S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 kwie 2025, 21:14
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
Cześć,
Mam problem, gdyż przyznam się zakupiłem samochód z podniesioną mocą i podczas, gdy ruszam z prędkości między 5 a 11 km/h na 2 biegu odczuwam drganie czasem nawet takie uderzenie jakby auto nie miało siły ruszyć. Dodatkowo przy zmianie biegu z 1 na 2 jest odczuwalne szarpnięcie, ale tylko gdy ruszam normalnie (wtedy dosyć wysoko wyrzuca obroty i chwile potrafi się zastanowić zanim wbije 2) bo jeżeli od razu wcisnę mu gazu więcej to przełączą idealnie płynnie czy też w momencie jak dodam na 1 gazu i po chwili odpuszczę. Reszta zmian biegów działa w miarę dobrze
Wiem lekko zagmatwane, ale nawet nie wiem jak to inaczej opisać... wiecie gdzie szukać przyczyny? Dodam, że z 245 jest zrobione 300 i 600NM
Osobiście zastanawiam się czy ty nie jest problem w programie skrzyni lub co gorsza kończące się sprzęgła.
Mam problem, gdyż przyznam się zakupiłem samochód z podniesioną mocą i podczas, gdy ruszam z prędkości między 5 a 11 km/h na 2 biegu odczuwam drganie czasem nawet takie uderzenie jakby auto nie miało siły ruszyć. Dodatkowo przy zmianie biegu z 1 na 2 jest odczuwalne szarpnięcie, ale tylko gdy ruszam normalnie (wtedy dosyć wysoko wyrzuca obroty i chwile potrafi się zastanowić zanim wbije 2) bo jeżeli od razu wcisnę mu gazu więcej to przełączą idealnie płynnie czy też w momencie jak dodam na 1 gazu i po chwili odpuszczę. Reszta zmian biegów działa w miarę dobrze
Wiem lekko zagmatwane, ale nawet nie wiem jak to inaczej opisać... wiecie gdzie szukać przyczyny? Dodam, że z 245 jest zrobione 300 i 600NM
Osobiście zastanawiam się czy ty nie jest problem w programie skrzyni lub co gorsza kończące się sprzęgła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
ziomalski pisze: ↑08 kwie 2025, 21:28Cześć,
Mam problem, gdyż przyznam się zakupiłem samochód z podniesioną mocą i podczas, gdy ruszam z prędkości między 5 a 11 km/h na 2 biegu odczuwam drganie czasem nawet takie uderzenie jakby auto nie miało siły ruszyć. Dodatkowo przy zmianie biegu z 1 na 2 jest odczuwalne szarpnięcie, ale tylko gdy ruszam normalnie (wtedy dosyć wysoko wyrzuca obroty i chwile potrafi się zastanowić zanim wbije 2) bo jeżeli od razu wcisnę mu gazu więcej to przełączą idealnie płynnie czy też w momencie jak dodam na 1 gazu i po chwili odpuszczę. Reszta zmian biegów działa w miarę dobrze
Wiem lekko zagmatwane, ale nawet nie wiem jak to inaczej opisać... wiecie gdzie szukać przyczyny? Dodam, że z 245 jest zrobione 300 i 600NM
Osobiście zastanawiam się czy ty nie jest problem w programie skrzyni lub co gorsza kończące się sprzęgła.
Temat rzeka ... Od zakupu tak jest czy nagle się zaczęło ?
Jaki przebieg ?
Czy wiesz jak była serwisowana skrzynia ?
Czy masz problem z ruszeniem do tyłu pod wzniesienie ?
Jakieś błędy w sterowniku ?
Może być problem z mapą jak było tak cały czas
Może być problem z mechatroniką, zaworami.
Może być problem z kołem dwumasowym
Może być problem ze sprzęgłami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 kwie 2025, 21:14
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
A faktycznie zapomniałem dodaćbLACK_61094 pisze: ↑08 kwie 2025, 21:44ziomalski pisze: ↑08 kwie 2025, 21:28Cześć,
Mam problem, gdyż przyznam się zakupiłem samochód z podniesioną mocą i podczas, gdy ruszam z prędkości między 5 a 11 km/h na 2 biegu odczuwam drganie czasem nawet takie uderzenie jakby auto nie miało siły ruszyć. Dodatkowo przy zmianie biegu z 1 na 2 jest odczuwalne szarpnięcie, ale tylko gdy ruszam normalnie (wtedy dosyć wysoko wyrzuca obroty i chwile potrafi się zastanowić zanim wbije 2) bo jeżeli od razu wcisnę mu gazu więcej to przełączą idealnie płynnie czy też w momencie jak dodam na 1 gazu i po chwili odpuszczę. Reszta zmian biegów działa w miarę dobrze
Wiem lekko zagmatwane, ale nawet nie wiem jak to inaczej opisać... wiecie gdzie szukać przyczyny? Dodam, że z 245 jest zrobione 300 i 600NM
Osobiście zastanawiam się czy ty nie jest problem w programie skrzyni lub co gorsza kończące się sprzęgła.
Temat rzeka ... Od zakupu tak jest czy nagle się zaczęło ?
Jaki przebieg ?
Czy wiesz jak była serwisowana skrzynia ?
Czy masz problem z ruszeniem do tyłu pod wzniesienie ?
Jakieś błędy w sterowniku ?
Może być problem z mapą jak było tak cały czas
Może być problem z mechatroniką, zaworami.
Może być problem z kołem dwumasowym
Może być problem ze sprzęgłami
Praktycznie można uznać że od zakupu

Przebieg 260k
Skrzynia nie była jedynie naprawa mechatroniki
Ze wstecznym nie ma żadnych problemów
Oraz żadnych błędów skrzyni oraz silnika
Koło dwumasowe było wymieniane dosyć niedawno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
Jeśli mechatronika była robiona i to rzetelnie zrobiona... I nie ma żadnych błędów. To możliwe że sprzęgło ma już dość. A co się działo że była robiona mechatronika ? Może zawory popaliły sprzęgła i ktoś poszedł po najtańszej opcji i sprzęgła już nie zmienił ?
Trochę może dokładać do tego odczucia mapa skrzyni... Zmienione są punkty przełączania biegów. Podobno też podnoszą ciśnienia na sprzęgłach.
Sam mam tę skrzynie i też czasem czuję zmianę z 1 na 2 ale zależy jak ruszam. Jak delikatnie to zmieni płynnie jak ostro to zmieni płynnie a jak czasem jakoś dziwnie przeciągnie 1 i wrzuca 2 to czuć tą zmianę. Finalnie zrobiłem mapę a później zrobiłem duży zestaw naprawczy mechatroniki i jest lepiej ale może też to być wina mapy teraz już tylko bo wydaje mi się że wcześniej wrzucało 2 przed mapą w niższych obrotach.
No ale nie mam szarpanina przy ruszaniu.
Można obstawiać sprzęgło albo sterowanie sprzęgłem. A w innych trybach jazdy jest jakaś różnica ?
Trochę może dokładać do tego odczucia mapa skrzyni... Zmienione są punkty przełączania biegów. Podobno też podnoszą ciśnienia na sprzęgłach.
Sam mam tę skrzynie i też czasem czuję zmianę z 1 na 2 ale zależy jak ruszam. Jak delikatnie to zmieni płynnie jak ostro to zmieni płynnie a jak czasem jakoś dziwnie przeciągnie 1 i wrzuca 2 to czuć tą zmianę. Finalnie zrobiłem mapę a później zrobiłem duży zestaw naprawczy mechatroniki i jest lepiej ale może też to być wina mapy teraz już tylko bo wydaje mi się że wcześniej wrzucało 2 przed mapą w niższych obrotach.
No ale nie mam szarpanina przy ruszaniu.
Można obstawiać sprzęgło albo sterowanie sprzęgłem. A w innych trybach jazdy jest jakaś różnica ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 kwie 2025, 21:14
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
bLACK_61094 pisze: ↑08 kwie 2025, 22:13Jeśli mechatronika była robiona i to rzetelnie zrobiona... I nie ma żadnych błędów. To możliwe że sprzęgło ma już dość. A co się działo że była robiona mechatronika ? Może zawory popaliły sprzęgła i ktoś poszedł po najtańszej opcji i sprzęgła już nie zmienił ?
Trochę może dokładać do tego odczucia mapa skrzyni... Zmienione są punkty przełączania biegów. Podobno też podnoszą ciśnienia na sprzęgłach.
Sam mam tę skrzynie i też czasem czuję zmianę z 1 na 2 ale zależy jak ruszam. Jak delikatnie to zmieni płynnie jak ostro to zmieni płynnie a jak czasem jakoś dziwnie przeciągnie 1 i wrzuca 2 to czuć tą zmianę. Finalnie zrobiłem mapę a później zrobiłem duży zestaw naprawczy mechatroniki i jest lepiej ale może też to być wina mapy teraz już tylko bo wydaje mi się że wcześniej wrzucało 2 przed mapą w niższych obrotach.
No ale nie mam szarpanina przy ruszaniu.
Można obstawiać sprzęgło albo sterowanie sprzęgłem. A w innych trybach jazdy jest jakaś różnica ?
Nie mam niestety pojęcia dlaczego mechatronika była naprawiana
natomiast na sporcie wiadomo lepiej zmienia biegi i wtedy z 1 szybko przerzuca na 2 i nie ma żadnego problemu poza tym że tak samo jak jade takie 5 - 10km/h to zadrży tak samo ja na drive.
Czy jest szansa, że może źle została zestrojona skrzynia lub była ona strojona przed naprawą mechatroniki i ciśnienia teraz są źle poustawiane?
Bo ogólnie to zastanawiam się nad tym od czego zacząć czy od wyrzucenia programów i zobaczenia jak jest wtedy czy od razu skrzynie na stół
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
Zacznij od najtańszych rzeczy. Zrób adaptacje
podjedź do kogoś kto ma ODISa i zrób porządnie adaptacje.
Później zrobiłbym wymianę oleju z filtrami.
Nie ma znaczenia wymiana zaworów przed czy po robieniu mapy. Muszą po prostu być sprawne.

Później zrobiłbym wymianę oleju z filtrami.
Nie ma znaczenia wymiana zaworów przed czy po robieniu mapy. Muszą po prostu być sprawne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
adaptacja tylko ODISem ? wydaje mi się , że widziałem gdzieś filmik jak przez VCDSa robili adaptację ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
No możesz robić VCDSem ale nie zawsze chce przejść bo nie spełnia warunków a w ODISie masz całą procedurę prowadzoną. Mogę Ci zrobić jak jesteś z Mazowieckiego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
olsztynbLACK_61094 pisze: ↑09 kwie 2025, 11:39No możesz robić VCDSem ale nie zawsze chce przejść bo nie spełnia warunków a w ODISie masz całą procedurę prowadzoną. Mogę Ci zrobić jak jesteś z Mazowieckiego.

- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 207
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-Tronic - problem z 1 na 2 oraz z ruszaniem na 2
W razie czego jak jesteś z Łodzi to mogę ci pomóc z adaptacjami.ziomalski pisze: ↑08 kwie 2025, 22:31bLACK_61094 pisze: ↑08 kwie 2025, 22:13Jeśli mechatronika była robiona i to rzetelnie zrobiona... I nie ma żadnych błędów. To możliwe że sprzęgło ma już dość. A co się działo że była robiona mechatronika ? Może zawory popaliły sprzęgła i ktoś poszedł po najtańszej opcji i sprzęgła już nie zmienił ?
Trochę może dokładać do tego odczucia mapa skrzyni... Zmienione są punkty przełączania biegów. Podobno też podnoszą ciśnienia na sprzęgłach.
Sam mam tę skrzynie i też czasem czuję zmianę z 1 na 2 ale zależy jak ruszam. Jak delikatnie to zmieni płynnie jak ostro to zmieni płynnie a jak czasem jakoś dziwnie przeciągnie 1 i wrzuca 2 to czuć tą zmianę. Finalnie zrobiłem mapę a później zrobiłem duży zestaw naprawczy mechatroniki i jest lepiej ale może też to być wina mapy teraz już tylko bo wydaje mi się że wcześniej wrzucało 2 przed mapą w niższych obrotach.
No ale nie mam szarpanina przy ruszaniu.
Można obstawiać sprzęgło albo sterowanie sprzęgłem. A w innych trybach jazdy jest jakaś różnica ?
Nie mam niestety pojęcia dlaczego mechatronika była naprawiana
natomiast na sporcie wiadomo lepiej zmienia biegi i wtedy z 1 szybko przerzuca na 2 i nie ma żadnego problemu poza tym że tak samo jak jade takie 5 - 10km/h to zadrży tak samo ja na drive.
Czy jest szansa, że może źle została zestrojona skrzynia lub była ona strojona przed naprawą mechatroniki i ciśnienia teraz są źle poustawiane?
Bo ogólnie to zastanawiam się nad tym od czego zacząć czy od wyrzucenia programów i zobaczenia jak jest wtedy czy od razu skrzynie na stół