Witam jestem szczęśliwym/nieszczęśliwym posiadaczem audi A6 C6 3.2fsi od 6 miesięcy i irytuje mnie pewna rzecz.
Gdy kupiłem auto było wszystko w porządku a po 2 miesiącach auto zaczęło kopcić parą z rana to normalne przy obecnej pogodzie ale nawet po rozgrzaniu auto kopci a jak dodam gazu jest za mną zasłona dymna z pary (nie to nie jest biały dym tylko para). Rzeczy które zrobiłem to wyczyściłem kolektor mechanicznie, założyłem nowe przewody odmy, nowe świece, nowa chłodnicza oleju bo wyrzucała olej do zbiorniczka. Na chwile obecną nie wiem co mam jeszcze zrobić.
Płynu nie ubywa, oleju odrobinę po ostrzejszej jedzie ale czytałem że to norma w tych motorach.
Dodam jeszcze, że auto strasznie dużo pali 18l w mieście, przy lekkiej jeździe 15l w trasie raz udało mi się zejść do 8l a średnio wychodzi 12l.
Auto ogólnie kręci że 3 sekundy zanim zagada po rozgrzaniu odpala na dotyk. Test uszczelki był robiony kilkukrotnie i za każdym razem UPG wychodziło dobrze. Czasami z rana po odpaleniu jak sobie chodzi na ssaniu potrafi zgasnąć nawet 2 razy pod rząd. Podczas jazdy że stałą prędkością np.70km/h na 5 biegu trzyma obroty około 1400 o falują między 1400 a 1600 czasami nawet spadną do 1200 nawet przy jeździe po równym na tempomacie. Nie wiem czy to co dodałem na końcu ma coś wspólnego z kopceniem, ale może ma. Co jeszcze auto ma nowy rozrząd zrobiony przez poprzedniego właściciela ,ja zmieniłem olej w silniku aha i oba czujniki zmiennych faz rozrządu też ogarnąłem, uszczelniłem pokrywy zaworów ale to tym bardziej nie ma nic wspólnego. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc lub poradę co mógłbym sprawdzić. Jeśli nie ten temat to przepraszam i proszę o przeniesienie. Za wszelkie błędy przepraszam mam dysortografię i dysleksję.
A6 C6 3.2fsi kopci parą nawet po rozgrzaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: A6 C6 3.2fsi kopci parą nawet po rozgrzaniu
A jak wygląda w nich odma? Była kiedyś wymieniana? Ostatnio parałem się z podobnym problemem w bmw z silnikiem n46 i opary z tłumika. Po wymianie odmy problem ustąpił. Jak odkręcisz korek oleju na pracującym silniku , to jest jakaś różnica?
Re: A6 C6 3.2fsi kopci parą nawet po rozgrzaniu
Odma pod kolektorem ssącym przykręcona do bloku między głowicami ,po odkręceniu korka wlewu oleju przez 2 sekundy kuleje potem się normuje i zasysa korek wlewu oleju do środka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: A6 C6 3.2fsi kopci parą nawet po rozgrzaniu
Czyli tak,jak powinno być. A z chłodniczki oleju nie zaciąga ci płynu? To nie będą dużę ilości i słabo to widać ,żeby uciekało w zbiorniczku wyrównawczym. Też w tym n46 był problem,tylko odwrotny.Olej szedł w układ chłodzenia i nie było ogrzewania i termostat padł a z węży leciała biała maź. Mało w benzynach siedzę i tylko tak podpowiadam,co ja bym posprawdzał.
Re: A6 C6 3.2fsi kopci parą nawet po rozgrzaniu
Napisałem że chłodnicza oleju nowa bo puszczała olej do zbiorniczka. A płynu nie ubywa.
Dzisiaj pojawiły mi się 3 błędy :
P2070, P0420 i P0430.
Dzisiaj pojawiły mi się 3 błędy :
P2070, P0420 i P0430.
Re: A6 C6 3.2fsi kopci parą nawet po rozgrzaniu
Naprawdę nie ma nikogo kto by mógł nakierować co sprawdzić ?
Re: A6 C6 3.2fsi kopci parą nawet po rozgrzaniu
Z błędów wygląda na nieszczelność w dolocie lub zablokowane klapy wirowe. Trzeba by to sprawdzić