Witam
Pacjent A6 C5 3.0 asn z LPG
Problem polega na braku zasilania pompy paliwa. Pompa jest nowa, podłączona na krótko działa. Problem zaczął się od tego że poprzednia pompa nie wyłączyła się po przełączeniu na LPG. Bezpiecznik w porządku przekaźnik również. Nowa kostka stacyjki nie pomogła. Dodam że ginie napięcie na przekaźniku po przekręceniu zapłonu.
Z góry dziękuję za każdą pomoc
Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Znajdż gdzie, który kabel przełącza z lpg na pb i viceversa. Według mnie tam leży problem.kacper24 pisze: ↑05 kwie 2025, 10:20Witam
Pacjent A6 C5 3.0 asn z LPG
Problem polega na braku zasilania pompy paliwa. Pompa jest nowa, podłączona na krótko działa. Problem zaczął się od tego że poprzednia pompa nie wyłączyła się po przełączeniu na LPG. Bezpiecznik w porządku przekaźnik również. Nowa kostka stacyjki nie pomogła. Dodam że ginie napięcie na przekaźniku po przekręceniu zapłonu.
Z góry dziękuję za każdą pomoc
Znajdż schemat twojej instacji lpg i sprawdż czy pompa paliwa jest odcinana przy zmianie na lpg. Musi być.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lut 2024, 14:33
- Imię: Kacper
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Fałków
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Dzięki za wskazówkę na pewno sprawdzę 
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Również sprawdż czy dochodzi zasilanie używając inną masę. Czyli podłącz się multimetrem do kostki pompy, pin zasilający i szukaj inną masę gdzieś, możesz mieć kabel masowy lużny/przerwany, przynajmniej będziesz wiedział co szukać dalej... mam nadzieję, że mnie rozumisz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lut 2024, 14:33
- Imię: Kacper
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Fałków
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Masa na pompę dochodzi
Dodano po 19 sekundach:
Po wszelakich próbach odłączania instalacji LPG od wyciągania bezpiecznika przez odłączanie przewodu od zmiany paliw pb/lpg po całkowite odłączenie zasilania do sterownika nie ma żadnych zmian. Problem pozostał. Czy winny może być sterownik silnika?
Dodano po 19 sekundach:
Po wszelakich próbach odłączania instalacji LPG od wyciągania bezpiecznika przez odłączanie przewodu od zmiany paliw pb/lpg po całkowite odłączenie zasilania do sterownika nie ma żadnych zmian. Problem pozostał. Czy winny może być sterownik silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Sterownik lpg steruje zmiana paliw, czyli załącza i wyłącza pompę pb, także wydaje mi się, że jeżeli odłączysz "przewodu od zmiany" nic nie zadziałasz..bo wtedy nie będzie całkiem zasilanie na pompie, może się mylę dowiedz się dokładnie jak działa sterownik lpg.kacper24 pisze: ↑05 kwie 2025, 19:08Masa na pompę dochodzi
Dodano po 19 sekundach:
Po wszelakich próbach odłączania instalacji LPG od wyciągania bezpiecznika przez odłączanie przewodu od zmiany paliw pb/lpg po całkowite odłączenie zasilania do sterownika nie ma żadnych zmian. Problem pozostał. Czy winny może być sterownik silnika?
I szukaj sposób sprawdzić twojego sterownika lpg... zwłaszcza poprawność działania sterowania pompy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lut 2024, 14:33
- Imię: Kacper
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Fałków
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Komputer pokazał błędy
Zwarcia na wtryskach 1,3,4,5,6
Zwarcie w obwodzie pompy paliwa
Zwarcie w obwodzie czujnika przewietrzania zbiornika
Elektryczne uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa
Czy winny może być uszkodzony sterownik silnika?
Zwarcia na wtryskach 1,3,4,5,6
Zwarcie w obwodzie pompy paliwa
Zwarcie w obwodzie czujnika przewietrzania zbiornika
Elektryczne uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa
Czy winny może być uszkodzony sterownik silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Ciężko jest stwierdzić czy jest uszkodzony sterownik.
Nie wolno go testować multimetrem!
Jedynie podmiana albo specjalistyczny serwis.
Co możesz zrobić jest znależenie wykaz pinów wtyczki sterownika, odłączyć aku, odpiąć wtyczkę i na wtyczki zbadać ciągłość przewodów...
Nic więcej mi nie przychodzi do głowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lut 2024, 14:33
- Imię: Kacper
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Fałków
Re: Spadek napięcia na przekaźniku pompy paliwa
Multimetr ustawiony na ciągłość daje sygnał zarówno na + klemie akumulatora jak i na masie
Dodaje link do schematu sterownika
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... #gallery-2
Dodaje link do schematu sterownika
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... #gallery-2