu.

Podsumowując: skomplikowane drogie auto więc duża rozkmina ile to będę trzymać PO gwarancji. Utrata wartości 11.2022-1.2025 DRAMATYCZNA ale wiadomo jaka była koniunktura etc. Za tę cenę nie dostanę nawet przyzwoitej Śkody

Dodano po 10 minutach 47 sekundach:
Galux20 pisze:
14 mar 2025, 06:07
Galux20 pisze:
10 mar 2025, 18:28
Odebraliśmy kolejną a6c8,tym razem z napędem na cztery koła.
Spalanie większe o około 0.5 litra.

Pokonywanie łuków zauważalnie przyjemniejsze,podobnie ruszanie.
Przyspieszanie bardziej harmonijne od ośki.
Dla osób umiarkowanych to w/w argumenty do przemyślenia.
Spalanie ,serwis ,koszt zakupu powoduje , że 1oska jest do przemyślenia.
Minusem są zegary ,analogowe były bardziej eleganckie,bardziej czytelne.
Wyświetlacz na szybie jest pomocny.
Może to kwestia liftingu, auto jest cichsze.
Matrixy zauważalnie lepiej oswietlają pobocza.
Komunikacja z telefonami poprawiona.
Cieszę się ,że na pokładzie jest navi.
Informuje o korkach jak na zachodzie.
Rozumiem, że masz/używasz A6 TDI z przed 2020 i po 2020 roku? Czy Stronic z 2019 rzeczywiście mniej "muli" bo audi przez WLTP zmuliło stery w Stronic. Tyle wyczytałem w teorii. Teraz fajnie by było zapytać jak rzeczywistość ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Galux20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 11 lis 2021, 09:39
Imię: Piotr
Rocznik: 2019
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: Galux20 » 07 kwie 2025, 10:07

Stary jest 2020.
Przy napędzie na 4 koła nie czuć silnika.
Jak go dotrę to sprawdzę obydwa
.

max86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 kwie 2025, 19:38
Imię: Max
Rocznik: 2020
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: max86 » 14 kwie 2025, 23:55

Wyciek w Stronic: w skrzyni typ "UKZ" jest ponoc czujnik cisnienia/poziomu oleju, wiec zakladam, ze mnie ostrzeze, ze cos nie gra zawczasu..

Problem tu jest chyba z Kolejnym Wyciekiem, dzis bylo sprawdzane i poci sie pod ta uszczelka nad czarna pokrywa skrzyni od dolu.. Nie wiem wiec ile takiego oleju by tam moglo juz wyciec bo przy 90kkm bylo wszystko OK, zaraz po 100kkm musialo zaczac cieknac

ASO Plichty nawet nie rozwazam bo: 1-ceny 2-kultura 3-jakosc pracy 4-podejscie do klienta: omijam ich juz szerokim lukiem;/

Podsumowujac: Brawo trwalosc Audi A6 za tak kolosalne pieniadze - dlugo sie zastanawialem czy nie odsprzedac do Plichty lub sprzedac (jeszcze na gwarancji..) samo rozebranie Skrzyni poza ASO wycena 1500zl + czesci (olej + uszczelki i moze filtr/y sie wymieni od razu)

max86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 kwie 2025, 19:38
Imię: Max
Rocznik: 2020
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Audi A6 40TDI 204KM

Post autor: max86 » 15 kwie 2025, 17:44

Galux20 pisze:
07 kwie 2025, 10:07
Stary jest 2020.
Przy napędzie na 4 koła nie czuć silnika.
Jak go dotrę to sprawdzę obydwa
.
czytalem, ze quattro ma inne przelozenie glowne czy cos w ten desen i nie czuc jak bys "strzelal z procy" ruszajac FWD - ciekawe jaka jest r-nica w konstrukcji a moze samym sofcie, ktos wie?

jak masz 2020 to moze byc to, Michu mowi, ze po 2019 zmulili softem te skrzynie -> ciekawy jestem kogos z modelem 2018-19

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl